Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Žan Klod Dekoa – čovek koje je INOVACIJAMA promenio PARIZ

    U doba kada se sve menja munjevitom brzinom, kada promena dolazi i pre nego što se naviknemo na prethodnu veoma je teško postići uspeh i opstati. Posebno kada se bavite nečim što karakteriše upravo brzina – marketing. Ali, ako pogledamo životni put Žan Klod Dekoa (Jean – Claude Decaux) videćemo da i u ovoj brzoj profesiji možete ostaviti traga i trajati.

    Važno je umeti!

    zan-klod-deko_youtubeprintscreen

    Žan Klod Deko (desno) sa sinom. Žan Klod Deko se sa porodicom nalazi na 158. mestu svetskih milijardera prema Forbsu.

    Žan Klod Deko je bio francuski preduzetnik, marketinški mag i osnivač internacionalne agencije JCDeko (JCDecaux). Zaslužan je za stvaranje koncepta „Abribus“ – čekališta na autobuskim stanicama koja su gradu besplatno nuđena, a čiju su izgradnju platile marketinške kompanije čiji su se oglasi na njima nalazili.

    Ovaj znameniti Francuz je rođen 1937. godine u Bovu u skromnoj obućarskoj porodici. Sa samo sedamnaest godina je nakon odlaska roditelja na put, odlučio da  napravi postere i lepi ih na zidove obližnjih ulica. Nadao se da će njima privući nove mušterije u očevu radnju. Tako je uplovio u marketinške vode. A onda je 1955. godine zajedno sa svoja dva brata osnovao malu marketinšku agenciju…ulicne-reklame_youtubeprintscreen

    Međutim, promena zakona u Francuskoj donela je i nove zabrane za korišćenje bilborda što je Dekoa skoro dovelo do bankrota. Želeći da sačuva svoju agenciju, ovaj Francuz se dosetio i zasnovao koncept „Abribus“. On je trebalo da da gradu ograđena stajališta na autobuskim stanicama potpuno besplatno, a njihovo postavljanje su platile kompanije čiji su oglasi postavljani.

    U zamenu za gradnju stajališta Deko je dobio ekskluzivni dvadesetogodišnji ugovor za prodaju oglasnih mesta na stajalištima. U Pariz je došao 1972. što je značilo značajan napredak i širenje Dekoovog poslovanja.

    Deko se nije zaustavio samo na autobuskim stajalištima – počeo je da gradi telefonske govornice, javne toalete čije su površine nudile oglasni prostor koji se vrlo lako mogao iznajmiti. Do 1981. u Pariz je uveo i elektronske panele putem kojih je gradska vlast mogla lakše da komunicira sa građanima, a koji su sadržavali reklamni materijal.bilbord_youtubeprintscreen

    I u narednim godinama je nastavio sa tradicijom inovatorstva. Opsednut čistoćom, u Pariz je uveo „Saniset“ (Sanisette) samočisteći toalet koji je zamenio čuvene pariske pisoare. Budući pasionirani biciklista, Deko je sproveo i sistem samouslužnog iznajmljivanja bicikala u Parizu koji sada poseduje više od 18 hiljada bicikala, u više od 67 gradova i koji nose reklamni materijal.toalet_gig

    Čovek koji je život posvetio stvaranju upadljivog sadržaja nije voleo da deli svoj privatan život. Poslovanje Žan Klod Dakoa, ako se izuzmu dve afere oko dobijanja tendera u Briselu, ostaje obeleženo inovatorstvom, koje je olakšalo život mnogih ljudi najpre u Francuskoj, a potom i širom sveta.

    O njegovom privatnom životu ne znamo mnogo sem da su za njim ostala tri sina koja su preuzela vođenje firme. Žan Klod Deko je umro u martu ove godine, u 78. godini života. Tokom karijere duge pola veka stvorio je brend čije proizvode možemo naći na preko pola milijarde bilborda, u skoro četiri hiljade gradova i u 56 zemalja širom sveta.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Youtube printscreen

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE