Stručnjak za karijeru: Ako ranije dolazite na posao i odlazite poslednji, nećete napredovati
Ambiciozni ljudi dobijaju mnogo saveta na početku svoje karijere o tome kako da napreduju. Jedan uobičajeni savet je: Budite među prvima koji će doći u kancelariju i poslednji koji će otići da pokažete svom šefu da ste posvećeni poslu.
Brijana Do se tako osećala. Kada je ona kao marketinški stručnjak započela svoju karijeru pre otprilike deceniju, često je dolazila rano u kancelariju i radila do kasno da bi pokazala da ima motivaciju i da želi da raste u kompaniji.
Do je bila željna da pokaže svom menadžeru i ljudima izvan njenog sektora da može „da napreduje“, i smatrala je da je „najbolji način da to uradi da bude prva koja će se pojaviti i poslednja koja će otići“, piše CNBC Make It.
Praktikujući takav način rada ,,imala je veoma intenzivne periode sagorevanja”.
Posao vs. život
Gledajući unazad, Do uviđa da dobronamerni savet često dolazi sa upozorenjem da dugo radno vreme pokazuje vašu posvećenost poslu na štetu vašeg ličnog vremena i života.
„U svom životu nisam imala nikakvu harmoniju između posla i života. Verujem da je to zastarelo shvatanje, posebno sada kada smo započeli ovu novu eru postavljanja granica i davanja prioriteta mentalnom zdravlju“, priznala je Brijana koja sada vodi svoju marketinšku agenciju Verbatim.
Stejsi Haler, glavni savetnik za karijeru u ResumeBuilder-u sa više 30 godina iskustva u zapošljavanju, je saglasna sa time.
„Mislim da su ljudi ovih dana dovoljno pametni da znaju da samo zato što sedite u kancelariji osam sati dnevno ne znači da ste produktivni“, kazala je ona.
Bolji način da napredujete
Umesto toga, postoji mnogo drugih načina da iskoristite svoje vreme da pokažete da ste uzbuđeni zbog svog posla i da želite da rastete.
„Uspostavite odnose, pronađite mentora, upoznajte tim. Posmatrajte uspešne ljude, vidite kako rade i pitajte za savet“, objasnila je Haler.
Zaposleni iz generacije Z posebno su u dobroj poziciji da daju prioritet izgradnji radnih odnosa koji im mogu pomoći godinama kasnije.
„To bi trebalo da radite u kancelariji. Nemojte se fokusirati na to da stignete ranije i da ostanete do kasno samo da bi drugi poverovali da ste vredan radnik“, dodala je Haler.
Ambicije zaposlenih
Ta poruka takođe mora da dođe sa vrha. Do veruje da bi šefovi trebalo da ponovo procene svoja očekivanja ako su usredsređeni na vreme koje zaposleni provede za svojim stolom, a ne na ono kako izražavaju svoje ambicije.
„Ako vaš novi zaposleni radi sjajan posao, a od vas traži više prilika i želi da bude na različitim projektima, to bi trebalo da govori više nego neko ko jednostavno ostane kasnije od vas“, istakla je ona.
Uz sve ovo rečeno, Haler je navela da je važno pratiti vođstvo svog tima u pogledu toga kada se pojaviti, a kada napustiti radno mesto.
Pridržavajte se kulture kompanije, dolazite na vreme, ne kasnite, ne propuštajte sastanke i „izbegavajte jadne izgovore“, zaključila je Haler.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik