Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Sve češće internet prevare: Iz Uprave carina savetuju kako da ih prepoznate

    Uprava carina je saopštila da su službenici carinsko-poštanskih ispostava, ali i oni koji rade na granici, svedoci sve češćih prevara sa interneta, a žrtve iznude novca su primaoci navodnih pošiljaka iz inostranstva, koje sadrže skupe poklone ili pak veliki novac osvojen na sumnjivim lutrijama i nagradnim igrama.

    Građanima se, kako se navodi, obraćaju u ime carinske službe Srbije, bilo lažnim predstavljanjem u ime Uprave carina ili navođenjem adresa carinskih ispostava kao mesta za preuzimanje navodnih nagrada ili pošiljaka, pritom zahtevajući izmirivanje dažbina u vrlo kratkom vremenskom roku.

    Uprava carina poručuje građanima da ako se desi da dobiju takav mejl, prvo čega treba da se sete je da Uprava carina ne organizuje nikakve nagradne igre, da obaveštenja Uprave carina stižu putem elektronske pošte sa zvaničnog domena carina.rs, a ne sa popularnih besplatnih servisa za elektronsku poštu (gmail, yahoo itd.), kao i da Uprava carina zvanično obaveštenje nikada neće poslati preko društvenih mreža.

    Lažna obaveštenja…

    Lažna obaveštenja o prispelim pošiljkama, kao i ona o navodnim nagradnim igrama su poznato sredstvo prevaranata u kojima se vrlo često se zloupotrebljavaju imena javnih institucija, jer one predstavljaju garant sigurnosti, dodaje se.

    „Osim toga, ako je reč o pošiljci, rok za čuvanje paketskih pošiljaka je 30 dana, a ne nekoliko sati, a ako nešto zaista treba da se preuzme na prelazu, o tome bi vas svakako obavestio ovlašćeni carinski službenik. Stoga, ne nasedajte na navode o ‘kratkom roku za uplatu dažbina’, kako najčešće stoji u takvim elektronskim porukama“, ukazuje Uprava carina.

    U saopštenju se podseća na slučaj jedne žene koja je pozvala prelaz Horgoš kako bi preuzela automobil marke Smart koji je navodno osvojila na nagradnoj igri, kao i na slučaj prevarenih građana kojima je rečeno da su osvojili Ladu Nivu. U oba slučaja kao adresa za preuzimanje navodne nagrade bila je navedena adresa graničnog prelaza Horgoš, a uslov da se nagrada preuzme bila je hitna uplata “troškova poštarine za poslovnu dokumentaciju“ u iznosu od oko 25 evra.

    „Čim smo objavili informaciju o tome na društvenim mrežama i preko medija, Instagram stranice sa kojih su građanima stizala takva obaveštenja – ugašene su. Oštećeni su samo oni koji su požurili da uplate navedenu sumu bez prethodne provere“, navodi Uprava carina.

    Uprava carina savetuje gradjanima da ne plaćaju  bilo kakvu poštarinu, otpremninu, uvozne dažbine i slično bez detaljne provere.

    Takođe savetuje građane da prove adresu i verodostojnost sajta sa koga stiže obaveštenje, da pokušaju da kontaktiraju organizatora igre, odnosno pošiljaoca za više informacija i da obavezno izbegavaju deljenje ličnih podataka, naročito brojeva kreditnih kartica i bankovnog računa.

    Ukoliko vas elektonska pošta upućuje na neku od carinsko-poštanskih ili graničnih ispostava, njihove kontakte možete pronaći na sajtu Uprave carina Srbije, dodaju.

    Najsigurnije je da se u ovakvim situacijama obratite policiji i prijavite slučaj, zaključuje se u saopštenju.

    Izvor: N1

    Foto: Uprava carina

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE