Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, rutine, rad

    Pokušaj da se posao učini smislenijim može da donese više štete nego koristi

    Ideja da rad treba da ima smisla je neverovatno popularna. Zato mnoge kompanije nastoje da privuku i zadrže zaposlene, stvarajući više smisla u poslu koji ljudi obavljaju.

    Kada poslu daju pridaju toliki značaj, ljudi će želeti da se pojave, rade odlično i da se angažuju za svoju kompaniju i tim.

    Ali nova istraživanja otkrivaju da nastojanje da se ,,kreira rad“ koji ima veće značenje može zapravo da uzrokuje visok nivo nezadovoljstva i frustracije i niže nivoe blagostanja i posvećenosti na poslu.

    Istraživanje o smislenom radu

    Kompanije ulaze u posao iz opravdanih razloga. Veće davanje značaja radu povezano je sa odličnim rezultatima za ljude i organizaciju, uključujući sve, od angažovanja, učinka i kreativnosti do blagostanja, zadovoljstva poslom i zadržavanja, prema nizu istraživanja navedenih u Human Resource Management Review.

    Ali prema novom istraživanju koje je sproveo Univerzitet u Saseksu, iako smislen rad svakako zvuči kao lek za sve, mogu postojati i neočekivane negativne posledice. Konkretno, ako lideri i kompanije pokušaju da učine posao smislenim na neautentičan način ili da manipulišu ljudima tako da se ponašaju kao da njihov rad ima smisla, njihovi napori će se vratiti nazad i ljudi će postati demotivisani ili depresivni i veća je verovatnoća da će napustiti kompaniju.

    Posao, zdrav odnos, rad

    Posao, rad (Pexels)

    Zaposleni mogu primetiti da lideri ili kompanije pokušavaju da veštački stvore osećaj smisla ako ne osećaju da su napori autentični. Oni takođe mogu da reaguju na ovaj način ako osećaju da će biti posledica, kao što je zastoj u napredovanju u karijeri ili plata, ako se ne slažu da njihov rad ima smisla.

    A kada je davanje smisla poslu oblik manipulacije, zaposleni moraju da se bave dodatnim emocionalnim radom. Možda osećaju da moraju da se ponašaju kao da je njihov posao smislen, što može da oduzme mnogo energije. Ili možda osećaju da moraju da pokušaju da prilagode ono što misle da je smisleno. Pokušaj promene svojih vrednosti ili duboko ukorenjenih uverenja može negativno da utiče na samopoštovanje i dobrobit zaposlenih, piše Fast Company.

    Vrste smislenog rada

    Korisno je razlikovati nekoliko tipova smislenog rada kako bi lideri i kompanije mogli da ih stvore na autentičan način. Prvo, tu je smisao rada. U ovom slučaju, ljudi smatraju da je njihov rad značajan budući da izdržava njihovu porodicu pomoću plate i doprinosi društvu.

    Sam rad možda nije uzbudljiv ili mnogo ispunjavajući, ali samo čin obavljanja posla je važan. Zaposleni može da radi na poslu za koji smatra da je običan, ali i dalje može da doprinese nečemu što je ljudima potrebno i vredi.

    Posao, kolega, rad (Unsplash)

    Posao, rad (Unsplash)

    S druge strane, rad takođe može da bude smislen, što znači da priroda i sadržaj posla imaju svoj značaj. Na primer, kada menadžer banke uči nekoga da upravlja svojom čekovnom knjižicom nakon što je njegov supružnik preminuo, oni mogu da osete da je njihov rad smislen. Ili kada inženjer dizajnira bezbednosne karakteristike na automobilu koje će spasiti živote u sudaru.

    Bilo koja vrsta smislenog rada funkcioniše i može da motiviše ljude.

    Kako pojačati smisao rada?

    Takođe možete da povećate verovatnoću da će ljudi da osete da je njihov rad smislen preduzimanjem dve vrste akcija. Pre svega, dajte ljudima što više izbora i autonomije u radu. Kada obezbedite više kontrole, ljudi mogu da osete smisao svog rada.

    U primeru direktora banke, koji je učio ljude da upravljaju svojim čekovnim knjižicama, smernice koje je dao nisu bile u opisu njegovog posla, ali je video potrebu i imao slobodu da to uradi i kao rezultat toga stvori smisao.

    Posao, rad

    Posao, rad (Pixabay)

    Takođe možete povećati smisao u radu tako što ćete saznati šta ljudi cene i šta vole da rade. Nakon toga možete da uskladite njihov posao sa strastima. Ako su zaposleni podstaknuti radom sa javnošću ili kupcima, pružite im što je moguće više izloženosti. Ili ako su podstaknuti kreativnim potragama, pronađite načine da im date prilike za inovacije u okviru svojih odgovornosti.

    Kako da date više smisla poslu?

    Platite ljude pošteno. Rad ima ekonomsku funkciju i ljudi moraju da zarađuju za život. Plata je način na koji mi težimo da cenimo rad. Zato ne potcenjujte značaj poštene plate i beneficija u meri u kojoj ljudi osećaju da njihov rad ima smisla.
    Dajte ljudima priliku da rade sa drugima na zajedničkim ciljevima. Posao takođe služi društvenoj funkciji i ljudi moraju da komuniciraju sa drugima. Čak i introvertima je potreban određeni nivo interakcije. Pružite ljudima priliku da zajedno sprovode projekte.

    Odajte ljudima priznanje. Posao takođe služi kao izvor prestiža i identiteta. Ljudi imaju potrebe za društvenim položajem i poštovanjem. Ispunite ovu potrebu i ohrabrite smisao tako što ćete ljudima dati odgovarajuće priznanje za njihov rad, kao i odgovarajuća unapređenja u karijeri.

    Negujte zdravu kulturu. Ljudi takođe žele da rade u okruženju poštovanja, uvažavanja, pripadnosti i inkluzivnosti. Možete povećati verovatnoću da će ljudi osetiti smisao stvaranjem uslova za sveukupno pozitivno iskustvo na poslu.
    Stvaranje smisla u obavljanju posla nije teško, ali je od ključne važnosti da budete autentični u svojim naporima. Ako samo želite da izvučete što više od zaposlenih, vaše namere će prepoznati, a kao rezultat toga ćete potkopati svoje napore.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay, Pexels, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE