Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Sve manji broj banaka na srpskom tržištu: Šta nam je donelo ukrupnjavanje?

    Pre nešto više od dve decenije, u Srbiji je poslovalo oko 50 banaka, dok ih je danas na tržištu svega oko 20, odnosno duplo manje. Ovaj značajan pad ukazuje na sve izraženiju konsolidaciju, odnosno ukrupnjavanja bankarskog tržišta. Veliki broj banaka, posebno onih manjih i specijalizovanih, pripaja se većim finansijskim grupacijama, i to je trend koji bi se mogao nastaviti i u narednom periodu, ali manjim intenzitetom.

    Međutim, postavlja se pitanje šta ove promene zapravo znače za klijente.

    Da li manji broj banaka nužno znači manju konkurenciju, a samim tim i lošije uslove poslovanja?

    Zapravo, odgovor je da se promene u bankarskom sektoru, kojima svedočimo, ocenjuju kao pozitivne, jer jačaju otpornost i fleksibilnost sistema, čineći da naše tržište postane slično zrelim bankarskim tržištima, gde je broj banaka proporcionalan broju stanovnika i njihovoj kupovnoj moći. Takođe, manji broj banaka ne znači automatski i slabiju konkurenciju, jer na tržištu ostaju velike finansijske grupacije, koje imaju snagu i kapacitete da se međusobno nadmeću za svakog klijenta i obezbede izuzetno konkurentne uslove, podržane kvalitetnim proizvodima i uslugama.

    NLB Komercijalna banka

    NLB Komercijalna banka

    Ipak, možda i najveća prednost konsolidacije jeste povlačenje stranog u korist regionalnog kapitala i jačanje prisustva igrača koji potiču iz regiona i u njemu igraju sistemsku ulogu.

    Dobar primer je NLB Grupa

    Najveća regionalna finansijska grupacija je odlučila da osnaži svoju poziciju u Srbiji, gde je najpre akvizirala, a zatim i spojila Komercijalnu banku sa postojećom NLB Bankom.

    Integracijom, koja je ocenjena kao jedna od najkompleksnijih, ali i najuspešnijih u regionu, stvorila je sistemski značajnu i jednu od najvećih banaka na tržištu Srbije – NLB Komercijalnu banku.

    Jedna od ključnih prednosti ovako velikih grupacija i banaka je njihova mogućnost ulaganja u nove kanale.

    Male banke jednostavno nisu u poziciji da sebi priušte takva rešenja, zbog čega može doći do toga da se ceo bankarski sektor sporije razvija, u poređenju sa nekim drugim zemljama. Takođe, veće banke imaju kapacitet da finansiraju velike razvojne projekte, i poseduju zavidan nivo finansijskog znanja za strukturiranje složenijih finansijskih rešenja za poslovne korisnike, što je ključni preduslov za brži privredni rast.

    Konkretno, nova NLB Komercijalna banka odmah je ponudila značajne prednosti regionalnog umrežavanja, a samo godinu dana nakon integracije ostvarila je istorijske rezultate koji su premašili sva očekivanja. Tako je ova nova banka nastavila da unapređuje matičnu regiju kroz podršku razvojnim projektima u Srbiji i regionu, ali i podstiče dalji raste privrede i jačanje bankarskog sektora.

    Dodatno, NLB Grupa je nedvosmisleno potvrdila da je u Srbiji zanima pružanje svih finansijskih servisa, zbog čega se može protumačiti da je za nju pitanje konsolidacije, zapravo i pitanje ko će uspešnije pružati dodatne finansijske usluge, poput lizinga, osiguranja, upravljanja fondovima.

    Iz svega navedenog jasno je da će velike regionalne grupacije u narednom periodu ostati značajni akteri konsolidacije, te da će se snažno širiti, i to ne samo u svom osnovnom bankarskom poslovanju, te da će tako na lokalno tržište doneti najbolja regionalna rešenja, ali i konkurentne uslove poslovanja.

    Izvor: BIZLife

    Foto: NLB Komercijalna banka

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE