Labubu

Zbogom, Labubu? Igračka koja je postala žrtva sopstvenog uspeha

Na svom vrhuncu, Labubu nije bio samo simpatična figurica, bio je statusni simbol, emocionalna valuta i ulaznica u svet prestiža. Društvene mreže bile su prepune snimaka otvaranja kutija s ovim pastelnim stvorenjima zečjih ušiju, dok su ograničena izdanja nestajala za svega nekoliko minuta.

Kompanija Pop Mart, koja je lansirala Labubu globalno 2019. godine, beležila je rast vrednosti na gotovo 1,8 milijardi dolara, dok su retke figurice dostizale cene i do nekoliko hiljada dolara na crnom tržištu. Međutim, nedavna zaplena hiljada falsifikata, od Šangaja do Britanije, ozbiljno je poljuljala poverenje kolekcionara i brend doveo na prekretnicu.

Kako je sve počelo

Labubu je 2015. stvoren kao neobičan lik inspirisan nordijskim mitovima, iz mašte umetnika Kasinga Lunga. Ubrzo je postao plišani junak, a zatim i hit među kolekcionarima, zahvaljujući „blind box“ modelu – kada kupac ne zna koju tačno figuricu kupuje, prenosi Index.

Foto: Unsplash

Kad su slavne zvezde poput Lise iz Blackpinka, Rihanne i Due Lipe počele da se pojavljuju s Labubu privescima, brend je eksplodirao – postao je simbol pripadnosti.

Strategija oskudice

Uspeh Pop Marta nije se temeljio samo na „slatko-čudnom“ dizajnu, već i na pametnoj strategiji: ograničene serije, nasumična dostupnost, lutrije, regionalno ciljana izdanja – sve je stvaralo osećaj ekskluzivnosti. Ipak, kako je potražnja rasla, tako su i frustracije kupaca, mnogi su se osetili iskorišćeno.

Labubu manija ne jenjava: Pop Mart otkrio trikove kako prepoznati original lutku

Kriza poverenja

Kada je otkrivena mreža falsifikatora koji su prodavali hiljade lažnih Labubu igračaka, tržište se uzdrmalo. Iako je Pop Mart pokušao da zaštiti autentičnost QR kodovima i vodičima za prepoznavanje originala, šteta je već bila učinjena. Cene na sekundarnom tržištu su pale, a vernost brendu počela je da se gubi.

Labubu

Foto: Unsplash

Umesto da neguje zajednicu, Pop Mart je svoje najvernije fanove posmatrao kao izvor zarade. Nije bilo programa lojalnosti, članstava, ekskluzivnih događaja ni saradnje s kolekcionarima. Fokus na ekskluzivu i profit ugušila je šansu za dugoročnu povezanost sa širom publikom.

Kraj trenda ili nova faza?

Na TikToku i Redditu sve je više komentara da je Labubu “dostigao svoj vrhunac”. U mnogim regijama cene preprodaje pale su za više od 50%.

Da li će Luj Viton privesci od 1.000€ svrgnuti Labubu sa trona?

Ipak, Labubu je ostavio trag, pokazao je koliko snažno ljudi mogu da se vežu za fizički predmet u vremenu nesigurnosti. Figurica je nudila utehu, identitet, pa čak i osećaj pripadnosti svetu luksuza. Ali nas je i podsetila da emocije ne mogu večno da se monetizuju ako nema poštovanja prema zajednici koja ih stvara.

Zbogom, Labubu?

Možda. Možda ne. Ali najvažnije pitanje je, šta dolazi posle? U vremenu u kom je osećaj pripadnosti važniji od samog posedovanja, sledeći veliki kolekcionarski hit neće pobediti samo zbog potražnje, već zahvaljujući lojalnosti.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife/K. J.

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE