Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, zdrav odnos, rad

    Veština br. 1 koju traže u Guglu – vrlo malo ljudi je ima

    Tokom decenije u Guglu na poziciji potpredsednice kompanije Kler Hjus Džonson je provodila i do 40 sati nedeljno vodeći intervjue za posao. Da bi stvari bile lakše, uvek je tražila jednu veštinu kod kandidata – samosvest.

    Iskustvo i veštine su važni, ali se mogu naučiti. Međutim, kada je neko veoma samosvestan, više je motivisan da uči jer je iskren u pogledu onoga na čemu treba da radi. Takođe se bolje odnosi prema svojim kolegama i menadžerima.

    Osim toga, to je retka osobina: istraživanja pokazuju da iako 95 odsto ljudi misli da su samosvesni, samo 10 do 15 odsto zapravo jeste.

    Kako proverava samosvest?

    Kler uvek pazi na dve reči: Previše „ja“ je crvena zastava da oni možda nisu skromni ili za saradnju, dok previše „mi“ može zamagliti kakvu su ulogu igrali u situaciji. Mora da postoji balans, piše CNBC Make It.

    ,,Obično saznam nešto kada pitam o njihovoj specifičnoj ulozi. Pozitivan odgovor bi bio: To je bila moja ideja, ali zasluge pripadaju celom timu“, objasnila je ona.

    Posao, žene

    Posao, veština samosvest (Unsplash)

    Džonson takođe postavlja pitanje kako bi ih opisale njihove kolege. Ako govore samo dobre stvari, ispituje kakve su konstruktivne povratne informacije dobili.

    Onda bi rekla: „A šta ste uradili da se poboljšate?“ Na taj način je proveravala njihovu orijentaciju ka učenju i samousavršavanju, ali i da li su tu povratnu informaciju primili k srcu.

    Procena samosvesti

    Ako niste samosvesni, kako biste to znali? Evo nekoliko signalnih znakova:

    • Stalno dobijate povratne informacije sa kojima niste saglasni. To ne znači da je povratna informacija tačna, ali znači da se način na koji vas drugi doživljavaju razlikuje od onoga kako vi sami sebe doživljavate.
    • Često se osećate frustrirano i iznervirano jer se ne slažete sa smernicama ili odlukama vašeg tima.
    • Osećate se iscrpljeno na kraju radnog dana i ne možete tačno da odredite zašto.
    • Ne možete da opišete kakvu vrstu posla radite i ne uživate u tome.
    Kompanija, posao, proces

    Posao, veština samosvest (Pexels)

    Kako da izgradite samosvest?

    Postati samosvesniji znači razumeti zašto radite na način na koji radite i šta možete da doprinesete svom timu:

    1. Shvatite svoje vrednosti

    Znajući šta vam je važno, šta vam daje energiju, a šta slabi, pomoći će vam da shvatite kako radite.

    Sa ovim uvidima, moći ćete da izrazite svoje vrednosti i razumete kada su u suprotnosti jedna sa drugom ili sa vrednostima nekog drugog.

    2. Identifikujte svoj stil rada

    Provedite nekoliko nedelja zapisujući trenutke kada se osećate kao da dostižete nove visine na svom poslu ili nove padove. Počećete da vidite obrasce.

    Ako imate problema da verujete sopstvenim instinktima, pitajte nekoga čije rasuđivanje poštujete: „Kada ste me videli da radim najbolje i najgore?“

    3. Analizirajte svoje veštine i sposobnosti

    Tokom intervjua trebalo bi da budete u mogućnosti da sa sigurnošću govorite o svojim prednostima i slabostima.

    Da biste imali više taktički osećaj samosvesti, postavite sebi dva pitanja: Šta možete da uradite zaista dobro? Koje veštine posedujete, a koje treba da nadograđujete? Koje su vaše mogućnosti? U čemu ste po prirodi dobri i koje ste sposobnosti stekli tokom vremena?

    Erik Juan, osnivač i izvršni direktor Zoom-a, ima još jednu sjajnu vežbu: odvaja 15 minuta za razmišljanje na kraju dana.

    „Pitam se: šta sam dobro uradio? Da li sam napravio neku grešku? Mogu li da se poboljšam sutra? Ponekad zapišem nešto važno. Ali većinu vremena, razmišljanje je dovoljno“, zaključio je on.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE