
Slikar u preduzetničkim vodama: Dušan oslikava nakit motivima iz umetnosti
U svetu u kome se ručni rad sve ređe sreće, a umetnost često zatvara u galerije i muzeje, postoji brend koji briše granice između svakodnevice i klasične estetike. Neo Unicate nije samo ime, to je umetnička filozofija pretočena u nakit. Svaki komad koji izađe iz radionice Dušana Čarapića, osnivača brenda koji se bavi vajanjem i slikarstvom, jeste ručno vajana i oslikana minijatura, omaž delima velikih umetnika. Njegov nakit se ne nosi samo oko vrata ili zapešća, on se nosi sa stavom, kao diskretan znak ljubavi prema umetnosti.
„Ideja je došla sasvim spontano, od detinjstva gajim posebnu naklonost i ljubav prema umetnosti i svim njenim oblicima i formama. Neo Unicate je nastao kao rezultat te ljubavi i viška slobodnog vremena tokom pandemije virusa korona, gubitka formalnog posla, ali i izlaska iz zone komfora. Namera je bila da se umetnost i kultura primene u modi, i na taj način očuvaju i popularizuju“, počinje on priču za BIZLife.
Umetnost koja ga inspiriše
Motivi njegovog rada obuhvataju dela umetnika od mezolita i neolita, ribolike skulpture Lepenskog Vira, dela naše srednjovekovne umetnosti, ali i dela savremenih umetnika.
„U ponudi imamo veliki broj radova inspirisanih kako domaćim, tako i inostranim umetnicima. Imali smo i kolekciju ručno oslikanih torbi, inspirisanih delima velikih umetnika sveta. Svi motivi su radovi koji se meni, kao umetniku, dopadaju i za koje smatram da su značajni i posebni, ali i primenljivi u modnoj industriji, o čemu moram razmišljati i kao preduzetnik. Takođe, dostupna je i opcija personalizovane izrade nakita, ukoliko se ideja i motiv uklapaju u koncept brenda Neo Unicate“, objašnjava on.

Neounicate
Saradnja sa Narodnim muzejom u Beogradu, zatim saradnja sa Muzejem Lepenski Vir, koja traje već gotovo dve godine, a od ovog meseca i saradnja sa Tvrđavom Golubački grad, predstavljaju značajnu prekretnicu u razvoju brenda Neo Unicate, ali i u mom ličnom razvoju kao umetnika. Podrška divnih ljudi iz muzeja koji prepoznaju rad mladih umetnika i spremni su da im pruže priliku da svoj rad predstave, kao i kolekcije izrađene u sklopu ovih saradnji, nešto su na šta sam posebno ponosan.
View this post on Instagram
Podrška kupaca koji prepoznaju ručni rad
„Naša publika zaista voli i poznaje umetnost i kulturu, što me izuzetno raduje. Iako mi se čini da je umetnost često na marginama društva, primenjena umetnost omogućava da se te margine brišu. Većina kupaca moj rad kupuje zbog njegovog značenja, dok je estetski aspekt takođe veoma važan i na tome stalno radim, trudeći se da nakit bude savremen, nosiv, ali da zadrži notu originalnosti i unikatnosti“, priča Dušan za naš portal.
U vremenu masovne proizvodnje i potrošnje, zaista je teško ispratiti trendove i ostati konkurentan na tržištu kao neko čiji je ceo proces izrade zasnovan na ručnom radu. Ipak, Dušan se trudi da organizuje rad što efikasnije, kroz izradu nakita u serijama ili mini kolekcijama.
„Podrška kupaca koji prepoznaju ručni rad i cene rad domaćih, mladih umetnika i dizajnera je neprocenjiva“, ističe on.

Neounicate
Planovi za budućnost brenda Neo Unicate trenutno su usmereni ka proširenju tržišta i izlagačkih mesta.
„Od skoro, moj rad je dostupan i na Etsy platformi, gde je moguće poručiti proizvode i to iz celog sveta. Takođe, radim na novim kolekcijama i planiram prelazak na porcelan kao materijal za izradu nakita u bliskoj budućnosti. Dugoročni planovi uključuju ulazak u tekstilnu modnu industriju, visoku modu, kao i otvaranje studija“, zaključuje on.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/Gorica Mitrović
Foto: Neounicate