Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Korisnik je u centru našeg poslovanja“

    Značaj zaštite digitalnih podataka koncept je o kom su brojne kompanije počele intezivno da vode računa. Ipak, prostor za napredak je i dalje veliki. Kakva je zaista situacija na terenu, za novi BIZLife govori Sonja Stanišić, direktorka marektinga iz kompanije PULSEC.

    • Čemu ste posvećeni u tekućim danima? Kako vam izgleda radni dan?

    Dane za nama je obeležio proces rebrendiranja, budući da smo se našim saradnicima i partnerima nedavno predstavili u jednom novom svetlu. Rebrendiranje je dug i zahtevan poduhvat tokom koga svi akteri moraju biti svesni svoje uloge i svojih zadataka, a ja sam trenutno zadužena za promociju brenda PULSEC, njegovih vrednosti i vizuelnog identiteta – pre svega, klijentima, ali i zaposlenima. Osim toga, trenutno intenzivno radimo na Employer Brandingu, fokusirajući se na potrebe naših zaposlenih. Polazeći od situacije na tržištu rada i činjenice da je u IT sektoru primetan deficit kvalitetnih kadrova, želimo pre svega da uslovima rada i inovacijama motivišemo postojeće, kao i da privučemo nove zaposlene.

    • Šta podrazumeva pozicija direktora marketinga u kompaniji koja se, između ostalog, bavi zaštitom digitalnih podataka?

    Pozicija direktora marketinga je izazovna, naročito u brzorastućoj i relativno novoj industriji, kakva je naša. No, bez obzira na sve varijable – jedna stvar je konstanta: naš korisnik je u centru našeg poslovanja. Imajući kao vodilju njegove konkretne potrebe i zadovoljstvo uslugom, brzo reagujemo i prilagođavamo sve planove, uključujući i marketinške, za koje sam primarno zadužena. Takođe, kako pojedine kompanije još nisu u potpunosti osvestile značaj zaštite podataka i svog onlajn poslovanja, edukacija klijenata je još jedan od mojih zadataka, baš kao i promocija konkretnih rešenja koja će im omogućiti da unaprede poslovanje i budu sigurni da su zaštićeni od potencijalnih napada.

    Naravno, strateški razvoj kompanije možda je najizazovniji zadatak direktora marketinga u ovako promenljivom i dinamičnom okruženju. Uz sve to, interni razvoj se ne sme zanemariti – naprotiv, od njega crpemo snagu, pa sam intenzivno usmerena na zadovoljstvo zaposlenih, kao i organizaciju zajedničkih aktivnosti i tim bildinga.

    Dodala bih da sam trenutno zadužena za tržišta Bosne i Hercegovine i Srbije. Budući da su ona različita, te na svakom primećujemo za nijansu drugačija pravila u poslovanju i ophođenju, jedan od zadataka jeste da uspešno prilagodim, a potom i implementiram osmišljena rešenja podjednako kvalitetno u obe zemlje.

    • S obzirom na to da ne proizvodite materijalno opipljiv proizvod, kako s marketinškog stanovišta predstavljate IT sisteme koje nudite klijentima? Šta je, zapravo, dobar marketing u ovoj industriji?

    Pandemija koronavirusa je ubrzala proces digitalizacije, tako da su firme i dobar deo državnih institucija prešli na onlajn poslovanje, ili bar jedan njegov deo digitalizovali. Baza potencijalnih saradnika je sve veća. Najbolji marketing za nas jeste omogućiti klijentima da posluju bez problema, da budu zaštićeni od svih potencijalnih proboja, poput sajber napada i incidenata povrede podataka, koji su sve učestaliji. Kompanije su bile nesvesne opasnosti, ali sada sve češće razmišljaju o važnosti cele oblasti, a naš (i moj) ključni zadatak jeste da pozicioniramo PULSEC kao kompaniju koja ima rešenje za očuvanje biznisa. Dakle, da pokažemo kompanijama da sa nama, kao partnerima, mogu da se osećaju bezbednije.

    • Koji su najčešći zahtevi klijenata? Zbog čega biraju vas?

    Klijenti nam prilaze tražeći savet stručnjaka, po čemu smo bili i ostali prepoznati. Na osnovu uvida u njihove zahteve, opipavajući na neki način njihov „puls” (odakle je nastalo i naše novo ime – PULSEC), kreiramo rešenja koja su im potrebna. Mogu biti sigurni da će proizvodi koje nabavljaju biti optimalno podešeni i integrisani u njihovo okruženje, kao i da smo tu za njih u trenucima sajber incidenta ili nekog kvara na mreži. Savete za informacionu bezbednost uvek rado delimo. Zbog svega toga nam se klijenti vraćaju, a to vidimo kao dokaz da dobro radimo.

    • Sajber bezbednost je vrlo važan diskurs u savremenom svetu. Objasnite nam njen značaj iz vašeg ugla.

    Porastom onlajn poslovanja povećala se i učestalost onlajn prevara ili napada. Na primer, danas je onlajn kupovina rasprostranjenija nego pre početka pandemije, a kada kupujemo onlajn, neminovno ostavljamo podatke o karticama, lične, osetljive podatke. Imperativ je zaštiti ih, jer bi bilo kakva zloupotreba stvorila neprijatnost za korisnika i, sasvim sigurno, imala veliku štetu po reputaciju brenda i njegovo poslovanje. Stoga nam se kompanije sve učestalije obraćaju.

    • Naše martovsko izdanje biće posvećeno damama u biznisu i preduzetnicama. Koliko žena ima u vašem poslovnom okruženju?

    Kao IT kompanija sa više od 80 odsto visokoobrazovanih tehnološki usmerenih zaposlenih, imamo oko 20 odsto žena inženjera u svojim redovima. Prilikom odabira kandidata za radna mesta fokusiramo se na one kandidate koji se ističu znanjem, iskustvom i timskim radom.

    Takođe, kao društveno odgovorna kompanija, podstičemo devojke, ali i mladiće, da kao svoju buduću karijeru odaberu IT. Ovo činimo kroz PULSEC akademiju, u okviru koje mlade edukujemo o značaju sajber bezbednosti, ali i lične zaštite na internetu. Mladi sposobni ljudi srce su svake kompanije i treba ih negovati.

    • IT industrija je u početku svog delovanja bila uglavnom „muška”, sada su stvari znatno drugačije. Šta žene privlači da budu deo IT biznisa?

    IT nije rezervisan samo za muškarce, te žene, polako ali sigurno, postaju njegov integralni deo. Još uvek ne postoji jednaka zastupljenost, ali primetni su pomaci. Šta je to privlačno u IT biznisu? Prvenstveno, reč je o dinamičnom okruženju koje donosi priliku da se radi na velikim globalnim projektima i kontinuirano uči. Osim toga, IT sfera važi za oblast sa izuzetnim radnim uslovima, kliznim radnim vremenom, pogodnostima za majke i visokim primanjima.

    • Kakvi su vam planovi za budućnost – lični i kompanijski?

    Budućnost planiramo pažljivo. Svesni smo naših kratkoročnih, srednjoročnih i dugoročnih ciljeva, i to ne samo onih okrenutih ka korisnicima već i internih. Ipak, naš posao je specifičan i dinamičan, tako da planove često moramo prilagođavati. Svaki dan je drugačiji i često se menja kurs kojim smo krenuli, jer se menjaju i industrija i trendovi. Planiramo otvaranje kancelarija u regionu, a ujedno vredno radimo i na pokretanju jedinstvenog sistema, uz pomoć kojeg će svim trenutnim i budućim klijentima naši inženjeri biti na raspolaganju u realnom vremenu 24/7, nadgledajući i analizirajući njihove sisteme i mrežu i rešavajući potencijalne probleme koji se pojave.

    Lično, kao i poslovno, težim unapređenju, te ću se i dodatno usavršavati i edukovati u ovoj oblasti, kao i u srodnim oblastima. Naravno, kao značajan lični cilj, izdvojila bih i postizanje ravnoteže između poslovnog i privatnog, imajući u vidu da se i u vreme korone pokazalo koliko je važno da svako od nas podjednako vrednuje i svoje mentalno i fizičko zdravlje, te da pažljivo pliva u različitim aspektima života.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE