"Utisak o kompaniji kreira se na svakom mestu i u svakom trenutku"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Utisak o kompaniji kreira se na svakom mestu i u svakom trenutku”

    Mislim da je ono što će privlačiti zaposlene biti što individualniji pristup i fleksibilnost poslodavca. Mogućnost da svako bude to što jeste i da ima priliku da istakne i u potpunosti iskoristi svoje potencijale takođe je od izuzetne važnosti, priča za BIZLIfe magazin Jelena Petrović, menadžer za talent programe, Delta Holding.

    • Izgradnja snažnog brenda poslodavca danas je važnija nego ikad i predstavlja način na koji ćete ne samo privući već i zadržati najbolje talente, zaposlene koji u potpunosti odgovaraju željama i potrebama kompanije. Kako izgleda brend Delta Holdinga kao poslodavca? Čime ste se rukovodili prilikom njegove izgradnje? Šta je ono što ste želeli da potencijalne zaposlene prvo asocira na vaš brend?

    Naš brend je znanje. Želimo da to bude prva reč na koju pomislite kad se pomene poslovni sistem Delta Holdinga. Mi podstičemo zaposlene da stalno uče i razvijaju se, ali i da dele znanje sa kolegama. Kandidati to prepoznaju i često čujemo da nas vide kao poslodavca koji daje priliku mladima i ulaže u njih. Primer takvog odnosa je upravo aktuelni proces selekcije za jubilarnu, 10. generaciju Mladih lidera. Osim toga što ulažemo u mlade, želimo da podstaknemo razmenu znanja i iskustva među kolegama, ali i da odamo priznanje seniorima, koji su od velike važnosti za našu kompaniju. U tu svrhu osnovali smo klub Deltinih eksperata. Čast da budu deo kluba imaju zaposleni koji imaju višegodišnje iskustvo i koje su kolege prepoznale kao eksperte u određenoj oblasti.

    • Na osnovu čega ste kreirali prototip vašeg zaposlenog? Kako izgleda vaš idealni kandidat?

    Naš idealni kandidat je otvoren za učenje i stalno usavršavanje, teži tome da u svemu što radi stvori dodatnu vrednost. Timski je igrač. Dosledan je i integritet je nešto što ga karakteriše. Naš idealni kandidat živi vrednosti naše kompanije, a to znači da teži najvišim rezultatima, postupa etično, odgovoran je prema ljudima sa kojima radi, brine o okruženju i široj društvenoj zajednici.

    • Smatra se da je jedna od najvećih grešaka koju kompanija može da napravi to da se employer brandingom bavi samo HR. To je pitanje i za marketing, ali i za sektor kom vi pripadate – program za talente. Ko je sve uključen u kreiranje vašeg brenda poslodavca?

    Funkcije ljudskih resursa i komunikacija su inicijatori promena i neko ko kreira pravac kretanja, ali tu se priča ne završava. Deo našeg brenda poslodavca su svi naši zaposleni, od nasmejane i ljubazne devojke koja vas sačeka na ulazu u kompaniju, preko regrutera koji kontaktira sa vama kako bi zakazao razgovor za posao, prodavca koji prodaje jabuke iz Delta Agrara, kolege iz finansija koji sarađuju sa bankama… Utisak o kompaniji ne kreira se kroz jedan kanal, ili jedan sektor, već na svakom mestu i u svakom trenutku. Zato je važno da naše vrednosti dođu do svakog zaposlenog i da budu iskreno prihvaćene.

    • Istražujući više o svom budućem poslodavcu, ljudi najviše vole da čuju ili pročitaju lične preporuke i utiske zaposlenih. Da li ste i na koji način vi uspeli da od zaposlenih napravite svoje „ambasadore brenda”?

    Upravo zbog toga što želimo da budemo najbolji – stalno se preispitujemo i u fokusu imamo naše zaposlene. U ovom trenutku realizujemo veliku anketu čiji je cilj da ispita u kakvoj kompaniji naši zaposleni žele da rade, šta je ono što ih motiviše i šta možemo da uradimo da naša kompanija bude bolje mesto za rad. Ono što nam govori da smo na dobrom putu jeste činjenica da od zaposlenih često dobijamo preporuke za otvorene pozicije.

    Za jednu kompaniju ništa nije bolja referenca nego kada zaposleni žele da je preporuče za rad svojim prijateljima.

    • Koje metrike koristite prilikom merenja rezultata employer brandinga i šta su vam one do sada pokazale?

    Redovno istražujemo zadovoljstvo i motive i zaposlenih i klijenata, odnosno kupaca. Ocene su visoke, mi to samo konstatujemo, ali ne želimo da stanemo. One su nam pokazatelj da smo do sada radili dobro, ali i šta treba da uradimo da u budućnosti budemo još bolji.

    • Employer branding postaje sve sofisticiraniji. Kako ga vidite u budućnosti – recimo, za pet godina?

    Mislim da je ono što će privlačiti zaposlene biti što individualniji pristup i fleksibilnost poslodavca. Mogućnost da svako bude to što jeste i da ima priliku da istakne i u potpunosti iskoristi svoje potencijale takođe je od izuzetne važnosti.

    Dobar employer branding je nešto što će praviti razliku između kompanija koje privlače talente i onih kojima upravo ti talenti izmiču iz ruku.


    Savet za kompanije koje tek počinju da se bave employer brandingom

    Prvo što treba da urade kompanije koje su na početku ovog procesa jeste da razmisle šta je to što karakteriše njihov trenutni brend. Zatim, treba ispitati i oslušnuti šta je ono što zaposleni misle o kompaniji u kojoj rade i kako tu istu kompaniju vide potencijalni zaposleni. Iz dobijenog treba izdvojiti šta je ono što već imamo i želimo da zadržimo, šta je ono što želimo da menjamo i šta bismo voleli da imamo a potrebno je da razvijemo. Najbitnije je napraviti dobru strategiju kako sa trenutne pozicije stići do pozicije kompanije u kojoj talenti (za koje se svi bore) žele da rade.


     

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE