Rušenje može da počne: Stari most se zatvara 1. novembra
Rušenje Starog savskog mosta može da počne jer je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo rešenje o njegovom uklanjanju, saznaje Politika.
Prvog novembra most će biti zatvoren za saobraćaj, potvrđeno je beogradskom listu u Gradskoj upravi.
To što su formalno otklonjene sve prepreke za njegovu demontažu kako bi na istom mestu bio podignut novi i veći most ne znači da će ona uslediti sledećeg meseca, već će taj posao najverovatnije startovati naredne godine.
Jer, kako Politika saznaje od inženjera uključenog u izradu tehničke dokumentacije, kako za stari tako i za novi most, najpre treba da se obave zahtevni radovi oko stubova starog mosta i na pristupnim saobraćajnicama sa obe strane reke pre nego što prepoznatljiva zelena lučna konstrukcija bude bila skinuta i premeštena na privremeni gradilišni plato, ograđeni prostor između Starog savskog i Brankovog mosta.
„Demontaža je vrlo složen posao i obaviće se pažljivo, što znači da se postojeći most neće bušiti niti seći, nego će u jednom komadu da bude skinut sa stubova i premešten na obalu na gradilišni plato gde će biti rastavljen na delove i onda će rekom otploviti do nekog drugog mesta, a gde tačno, ne znam“, ukazao je sagovornik Politike dodajući da su predati zahtevi za izdavanje građevinske dozvole za novi savski most i za pristupne saobraćajnice u starom delu grada i na novobeogradskoj strani.
Vrednost posla 94 miliona evra
Krajem 2022. saznalo se da će se Srbija zadužiti za oko 80 miliona evra da bi uklonila postojeći most i podigla novi. Ugovor o tom zajmu osiguranom kod China Export & Credit Insurance Corporationa vlada je potpisala sa grupacijom BNP Paribas.
Ali, to nije cela suma predviđena za ove namene jer je vrednost posla, projektovanje i izgradnja, 94 miliona evra, a to je iznos koji će biti plaćen izvođaču radova kineskoj kompaniji Pauer Čajna. Iz kredita se, kako je predviđeno, finansira maksimalno 85 odsto od ukupne vrednosti posla.
„Ta suma planirana je za demontažu starog i izgradnju novog mosta i za pristupne saobraćajnice u dužini od oko 400 metara, od budućeg kružnog toka u Karađorđevoj ulici do mosta i od mosta do novog kružnog toka na novobeogradskoj strani“, precizira inženjer uključen u ovaj infrastrukturni posao.
Projektovanje novog mosta povereno je Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu, Mostogradnji ing doo, Milenijum timu i IO Dizajn enterprajzu iz Beograda. Izvođač radova je kineska kompanija Pauer Čajna, a stručni nadzor obavljaće kompanije Luis Berger Adrija i CPM Konsalting.
Investitor je Republika Srbija, a finansijer Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, navedeno je na gradilišnoj tabli.
Na toj ličnoj karti projekta izgradnje mosta preko Save koji bi mogao da ponese ime Novi srpski most još nisu upisani datumi izdavanja rešenja o uklanjanju objekta, građevinskim dozvolama za izgradnju novog mosta i za pristupne saobraćajnice.
Idejni projekat uradio je Saobraćajni institut CIP na osnovu prvonagrađenog rešenja sa arhitektonskog konkursa za rekonstrukciju mosta iz 2017.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Politika
Foto: BIZLife, Beoinfo, Beta