Zašto su dela narcisoidnih umetnika najskuplja
Jedna aukcijska kuća je uradila istraživanje nad 400.000 slika. Zanimljivi podaci su da su slike koje su slikale narcisoidne osobe prodate na najveće sume novca, objavio je Big think.
Naučnici koji su sarađivali sa ovom kućom su prvo pravili studiju upoređivanja veličine potpisa slikara na slikama sa stepenom narcisoidnosti kod ličnosti, 1970. godine. Što je potpis veći, ličnost je narcisoidnija. Rezultati su pokazali i sledeće. Standardno povećanje devijacije narcisoidnosti povećava tržišnu cenu slike za čak 16 posto. Takođe to utiče i na same procene aukcijske kuće, i najniže i najviše procene povećava za 19 posto.
U dela koja su ispitivana spadaju i ona koje su slikali Pikaso, Salvador Dali i Van Gog. U poređenju sa trenutnim uticajem narcisoizma na prodaju, rast cena je bio manje bitan u njihovo vreme. Sadašnja istraživanja pokazuju da povećanje standardne devijacije povećava tržišnu cenu umetnosti oko 25 posto kod modernih slikara, a za 13 posto kod savremenika.
Još jedan zanimljiv podatak koji se izrodio iz istraživanja jeste da osobe koje su sebičnije imaju veću tendenciju da privlače i druge dobre prilike. Oni su imali više samostalnih ali i grupnih izložbi i bolje su rangirani od procenjivača umetnina. Takođe, narcisoidni imaju veću tendenciju da često stavljaju datume na slike i da slikaju veće slike.
Rad pod naslovom Narcisoizam i performanse tržišta umetnina je objavljen u stručnom časopisu ’The European Journal of Finance’. On se bavi uticajem narcisoizma u svetu korporativnih finansija. Narcisoidni ljudi imaju tendenciju da postanu izvršni direktori odnosno da se njihov učinak izdvoji iz grupnog učinka. Divljenje može biti stimulacija i za direktore, kao i za umetnike.
Izvor: BIZLife
Piše: D.G.