Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Problem autonomnih vozila – policija nema kome da piše kaznu

    Autonomni, odnosno samovozeći automobili pokrenuli su žustru debatu u Kaliforniji nakon što je jedan pešak u San Francisku povreeđen od strane takvog automobila, a policija nije imala kome da napiše kaznu.

    Naime, prema Kalifornijskim zakonima policija može kažnjavati samo osobe za volanom, te u trenutnom zakonodavstvu nije jasno kome bi trebalo da se pišu kazne u slučajevima saobraćajnih nesreća koje su skrivila autonomna vozila.

    Gradske ulice trenutno služe kao poligoni za testiranje stotina samovozećih automobila u Kaliforniji, uprkos rastućim zabrinutostima za bezbednost i sivim zonama koje ograničavaju provođenje zakona. Stoga se postavlja pitanje, da li su Kaliforniji potrebni novi zakoni koji bi upravljali ubrzanim širenjem tehnologije.

    Za sada su dokumentovani brojni slučajevi u kojima automobili bez vozača prolaze kroz crvena svetla, blokiraju hitne službe i skreću u građevinske zone, a bilo je i nesreća. Ali kada automobili bez vozača krše pravila, policija ne može učiniti mnogo, javlja NBC Bay Area.

    Interni dopis šefa policije San Franciska Bila Skota upućuje policajce da se „ne može izdati kazna za prekršaj u kretanju ako se (autonomnim vozilom) upravlja bez vozača.“

    „Tehnologija se brzo razvija, ponekad brže nego što se zakonodavstvo ili propisi mogu prilagoditi promenama“, izjavio je Skot.

    U Teksasu kazna ide operateru

    Dok su autonomna vozila u Kaliforniji dobila kazne za parkiranje, čini se da trenutni zakoni o saobaćaju u državi ostavljaju vozila bez vozača imuna na bilo kakve kazne koje proizlaze iz prekršaja u kretanju.

    Teksas je zbog toga reformirao saobraćajne zakone 2017. kako bi omogućio naplatu kazni za automobile bez vozača. Ta država, koja parira Kaliforniji kao još jedan popularni poligon za testiranje autonomnih vozila, promenila je svoje zakone 2017. kako bi se prilagodila novoj tehnologiji.

    Prema Teksaškom prometnom kodeksu, vlasnik automobila bez vozača „smatra se operaterom“ i može biti kažnjen za kršenje zakona „bez obzira na to da li je osoba fizički prisutna u vozilu“.

    Pre tri meseca državna regulatorna tela dala su zeleno svetlo GM-ovom Cruiseu i Googleovom Waymu da se prošire, dok njihove flote robo-taksija voze putnike po San Francisku.

    Ipak, Cruise je ubrzo bio prisiljen da ukloni svoja vozila s puteva u Kaliforniji nakon što su regulatori utvrdili da Cruiseova flota bez vozača predstavlja „nerazuman rizik za javnu bezbednost“.

    Taj je potez došao nakon nesreće od 2. oktobra, u kojoj je vozač u San Francisku udario pešaka i pobegao, izbacivši ženu na direktan put vozilu Cruise bez vozača, koje je zatim pregazilo ženu.

    Izvor: Index

    Foto: screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE