Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mihailo Piper

    Upoznajte vašu kompaniju iz drugačije perspektive: Kakva je vaša Employer Branding kampanja?

    Agencija za integrisane komunikacije Represent Comunications nudi klijentima mogućnost izrade izveštaja o Employer Branding-u koji pruža sveobuhvatnu analizu načina na koji se kompanija predstavlja kao poslodavac u online zajednici, kroz detaljno istraživanje konkurencije i analizu trendova na tržištu. O ovom izveštaju za BIZLife govori Mihajlo Piper, Digital Analytics Manager.

    • Šta je tačno Employer Branding?

    Ako pitate Gugl,  Employer Branding je predstavljanje kompanije kao poslodavca, odnosno imidž koji kompanija projektuje da privuče i zadrži talente – ovaj brend obuhvata vrednosti kompanije, kulturu rada i reputaciju na tržištu rada. Cilj posvećivanja Employer Branding-a je da se od biznisa napravi brend koji će privući potencijalne zaposlene, zatim ih zaposliti i zadržati. Glavni kanali komunikacije koji će predstaviti imidž kompanije jesu upravo društvene mreže, i to različite društvene mreže za različite načine komunikacije sa publikom. Ako mene pitate, jasna strategija Employer Brandinga je ključna za kompanije koje žele da budu uspešne, sa zadovoljnim zaposlenima i kontinuiranim prilivom novih talenata. Dodatno, ako se ta strategija uspešno komunicira na društvenim mrežama, uspeh kompanije će biti još izraženiji.

    • Agencija Represent Communications nudi klijentima uslugu izrade Employer Branding izveštaja. O čemu se radi?

    Employer Branding report pruža sveobuhvatnu analizu o tome kako se kompanija predstavlja kao poslodavac na digitalu, sa osvrtom na konkurenciju, vodeće poslodavce i trendove na tržištu. Kompanijama se nudi analiza njihovih korporativnih naloga na društvenim mrežama, analiza naloga njihovih konkurenata i analiza vodećih poslodavaca koji se ističu na društvenim mrežama po uspešnim i prepoznatvljivim Employer Bradning kampanjama. Izveštaj zaokružujemo trenutnim trendovima koji vladaju na digitalu, koji bi bili poželjni i korisni da se plasiraju radi povećanja angažovanja publike prema objavama, kao i povećanja brand awarnessa same kompanije.

    Ukratko – sjajna prilika za kompanije da na jednom mestu imaju sumirane mesečne aktivnosti vezane za ovu temu i prilika da se inspirišu novim idejama, za planiranje strategije za izgradnju Employer Branding-a svoje kompanije na društvenim mrežama, pa i što da ne, za postavljanje novih trendova na tržištu.

    • Na šta obraćate pažnju pri izradi jednog takvog izveštaja?

    Fokus je na drugačijem i inovativnom sadržaju koji generiše veliko angažovanje publike. Za Employer Branding su se ranije vezivali samo oglasi za posao i obećavanje ,,savršenih“ uslova za rad u toj kompaniji, koji su se promovisali preko teksta na vizualima, međutim, publika odavno više ne reaguje na takve objave na društvenim mrežama. Ono što publika (potencijalni novi zaposleni) želi da vidi jeste spontanije prikazivanje vrednosti koje kompanija živi, preko kojih se stiče stvaran utisak vrednosti, umesto pukog nabrajanja na vizualu, što je omogućeno popularizacijom video sadržaja na gotovo svim platformama. Takve objave se uvek istaknu i ostvare veliki broj reakcija korisnika društvenih mreža i postavljaju nove trendove koje kasnije isprate kompanije iz svih industrija.

    • Koje kanale komuniciranja analizirate?    

    Prednost ove teme jeste što se može prilagoditi svakoj od trenutno aktuelnih platformi – svakako da je LinkedIn glavni kanal komuniciranja za sve kompanije kada je u pitanju Employer Branding, ali pored toga, kompanije takođe kreiraju posebne korporativne naloge na Instagram-u koje će biti posvećeni isključivo ovoj temi. Trend koji se preneo iz 2023. godine u 2024. jeste kreiranje naloga na platformi TikTok, koja je sjajna prilika za neformalnije prikazivanje kompanije i zaposlenih publici, dok je LinkedIn tu za formalne i profesionalne fotografije sa detaljnim opisivanjem istih. To su glavna tri kanala komuniciranja na koje se najviše obraća pažnja, ali svakako se može ispratiti i Facebook, iako se pokazalo da ovakav sadržaj ne pronalazi publiku na toj platformi. Ne smemo zapostaviti i YouTube, koji je takođe postao jedan od kanala komunikacije, kroz sve popularniji format podcast-a sa zaposlenima u kojima publika ima priliku u nešto dužem i ozbiljnijem formatu da čuje iskustva zaposlenih u kompaniji.

    • Šta ovaj izveštaj donosi kompanijama i koliko je važan za njih?

    Pored analize profila industrije i vodećih poslodavaca, kao i objektivnog procenjivanja uspešnosti kampanja i pozicioniranja kompanija na društvenim mrežama, takođe istražujemo dominantne teme Employer Brandinga koje se javljaju na digitalnim platformama. Analiziramo sadržaj portala i kontekst u kojem se ove teme prenose, kao i iskustva zaposlenih koja se plasiraju na uglavnom anonimnim profilima na platformi X (Twitter) i forumima. Zanimljivo je što se teme i iskustva u kompanijama na X-u i forumima razlikuju od onih koje se plasiraju na LinkedIn-u i Instagram-u. To nam omogućava da uporedimo različite poglede na iste teme i analiziramo angažovanje publike na različitim platformama. Ovaj deo izveštaja je posebno značajan i koristan jer omogućava kompanijama da identifikuju Employer Branding teme koje su u trendingu i utvrde one koje generišu najveće angažovanje publike. Na taj način, mogu lakše odabrati sadržaj koji će promovisati u narednom periodu na svojim platformama.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

     

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE