Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Starbaks, Starbucks

    FRAPUĆINO je postao biznis vredan milijarde $ iako osnivač Starbaksa nije verovao u njega

    Frapućino (frappuccino) je postao jedno od najpoznatijih Starbaksovih (Starbucks) pića. Ali u početku je imao značajnog kritičara: tadašnjeg generalnog direktora Hauarda Šulca.

    Napitak, koji se sastoji od ohlađene kafe i leda pomešanih zajedno, Šulcu je u početku izgledao kao odstupanje od Starbaksovog cilja da ponudi kafu visokog kvaliteta. Ali 28 godina nakon njegovog uvođenja, Šulc je u intervjuu sa novinarom Grahamom Bensindžerom priznao da je pogrešno procenio Frapućino.

    „Mislim da je Frapućino odličan primer da je Hauard Šulc 100% netačan, pogrešan i na pogrešnoj strani debate“, rekao je Šulc u intervjuu. Šulc je okončao svoju poslednju dužnost direktora lanca kafeterija nakon što je podneo ostavku ranije ove godine.

    Poreklo Frapućina seže u 1993. godinu. Te godine, zaposlena u Starbaksu u južnoj Kaliforniji po imenu Dina Campion ubedila je više osoblje da joj pošalju blender kako bi prodavnica mogla da počne da pravi mešana pića od kafe.

    Starbucks

    Starbucks, kafa (Unsplash)

    „Primetili smo da postoje neki manji kafići koji su radili neku vrstu mešanog napitka od kafe“, rekla je Campion. Piće se proširilo u još nekoliko kafeterija u južnoj Kaliforniji tokom narednog perioda.

    Godine 1994. Starbaks je kupio Coffee Connection, lanac kafića u vlasništvu Džordža Hauela, skeptika Starbaksa. Kao deo ugovora, Starbaks je stekao prava na „Frappuccino“, koji je Coffee Connection služio kao hladan napitak od kafe napravljen u mašini za sladoled sa mekim serviranjem, stoji u biografiji Starbaksa.

    U ovom trenutku, Starbaks je imao sve delove koji su mu bili potrebni da predstavi Frapućino na nacionalnom nivou. Zagovornici ovog napitka rekli su da je to odličan način da se mlađi potrošači dovedu na vrata Starbaksa, kao i kupci koji žele nešto drugo osim obične stare dobre kafe.

    Ali Šulc nije bio za ovo

    „Počeli smo da ga isprobavamo, a ja sam, kao čistunac, rekao: ‘Zašto želimo ovo da radimo? Ne želimo da budemo Frapućino kompanija, mi smo kompanija za kafu'“, rekao je Šulc Bensindžeru u intervjuu . „Takođe sam se plašio da će ljudi prvo biti upoznati sa frapućinom i da nikada neće shvatiti suštinu Starbaksa.

    Uprkos Šulcovoj nevoljnosti, Starbaks je počeo da služi frapućino širom SAD-a i Kanade 1995. Tog leta, frapućino je činilo 11 odsto Starbaksove prodaje.

    Starbucks

    Hauard Šulc, Starbucks (Screenshot)

    Godine 1996. Starbaks je predstavio flaširani frapućino odmah spreman za piće. Samo flaširani „Fraps“ od tada je prerastao u biznis vredan milijardu dolara, rekao je Šulc.

    Danas hladna pića čine oko 75 odsto prodaje Starbaksa, navodi Business Insider. Kupci generacije Z posebno se odlučuju za rashlađene opcije u odnosu na tradicionalnu toplu kafu. Pića sada takođe dolaze u ukusima od moka kolačića do matča kreme bez kafe.

    „Ispostavilo se da je frapućino postao biznis vredan više milijardi dolara za Starbaks“, rekao je Šulc Bensindžeru.

    „Dakle, pogrešio sam, i to me nekako naučilo sjajnoj lekciji: zaista, mušterija je uvek bila u pravu“, dodao je on.

    „Stvaramo novi Starbaks“

    Šulc je prošle godine nagovestio potencijalno značajne promene kao deo strategije za „novitete“ od strane giganta kafe, izjavivši da je „ovo sledeće poglavlje Starbaksa“ uz navođenje nekoliko „hrabrih ideja“ koje će voditi lanac kafeterija napred.

    „Danas smo se našli u poziciji u kojoj moramo da modernizujemo i transformišemo Starbaks iskustvo u našim prodavnicama i da ponovo stvorimo okruženje koje je relevantno, gostoljubivo i bezbedno, i gde se uzdižemo dostojanstvom, poštovanjem i ljubaznošću“, rekao je Šulc u pismu. „Moramo ponovo izmisliti Starbaks za budućnost“.

    Starbucks

    Starbucks čaša za hladna pića

    U svom pismu, Šulc je rekao da timovi „već naporno rade na izgradnji ovog novog Starbaksa“. „Reinvencija“, rekao je on, će sadržati „pet smelih poteza:“

    • „Ponovo zamislite kako oživljavamo našu misiju“.
    • „Obnovite dobrobit maloprodajnih partnera tako što ćete radikalno poboljšati njihovo iskustvo.”
    • „Ponovo pokrenite „iskustvo“ našeg lanca za veću povezanost, lakoću i pozitivan uticaj na planetu.“
    • „Ponovo se povežite sa našim klijentima isporukom nezaboravnih i personalizovanih trenutaka.“
    • „Redizajnirajte partnerstvo stvaranjem novih načina da zajedno napredujete.“

    Ovi „smeli potezi“ sugerišu da kompanija planira da napravi velike promene u iskustvu zaposlenih.

    Šulc je naveo četiri „principa za novo partnerstvo” koji su usmereni na poboljšanje uslova rada. To uključuje više fokusiranja više „bezbednost, dobrodošlicu i ljubaznost“ u prodavnicama, više mogućnosti za napredovanje radnika, rad na stvaranju razlike u lokalnim zajednicama i „zajedničku moć, zajedničku odgovornost, zajednički uspeh“.

    „Cilj nam je da budemo potpuno nova vrsta kompanije u našoj industriji, postavljajući novi standard“, napisao je Šulc.

     

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: Unsplash/Pixabay/Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE