Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Reč, razgovor

    Evo koja ,,magična“ reč može da UBEDI ljude da urade nešto što želite

    Ponekad je potrebna samo jedna reč – na primer ,,zato što“ da biste promenili nečije mišljenje, tvrdi Džonah Berger, profesor marketinga u Varton školi Univerziteta u Pensilvaniji. On je sastavio listu „magičnih reči“ koje mogu da promene način na koji komunicirate.

    Koristeći reč „jer ili zato što“ dok pokušava da ubedi nekoga da nešto uradi ima ubedljiv rezultat, kazao je za CNBC Make It. Prema njegovim rečima, više ljudi će vas slušati i raditi šta želite.

    Berger ukazuje na skoro 50 godina staru studiju sa Univerziteta Harvard, u kojoj su istraživači sedeli u univerzitetskoj biblioteci i čekali da neko koristi mašinu za kopiranje. Zatim su prišli i tražili da je koriste preko reda od nepoznatog čoveka.

    Oni su svoj zahtev izrazili na tri različita načina:

    „Mogu li da koristim Xerox mašinu?“
    „Mogu li da koristim Xerox mašinu jer moram da pravim kopije?“
    „Mogu li da koristim Xerox mašinu jer sam u žurbi?“

    Posao, reč

    Posao, reč (Unsplash)

    Oba zahteva koja koriste „zato što“ su učinila da ljudi koji već prave kopije imaju više od 50 odsto veće šanse da se povinuju molbi, otkrili su istraživači. Čak i druga fraza – koja bi mogla da se protumači kao „mogu li da stanem ispred vas da uradim istu stvar koju radite?“ – bi bila efikasna, jer je ukazivala na to da je stranac koji je tražio uslugu u najmanju ruku obziran prema tome, navodi se u studiji.

    „Ubeđivanje nije bilo vođeno samim razlogom, već snagom reči“, napisao je Berger u knjizi na temu „Magične reči“.

    Druge „magične reči“ i kako ih koristiti

    Kompanije koriste „zato što“ da bi svoje reklame učinile ubedljivijim, napisala je naučnica o ponašanju Nuala Volš u kolumni Inc.com prošle godine.

    Kompanija za šminkanje L’Oreal koristi slogan „Zato što vrediš“ već pet decenija, a prodavnice nameštaja poručuju da morate da kupite nešto sada „jer je sniženje ograničeno do nekog datuma“.

    Reč ,,jer“ nije jedina koja ima komunikacijske supermoći. Argumenti, zahtevi i prezentacije nisu manje ili više ubedljivi kada su zasnovani na čvrstim idejama, istakao je Berger. Kako je dodao, pre zavise od pojedinačnih reči koje koristite.

    Posao, reč

    Posao, reč (Unsplash)

    „Mogli biste da imate odlične ideje, ali one neće nužno navesti ljude da vas slušaju. Suptilne promene u našem jeziku mogu da imaju zaista veliki uticaj“, objasnio je.

    Izgovaranje i pisanje reči „preporučujem” umesto „sviđa mi se” čini da ljudi za skoro trećinu slede vaše predloge, primetio je Berger u svojoj knjizi. Isto važi i kada zamenite glagole imenicama: Do 30 odsto veća je verovatnoća da će vam ljudi udovoljiti kada tražite pomoćnike umesto pomoći, ili glasače umesto glasova.

    Možete i treba da koristite ove strategije kada ste na kraju razgovora, savetovao je Berger. Slušajte specifične reči koje drugi ljudi koriste i kreirajte odgovor koji govori njihovim jezikom. To može pomoći u postizanju sporazuma, rešenja ili veze.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE