Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    automobili, 10 najčešćih prevara

    Radnici u gigantima automobilske industrije započeli ŠTRAJK: Traže 40% veće plate

    Više od 10.000 zaposlenih u tri najveća američka proizvođača automobila započelo je štrajk, saopštio je njihov sindikat. Zaustavljeni su radovi u tri fabrike u vlasništvu General Motorsa, Forda i Stellantisa.

    Do štrajka je došlo nakon što su ugovori o radu istekli u četvrtak uveče. Ujedinjeni sindikat automobilskih radnika (UAW) saopštio je da kompanije nisu dale prihvatljive ponude.

    Događaji u automobilskoj industriji mogu da izazovu veće cene za kupce, ali i veliki poremećaj za gigante automobilske industrije. Predsednik UAW Šon Fejn rekao je za BBC da je sada na kompanijama da reše spor.

    „Kada počnu da brinu o svojim radnicima, to će završiti“, rekao je on.

    Štrajk je počeo u GM-ovoj fabrici kamiona srednje veličine u Ventzvilu u Misuriju, u Fordovoj fabrici Bronco u Mičigenu i u fabrici Jeep u Toledu, Ohajo, u vlasništvu Stellantisa.

    Fabrike su kritične za proizvodnju nekih od najprofitabilnijih vozila „Detroit Three“. Drugi objekti će nastaviti da rade, saopštio je UAW, ali ne isključuje proširenje štrajka.

    Bela kuća je saopštila da je predsednik Džo Bajden razgovarao telefonom sa Fejnom o pregovorima, ali nije otkrio detalje.

    Sindikat je tražio povećanje plata od 40 odsto za svojih oko 140.000 članova tokom četiri godine, primećujući uporedivo povećanje plata za čelnike kompanija, piše CNN.

    Zaposleni, posao, štrajk

    Zaposleni, štrajk (Freepik)

    Ostali zahtevi su:

    -četvorodnevna radna nedelja
    -povratak automatskih povećanja plata zbog inflacije
    -stroža ograničenja koliko dugo se radnici mogu smatrati „privremenim” zaposlenima koji ne primaju sindikalne beneficije

    Predlozi UAW bi više nego udvostručili troškove rada u SAD, navodi Ford u saopštenju. Prošlog meseca je 97 odsto članova sindikata glasalo za odobrenje štrajka.

    Radnici u nezavidnom položaju

    Radnici su rekli da kompanije mogu da budu velikodušnije nakon godina rekordnog profita.

    „Po mom mišljenju, to smo dužni“, rekao je Pol Račka, koji radi u fabrici Stellantis u Mičigenu i pravi džip Grand Cherokee.

    Četvrta generacija u njegovoj porodici radi u automobilskoj industriji. Račka je rekao da su takvi poslovi, uz dobru zdravstvenu negu i sigurne penzije, obezbedili ,,odličan život“ njegovim roditeljima – način života koji danas više nije moguć.

    Kamatne stope

    Novac (Pixabay)

    Ovaj 31-godišnjak je rekao da ne može ni da priušti da kupi automobil koji pravi.

    „Još uvek sedimo na začelju dok izvršni direktori zarađuju, znate, više od 20 miliona dolara godišnje“, rekao je on.

    Džim Farlej, izvršni direktor Forda, rekao je novinarima ranije ove sedmice da se nada da će izbeći štrajk, ali postoji ograničenje onoga što je kompanija spremna da prizna.

    „Moramo da zaštitimo održivost kompanije“, rekao je on.

    Gubici usled štrajka

    Desetodnevni štrajk mogao da kompanijama oduzme skoro milijardu dolara, a radnicima skoro 900 miliona dolara za plate, prema procenama Anderson Economic Group. Rečeno je da bi ukupni udar na ekonomiju mogao da iznosi više od 5 milijardi dolara.

    Tajler Tajl, potpredsednik kompanije, rekao je da bi obustava morala da bude ,,prilično duga da bi se pomerila igla na nacionalnim ekonomskim pokazateljima“.

    Ekonomija

    Ekonomija, štrajk (Pixabay)

    Ulaskom u štrajk, ponuda automobila, koja je problematična od nestašice delova u vreme pandemije, i dalje je daleko niža nego što je bila u prošlosti.

    Analitičari kažu da bi to takođe moglo da znači da produženi štrajk vodi višim cenama za kupce. Ford, GM i Stellantis zajedno čine oko 40 odsto prodaje automobila u SAD, iako je njihov udeo naglo opao tokom poslednjih četvrt veka, kako strane firme poput Tojote prodiru.

    Štrajk i plate u vreme inflacije

    Poslednji put se automobilska industrija suočila sa štrajkom 2019. godine, kada su radnici u GM-u napustili posao na šest nedelja. Radnica GM-a Džesi Keli, koja je učestvovala u tom odlasku, rekla je da je pokušavala da uštedi u iščekivanju novog prekida.

    Članovi UAW treba da dobiju 500 dolara nedeljne beneficije za štrajk od sindikata, ali bi to i dalje bilo znatno manje od plata, rekla je ona.

    ,,Zarada neće pokriti moju hipoteku, a kamoli račune za namirnice, struju i sve ostalo. Tako da će to definitivno biti borba“, rekla je ona.

    Keli, koja živi u blizini Detroita, rekla je da podržava borbu, uprkos troškovima, napominjući da njena plata ne ide u korak sa rastom cena i da je brzo pojedu troškovi za decu i stanovanje. Ova 33-godišnjakinja je rekla da ima samo dve nedelje odmora godišnje, što je obično bila prinuđena da koristi za hitne slučajeve.

    „Na kraju krajeva, svi želimo da radimo za korporaciju koja dobro zarađuje. Mi samo želimo da imamo pravičan deo toga“, rekla je ona.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Freepik, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE