Sekopak: Deset godina u očuvanju životne sredine
Kompanija Sekopak posluje već deset godina usmeravajući svoje aktivnosti ka uvođenju proverenih, efikasnih evropskih principa upravljanja ambalažnim otpadom. Zahvaljujući odgovornim upravljanjem ambalažom i ambalažnim otpadom samo u prethodnoj godini smanjena je emisija ugljen-dioksida za 24 hiljade tona, a Sekopak je tradicionalno na svečanosti dodelio sertifikate svojim klijentima o uštedi CO2 za 2015.
Svoje poslovanje Sekopak je započeo polako, prevazilazeći mnoge prepreke na tom putu, rekla je Violeta Belanović Kokir, direktorka Sekopaka, ističući dobar odnos sa klijentima i partnerima koji su veoma odlučno prihvatili obaveze po pitanju upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom, na taj način pokazujući koliko su ekološki svesne kompanije.
„Počeli smo skromno te 2006. godine sa ciljem od pet posto iskorišćenja i reciklaže. Danas, 2016. godinu zaršavamo sa minimalnim ciljem do 50 posto iskorišćenja i 42 posto reciklaže ambalažnog otpada. Ovaj put su zemlje EU prelazile za deset do petnaest godina, a mi za šest. I ko onda može da kaže da Srbija nije na dobrom putu?“, istakla je Violeta Belanović Kokir.
U postizanju najboljih rezultata Sekopaku je kao i do sada neophodna podrška partnera na terenu, neumornih sakupljača ambalažnog otpada. „Za proteklih šest godina zajedničkog rada podelili smo lepe i teške trenutke, borbu sa neformalnim sektorom, zahtevnim građanima i još zahtevnijim reciklerima“, istakla je direktorka ove kompanije dodajući da uvođenje odvojenog sakupljanja amalažnog otpada nije nimalo lak zadatak.
Sekopak je tokom proteklih godina okupio 464 klijenta, a danas svi oni posluju primenjujući propise i zakonske odredbe transparentno i dosledno, objavljeno je u izveštaju Agencije za zaštitu životne sredine koji svake godine dokumentuje efikasno poslovanje, ispunjavanje nacionalnih ciljeva, a time i efikasno i ekološki svesno ponašanje.
Sekopak je od osnivanja član Pro Europe, krovne recovery organizacije koja je u isto vreme i nosilac licence znaka Zelena tačka. Zajedno sa njima smo razmenjivali stečena iskustva i preuzeli smo bezboj koraka u osvešćivanju građana Srbije šta znači znak Zelena tačka i na koji način kompanija koja ga nosi pomaže zdravijoj životnoj sredini.
Izvor: BIZLife