Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Wizz air

    Wizz Air Holdings PLC – Rezultati za prvih 6 meseci 2022.

    Wizz Air Holdings Plc, evropska niskotarifna avio-kompanija sa najvećom stopom rasta, objavila je nerevidirane rezultate za prvih šest meseci 2022. godine.

    Finansijski rezultati

    Prvih šest meseci 2022. godine 2022.  2021. Promena
    Broj prevezenih putnika (u milionima) 26.5 12.5 112.0%
    Prihod (u milionima evra) 2,193.8 880.4 149.2%
    EBITDA (u milionima evra) 217.8 164.3 32.5%
    EBITDA marža (%) 9.9 18.7 -8.8ppt
    Operativni gubici (u milionima evra) (63.8) (51.9) 22.9%
    Nerealizovani devizni gubici (285.2) (16.5) 1,628.5%
    Prijavljeni gubici (u milionima evra) (384.3) (120.9) 217.9%
    RASK (u evrocentima) 4.48 3.38 32.4%
    CASK osim goriva (u evrocentima) 2.62 2.75 -4.7%
    Ukupna gotovina (u milionima evra)* 1,629.9 1,378.8 18.2%
    Iskorišćenost kapaciteta (%) 86.9 75.3 11.5ppt
    Veličina flote 168 144 16.7%
    Broj sedišta (u hiljadama) 30,485 16,588 83.8%

    *    Uporedni iznos je ukupni gotovinski balans na dan 31. marta 2022. Ukupna gotovina se sastoji od gotovine i gotovinskih ekvivalenata, gotovinskih depozita i ograničene gotovine.

    Jožef Varadi, generalni direktor Wizz Aira, izjavio je:

    Wizz Air je ostvario odlične rezultate u drugom kvartalu ove godine nakon teškog prvog tromesečja u operativnom smislu. Prihod u prvoj polovini godine je znatno viši nego u istom periodu prošle godine  i 31 odsto viši u odnosu na isti period pre kovida. U drugom kvartalu je porastao za 41 odsto u odnosu na isti period pre kovida. Prihod po raspoloživom sedištu po kilometru je poboljšan sa -10 odsto tokom prvog kvartala na +11 odsto tokom drugog, više nego što je očekivano, u odnosu na iste kvartale pre kovida. Ovo je rezultat oporavka iskorišćenosti kapaciteta i poboljšane dobiti na koje više ne utiču kovid 19 ili rat u Ukrajini. Wizz Air će i dalje primenjivati pristup nastavka rasta u kombinaciji sa prilagođavanjem cena porastu troškova.

    EBITDA (zarada pre oporezivanja, deprecijacije i amortizacije) za drugi kvartal je izuzetno visoka i iznosi 374 miliona evra, čime je ukupna EBITDA za prvu polovinu godine dostigla 218 miliona evra (32,5 odsto više u odnosu na prethodni period), uprkos izazovima na koje i dalje nailazimo kad je reč o poremećajima lanca nabavke i visokih cena robe.

    Ovi rezultati potvrđuju da naša ulaganja u mrežu i postojan rast kapaciteta podstiču snažan rast prihoda. Devizna kretanja nisu uticala na našu likvidnost, koja je od juna dodatno porasla na 1630 miliona evra ukupne gotovine.“

    Komentarišući poslovna dešavanja, Varadi je dodao sledeće:

    „Mnogo toga je urađeno u vazduhoplovnoj industriji na rešavanju najznačajnijih pitanja koja su bila aktuelna početkom 2022. godine. Zahvaljujući tome, naš operativni učinak je nedavno normalizovan i sada smo opet na ranijim niskim nivoima otkazivanja i pomeranja letova. Ovo je važno zato što nam pomaže da se vratimo na izuzetnu uslugu prema putnicima na kojoj se zasniva naš brend i na koju smo ponosni, a ima i posledični pozitivni uticaj na finansijske rezultate naše kompanije.

    Ponosni smo što smo postavili novi rekord sa 859 letova u jednom danu 5. septembra 2022. godine i zabeležili rekordni saobraćaj u periodu od juna do avgusta sa 1,9 miliona prevezenih putnika.

    Pored normalizacije poslovanja, tokom drugog kvartala smo ostvarili značajna dostignuća. Aktivirali smo postojeća prava na kupovinu 75 aviona A321neo po veoma konkurentnim cenama koje su dogovorene pre pojave inflacije.

    Wizz Air koristi prednosti struktura fiksnih rata za finansiranje 94 odsto postojeće flote. Od leta smo dogovorili finansijske uslove za 31 avion.

    Naši tenderski procesi finansiranja aviona i dalje izazivaju ogromno interesovanje, uz porast učesnika u finansiranju za 15 odsto u poređenju sa prošlom godinom. Uspešno povećavamo broj ugovora o iznajmljivanju definisanih u evrima, uz 61 odsto novih ugovora koji se sada finansiraju u evrima.

    Zato program Wizz Airove flote nastavlja da kompaniji obezbeđuje značajnu i strukturno ugrađenu konkurentsku prednost u pogledu operativne i efikasnosti potrošnje goriva, kao i troškova finansiranja.

    Tokom prošlog kvartala smo pokrenuli inicijative za širenje na ključnim tržištima koje će dodatno uvećati naš vodeći tržišni udeo u centralno-istočnoj Evropi. Nakon potpisivanja Memoranduma o razumevanju sa Ministarstvom za ulaganja Kraljevine Saudijske Arabije, Wizz Air je uveo prve od 20 novih linija do Rijada, Džede i Damama. Isto tako, nedavnim širenjem u Italiji, Wizz Air je sada tamo treća po veličini avio-kompanija po raspoloživom kapacitetu u kvartalu koji se završava u decembru.“

    O trenutnom poslovanju i prognozama za celu godinu, Varadi govori sledeće:

    „S obzirom na to da je zimska sezona blizu, spremamo se da iskoristimo oko 35 odsto više kapaciteta u drugoj polovini godine u odnosu na 2019.

    Pored ovih dodatnih kapaciteta, naše poslovanje u ovom periodu se odlikuje cenama (kombinacija karata i dodatnih usluga) koje su u proseku iznad nivoa u 2019. godini, tako da u drugoj polovini očekujemo rast prihoda po raspoloživom mestu po kilometru (RASK) od oko 5-6 odsto. Naša strategija diversifikacije u Zalivu će takođe doneti više letova ka i sa Bliskog istoka i očekujemo umeren sezonski doprinos u pogledu saobraćaja i prihoda od ovih destinacija.

    Iako je makroekonomska situacija i dalje teška, a neizvesnost za putnike je porasla, uveli smo mere za ublažavanje ovih uticaja na naše troškove. Očekujemo sezonski uticaj manje iskorišćenosti na svoje troškove po raspoloživom mestu po kilometru (CASK) bez goriva tokom druge polovine godine, ali smo na dobrom putu da stepen iskorišćenosti vratimo na nivo pre kovida na proleće 2023. godine.

    Kao što smo najavili, od aprila sledeće godine očekujemo smanjenje uticaja cena goriva jer se kompanija na vraća na kupovinu mlaznog goriva sa zaštitom od rizika i kredite u okviru sistema trgovine emisijama (ETS).

    Do tada, očekujemo da dobrim upravljanjem troškovima uskladimo CASK sa jednocifrenim rastom kada se uporede druga polovina 2023. i druga polovina 2020. godine. Iako ostaje određena neizvesnost tokom zimske sezone u pogledu makroekonomskih i ulaznih troškova, kombinacija povratka na odgovarajući nivo CASK bez i sa gorivom u aprilu 2023. i nastavka diversifikacije i rasta naše mreže uz podršku uvećane flote stavlja kompaniju u dobru poziciju kad je reč o profitabilnom rastu u budućnosti.“

    Glavni pokazatelji prihoda i troškova za prvu polovinu godine

    Ukupni prihod je dostigao 2193,8 miliona evra, što predstavlja porast od 149,2 odsto u odnosu na prvu polovinu 2021. godine:

    • Prihod od avio-karata je povećan za 185,7 odsto na 1182,1 milion evra.
    • Prihod od dodatnih usluga je porastao za 116,8 odsto na 1011,7 miliona.
    • Ukupni prihod po jedinici je uvećan za 32,4 odsto na 4,48 evrocenti po raspoloživom mestu po kilometru (ASK).
    • Prihod od avio-karata po putniku je povećan za 34,7 odsto na 44,6 evra i za 3,1 odsto u odnosu na prvu polovinu 2020. godine.
    • Prihod od dodatnih usluga po putniku je porastao za 2,3 odsto na 38,2 evra i za 18,3 odsto u odnosu na prvu polovinu 2020. godine.
    • Ukupni operativni troškovi su porasli za 142,2 odsto na 2257,6 miliona evra u odnosu na prvu polovinu 2021. godine:
    • Ukupni troškovi po jedinici (uključujući neto troškove finansiranja) porasli su za 26,5 odsto na 4,73 evrocenti po raspoloživom mestu po kilometru.
    • Troškovi po jedinici bez goriva su smanjeni za 4,7 odsto na 2,62 evro centi po raspoloživom mestu po kilometru.
    • Troškovi goriva po jedinici su povećani za 113,6 odsto na 2,11 evrocenti po raspoloživom mestu po kilometru. Ukupna gotovina je porasla za 18.2 odsto na 1629,9 miliona evra, u odnosu na 1378,8 miliona evra.

    Nerealizovani negotovinski devizni troškovi su prvoj polovini godine su dostigli 285,2 miliona evra (u poređenju sa 16,5 miliona evra u istom periodu prošle godine). Razlog za ovo leži u stalnom jačanju dolara u odnosu na evro, što je dovelo do nivelisanja rashoda u dolarima u bilansu stanja.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Wizz Air

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE