Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Već postoje banke u virtuelnom svetu“: Razgovaramo sa direktorom kompanije NF Innova

    O digitalnim valutama i transformacijama, decentralizovanim finansijama i celokupnoj fintech industriji – razgovaramo sa Gregorom Birentom, izvršnim direktorom kompanije NF Innova

    Nakon završenih studija poslovne informatike, Gregor Birent je dobio priliku da vodi projekte transformacije za međunarodne kompanije. Tada se to još zvalo „tehnološki projekti”, ali je to već bio početak digitalne transformacije, koja ga, kako kaže, fascinira od prvog dana. Tehnologija je omogućila optimizaciju poslovanja, kreiranje novih usluga i jednostavnost za korisnike.

    „Uvek me je zanimalo kako to može da unapredi poslovanje, a posebno posle ekonomske krize 2008, kako digitalno može uticati na finansijski sektor. Ono što smo videli da se dešava u poslednjih 10 godina u finansijskim uslugama impresivno je, ali i šokantno. Verujem da niko pre deset godina nije pomislio da će banke početi da smanjuju broj svojih filijala, da će se računi otvarati onlajn ili da će novoosnovane ’samo digitalne’ banke brzo prerasti postojeće banke i preuzeti im klijente”, počinje razgovor Gregor Birent.

    • Bavite se inovacijama i deo ste velike industrije koja menja svet i naše ponašanje. Šta vas je inspirisalo da se bavite ovom vrstom posla?

    ‒ Sjajno je sada biti izvršni direktor jedne fintech kompanije koja je strateški partner vodećih međunarodnih banaka i preoblikuje finansijsku industriju. Našom platformom za digitalno bankarstvo FINTENSE omogućavamo našim partnerima – tako zovemo naše klijente – da predvode revoluciju digitalnog bankarstva. Zabavno je raditi sa inovacionim timovima na idejama koje se tiču stvaranja novih proizvoda. Bankama omogućavamo da promene svoj poslovni model i povećaju zadovoljstvo svojih krajnjih korisnika. Uzimajući u obzir nove tipove tehnologije, kao što su distribuirana knjiga ili digitalne (kripto) valute, decentralizovane finansije (DeFi) itd., verujem da je fintech industrija jedan od lidera kada je u pitanju digitalna transformacija.

    • Kako razvijate svoje veštine i ostajete aktuelni u svojoj oblasti? Šta je za vas izazov?

    ‒ Tehnologija se brzo razvija i menja, novi igrači i ideje uspostavljaju se vrlo često i širom sveta. Stoga, moramo da budemo u toku sa najnovijim trendovima u našem sektoru i uvek na vrhu da bismo razumeli kako nova tehnologija može da doda vrednost našem proizvodu i, na kraju, našim klijentima. Biti deo međunarodne zajednice stručnjaka za fintech i tehnologiju od suštinskog je značaja za diskusiju, razmišljanje i izazivanje novih tehnoloških trendova, njihovo vrednovanje i blisku saradnju sa bankama. To nam omogućava da razumemo i procenimo oba sveta i da kreiramo jasne akcije kako da ih iskoristimo.

    • Sve više ljudi pristupa bankarskim uslugama putem mobilnih aplikacija ili drugih digitalnih kanala. Banke ulažu u angažovanje klijenata kako bi im pružile praktično i jednostavno bankarsko iskustvo. Kako im NF Innova pomaže u tome?

    ‒ Od početka kovida prepoznali smo da se mnoge interakcije između banaka i njihovih klijenata odvijaju na digitalnim kanalima, posebno u regionu centralno-istočne Evrope. Prihvatanje onlajn usluga u bankarstvu drastično je povećano. Na primer, klijenti u segmentu fizičkih lica komuniciraju sa bankom u preko 50 odsto slučajeva preko digitalnih kanala. Od otvaranja računa, do provere stanja ili puštanja međunarodnog transfera – svaki ponuđeni digitalni proizvod se koristi na internetu. Samo usluge kod kojih je potrebno detaljno savetovanje sa bankarskim službenicima, npr. finansiranje kupovine stana, odvijaju se licem u lice, a čak i u tom polju mi već aktivno našom tehnologijom digitalizujemo ovaj proces digitalne hipoteke.

    Naš tim podržava banke da razumeju ključne tačke kontakta sa klijentima i pronađu najbolji način i najbolju uslugu za pružanje bankarskog iskustva na ovim kanalima u kombinaciji sa trenutnim ispunjenjem, što je iskustvo „kupovine jednim klikom”, koje poznajemo iz e-trgovine. Svojim iskustvom na tržištu i u industriji pomažemo da se identifikuju najbolje prakse, da se iskoristi naša tehnološka platforma, koja podržava kratko vreme za plasiranje na tržište, uz uvođenje novih inicijativa. Zahvaljujući našem međunarodnom iskustvu, transformišemo naše klijente u lidere u digitalnom bankarstvu.

    • Po vašem mišljenju, koji su trenutno najveći trendovi u fintech industriji?

    ‒ Bez lažne skromnosti, mi smo lideri u inovacijama na ovom tržištu. Distributed Ledger i kriptovalute sigurno su veoma poznati na tržištu, pošto se o njima raspravlja već neko vreme. Ako razmišljamo o decentralizovanim finansijama ili virtuelnoj stvarnosti (engl. Metaverse), postoje novi trendovi koji mogu da preoblikuju i promene način bankarstva.

