Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tom Henks je za jedan film ZARADIO više nego svi srpski glumci 2022.

    Mediji su nedavno preneli da je Milica Milša od honorara zarađenog u jednoj TV sapunici kupila stan na luksuznoj beogradskoj lokaciji. Kraljica hrvatskih sapunica Ksenija Pajić priznala je kako je od honorara kupila stan, ali ne od zarade u jednoj, već tek posle šest snimljenih serija.

    Ne sećam se da su mediji notirali kada se popularni “Bole iz bureta”, Božidar Stošić uselio u novi stan u ulici Đure Salaja, danas Desanke Maksimović. Ista adresa, nov stan i za filmskog reditelja Purišu Đorđevića. Iste ’71. u ulaz do njih, uselila se pozorišna glumica Maja Dimitrijević i pozorišni reditelj Miroslav Belović, njen suprug. Sprat više stan Ksenije Jovanović, takođe pozorišne glumice. Stanove nisu kupili od honorara već su ih dobili kao i mnoge njihove kolege.

    Informacija da Miki Manojlović i Aleksandar Berček snimajući dan naplaćuju – kažu – “čak i do 3.000 evra” trebalo je valjda da govori o vrtoglavom rastu cene angažmana domaćih glumaca. Tom Henks je spasavajući redova Rajana, pre 15 godina, zaradio 40 miliona dolara, što je više nego što su svi ovdašnji glumci i glumice u Srbiji i van nje ukupno zaradiili 2022.

    Miki Manojlović (YouTube Screenshot)

    Daleko je Amerika a i Turska – po honorarima – ništa bliža. Halit Ergenč za ulogu Sulejmana Veličanstvenog dobio je više od tri i po miliona evra. On i Burak Ozdživit, popularni Bali beg, za četiri mesečne epizode inkasiraju po 100.000 evra.

    Mala zemlja, mali honorari

    Honorari naših glumaca nikada neće sustići one koje primaju turske kolege. Nisu tome “krivi” produkcioni razlozi, čak ni njihova ekonomija iza koje smo još dalje nego glumci, već pre svega činjenica da Turska ima 85 miliona stanovnika. Srbija je 12 puta manje. Da je kojim slučajem prostor nekadašnjeg jugoslovenskog tržišta pa i filmskog ostao jedinstven, sa 25 miliona stanovnika, honorari domaćih glumaca bili bi 20-30 odsto veći.

    Indijska serija „Mala nevesta“ emitovala se ne samo u Indiji već i Pakistanu, Singapuru, Šri Lanki … Ovdašnje sapunice – s retkim izuzecima – su za strana tržišta samo mehur od sapunice.

    Bilo je domaćih filmova koji nisu prodali ni 6.700 ulaznica. Nije ih video ni promil populacije. U Indiji taj promil je sasvim dovoljan da pokrije sve troškove produkcije jer on u Indiji znači 14,5 miliona gledalaca. Bolivud godišnje proda više od četiri milijarde bioskopskih ulaznica. Snimaju oko 1.000 filmova godišnje. Svakog dana 13 miliona Indijaca kupi bioskopsku kartu.

    Indija, Tadž Mahal (Pixabay)

    “U Indiji vlada kult filmskih zvezda. Glumci su neprikosnoveni, jer oni prodaju film. Tamošnje gledaoce ne interesuje siže filma, već glumac. Honorari njihovih mega zvezda često iznose i pola budžeta filma. Glumci su garancija prodatih ulaznica i uspeha filma“, objašnjava Alek Conić, reditelj i producent koji je prvi u Srbiji producirao indijske filmove i serije.

    Trojica indijskih glumaca našli su se među prvih deset najplaćenijih glumaca na „Forbsovoj“ listi. Dopunski izvor prihoda ostvaruju na svadbama. Otpevaju par pesama, slikaju se sa mladencima… Tako je, recimo Šahruk Kan samo za pojavljivanje na venčanjima godišnje inkasirao više od milion dolara. Turski glumci dominiraju i na društvenim mrežama. “Bali bega” prati više od 20 miliona ljudi. Samo jedna njegova fotografija za nepun sat proizvede gotovo 200 000 lajkova.

    Mlađi glumci pucaju iz svih oružja

    Berček, Manojlović i Rade Šerbedžija, naš najplaćeniji glumac u inostranstvu, nisu preterano zainteresovani za jedrenje po društvenim mrežama, dok s istih pozicija mlađi: Biković, Marić, Bukvić pucaju iz svih vrsta oružja. Ono što je šezdesetih godina u Rusiji, na muzičkoj sceni bio Đorđe Marjanović, to je na filmskoj danas Miloš Biković. Njegova karijera ide po uskotračnom domaćem i širokom ruskom filmskom koleseku s procenom da će njegov rejting, time i zarada, rasti.

    Miloš Biković (Gorki List Promo)

     

     

    Nesrazmerno veće od domaćih honorara na inostranom tržištu ostvaraju Nikola Đuričko i Sergej Trifunović, dok serija “Južni vetar” probija prostor i za još neke domaće glumce. Dragana Bjelogrlića je teško uhvatiti “i za glavu i za rep”. Nije samo glumac, već i reditelj, scenarista i producent, tako da je jedan od retkih srpskih glumaca sa više finansijskih razdela. Mnogo više i od “čak 3.000 evra”.

    Brojne su formule za zaradu i danas ali najskuplju plaćenu sekundu i domaći glumci ostvare u reklamama: od trgovinskih lanaca, banka do proizvođaća sokova, kafe, igara na sreću – kladionica. Na toj brzorastućoj reklamnoj plantaži prihoda četa berača: glumci i glumice, među njima i bračni parovi. Za mnoge od njih to je najskuplja uloga koju su odigrali.

    Izvor: NovaS

    Foto: Pixabay/YouTube Screenshot/Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE