
U susret Jesenjem Vivaldi forumu: Aleksandra Triantafyllidou, IKEA
Od 10. do 12. septembra u Mokroj Gori održava se Jesenji Vivaldi forum, forum HR zajednice posvećen stručnjacima iz oblasti ljudskih resursa i svima koji se bave ljudima kao ključnim delom poslovanja. Ovaj forum važi za jedno od najvažnijih okupljanja HR zajednice u regionu. U susret forumu govori Aleksandra Triantafyllidou, direktorka za ljudske resurse za jugoistočnu Evropu u kompaniji IKEA.
- Šta za vas znači „staviti čoveka u centar poslovanja“?
Bez čoveka nema poslovanja kao takvog – bez interesovanja kupaca, zadovoljstva klijenta ali pre svega bez odlučnosti i želje kolega i članova tima, svi naši poslovni planovi su slajd na računaru.
Staviti čoveka u centar poslovanja znači da je zapravo važnije osigurati da svako od ljudi sa kojima radimo razume vrednost našeg zadatka – da je radoznao da uči i ima osećaj ličnog uspeha kada ostvarimo zajedničke ciljeve – nego ostvariti kratkoročan cilj kao takav.
Uspeh poslovanja na duže staze se gradi ličnim uspesima svih nas “ljudi” na tom putu.
- Koja osobina će, prema vašem mišljenju, biti presudna za uspeh lidera u vremenima koja dolaze?
Izdvojila bih dve, zapravo.
Prvo, postoji engleska reč “grit” koja označava spajanje strasti i istrajnosti – možemo je prevesti kao hrabrost, pa čak i borbenost. U nesigurnim vremenima sa puno nepoznatog, prvi oslonac svakog lidera je sposobnost da pokaže strast, veru i optimizam u uspeh i istraje iz dana u dan ka cilju bez obzira na neočekivane barijere.
Zatim, kao druga strana novčića, verujem u važnost toga da zapravo uživamo
da vodimo kroz nepoznato – da uživamo da ne znamo. Sposobnost lidera da priznaju (sami sebi) da ne znaju, ali da veruju da je rešenje tamo negde i da ćemo ga naći zajedno, ključna je.
- Koju jednu stvar biste voleli da HR zajednica češće preispituje?
Volela bih da HR zajednica češće preispituje svoju ulogu u vođenju biznisa na etički način i sa dugoročnim uspehom na umu – dobar primer je masovnije zapošljavanje radne snage iz inostranstva i uloga koju imamo svi mi kao poslodavci u oblikovanju društva, koje neminovno prolazi ne samo kroz ekonomsku nego i socijalnu promenu.
Dalje, verujem da nakon decenija organizovanja HR funkcije kroz sada već dobro poznatu paradigmu biznis partnera, centara ekspertize i administracije, vreme je da se oprobamo u organizovanju na agilniji način – npr. kroz formiranje timova usmerenih na “HR proizvod” umesto proces (slično kao softverske kompanije) ili kroz formiranje fleks timova usmerenih na ključne zadatke koji doprinose biznisu, a ne standardne HR funkcije u silosima.
- Šta je za vas danas „zdravo radno okruženje“?
Jednostavno rečeno, to je okruženje u kojem biste poželeli da vaše dete, ili mlađi brat ili sestra ili kumče radi u budućnosti. To je lako zamisliti, zar ne? To je okruženje koje je pre svega bezbedno, zatim inkluzivno i poštuje različitosti, usmereno je ka jasnim ciljevima i ima otvorenu kulturu učenja iz grešaka i sposobnost strateškog pozicioniranja, tj. donošenja poslovnih odluka gledajući dva koraka unapred.
- Koja vas ideja trenutno najviše inspiriše kada razmišljate o budućnosti rada?
U dve reči: sloboda i inovacija – pogotovo u ovim neobičnim vremenima. Formiranje agilnih timova u tradicionalnijim industrijama kao što je retail, upotreba veštačke inteligencije na odgovoran način i fleksibilno radno okruženje i benefiti. Verujem da je naša zemlja i region pravo mesto za više inovacija i u HR domenu.
O Jesenjem Vivaldi forumu
Program foruma okuplja HR direktore, business partnere, menadžere, regrutere, koordinatore, kao i predstavnike internih komunikacija, ali i stručnjake iz srodnih oblasti čiji rad se oslanja na razumevanje ljudske prirode i odnosa.
Jedna od posebnosti foruma jeste spoj različitih pogleda. Sa jedne strane biće predstavljene savremene HR prakse, alati i pristupi iz kompanijskog okruženja, a sa druge strane, učesnici će čuti i uvide govornika čije profesije ne pripadaju direktno HR sektoru, ali se bave čovekom kroz umetnost, nauku, psihologiju ili edukaciju.
U najboljem turističkom selu sveta, tri dana bez distrakcija, učesnici će imati priliku da razmene znanja, otvore nova pitanja i prodube razumevanje o tome šta zapravo znači staviti čoveka u centar svake organizacije.
Saznajte više i kupite kotizacije na vivaldiforum.com.
Izvor: BIZLife
Foto: Jesenji Vivaldi forum