    Postoji drugi (virtuelni) svet, koji se razvija paralelno sa našim, fizičkim, ako razmišljamo o virtuelnom svetu sa digitalnim valutama, virtuelnim koncertima (npr. Fortnite virtuelni koncert sa reperom Travisom Skotom), gde milioni ljudi mogu da učestvuju iz celog sveta u isto vreme, ili ako razmišljamo o virtuelnoj modi, postoji velika prilika koja se otvara za fintech kompanije i, naravno, za tradicionalne kompanije za finansijske usluge da iskoriste ove trendove. Već postoje banke u virtuelnom svetu, kao što je, na primer, HSBC.

    • Danas se mnogo priča o otvorenom bankarstvu. Šta ono, zapravo, znači i zašto je važno?

    ‒ Današnje bankarstvo nije više lokalno i ograničeno, zahtevi klijenata rastu, a mi želimo da povežemo tačke u privatnom i poslovnom životu.

    Otvoreno bankarstvo (engl. Open Banking) novi je standard koji zahteva od banaka da otvore svoju arhitekturu za spoljne partnere (ekosistem) i da obezbede pristup informacijama o svojim klijentima.

    Naravno, kupci moraju dati saglasnost za to. Na osnovu toga klijenti mogu pristupiti podacima sa različitih bankovnih računa koje imaju kod različitih banaka, što im može pomoći da „integrišu” bankarske usluge u e-trgovinu ili omogućiti da koriste otvoreno bankarstvo da bi se pojednostavila putovanja klijenata ili podržale proširene kreditne procene u slučaju da klijenti traže finansiranje. Verujem da je otvoreno bankarstvo prava inicijativa za stvaranje iskustva „ugrađenog bankarstva” (engl. Embedded Banking) i da bankarstvo postane univerzalna usluga koja prati naše svakodnevne životne aktivnosti.

    • Kako dolazite iz Austrije i sarađujete sa bankama širom sveta, da li možete da napravite paralelu sa Srbijom?

    ‒ Srbija je veoma pretrpano, ali napredno bankarsko tržište, ponekad samo ograničeno zbog lokalnih propisa, ali i u toj oblasti se primenjuju i unapređuju novi standardi. Više od 55 odsto bankarske populacije Srbije koristi našu tehnologiju da zadovolji svoje bankarske potrebe i da komunicira sa vodećim bankarskim institucijama.

    Srpske banke su veoma digitalno vođene, rade na inovacijama i odličnom iskustvu klijenata kako bi pridobile i održale svoje klijente u svim segmentima, fizičkim licima, malim i srednjim preduzećima, pravnim licima. Takođe, automatizacija procesa suočavanja sa klijentima (npr. otvaranje bankovnog računa na mreži ili traženje kredita) ključni je pokretač tržišta, pošto banke mogu smanjiti troškove i znatno povećati zadovoljstvo klijenata. Pre dve godine osvojili smo zajedno sa „Rajfajzen bankom” globalnu nagradu „Finovate” u Njujorku za najbolju aplikaciju za potrošačko kreditiranje, u konkurenciji velikih svetskih igrača, poput digitalne „Sofi banke” iz SAD.

    Znajući to i druge primere u kojima vidimo da Srbija vodi trendove, a ne da ih prati, čvrsto verujem da se regionalno bankarsko tržište razvija velikim koracima, da je spremnost za nove ideje data i da je digitalna prednost ključni prioritet za većinu banaka.

    • Vi i vaš tim ste na konferenciji Finovate u Londonu predstavili proširenu stvarnost (engl. Augmented Reality). Da li su banke počele da koriste moć veštačke inteligencije da poboljšaju korisničko iskustvo, automatizuju procese i daju bolje personalizovane finansijske savete?

    ‒ Finovate Europe je za nas bio veoma interesantan događaj, jer je to događaj samo po pozivu za tehnološke/fintech kompanije, tako da se morate kvalifikovati i dokazati da je vaša tehnologija na vrhuncu da biste tamo bili prihvaćeni. To smo uradili već treći put otkako je događaj pokrenut, pre osam godina, i poseban je jer je to „hotspot” za digitalno bankarstvo u Evropi.

    Ove godine smo predstavili našu najnoviju inovaciju proizvoda oko proširene stvarnosti, koja kombinuje čitav niz naših tehnologija i fokusira se na napredni korisnički doživljaj. Kombinovali smo virtuelni i stvarni svet u slučaju upotrebe, gde vam vaš „virtuelni privatni bankar” nudi kako da finansirate kupovinu svog novog „Epl” telefona u fizičkoj prodavnici, kada ste tamo i koristite aplikaciju za mobilno bankarstvo. To je slučaj koji omogućava kupcima da odluče i dobiju na licu mesta finansiranje za posebne proizvode i da plaćaju bez gotovine. To je kombinacija mogućnosti otvorenog bankarstva, digitalnog bankarstva sa malo virtuelnog sveta.

    Ako želite da saznate više – pogledajte snimak prezentacije NF Innova sa konferencije Finovate tako što ćete skenirati QR kod pomoću svog telefona. 

     

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE