Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    povratne informacije

    Koliko iskreni treba da budete kada vas šef pita za povratne informacije?

    Iznenađenje je ključno za učenje.

    Objasnićemo. Dakle, ako nešto uradite, a rezultat je upravo ono što očekujete, nemate šta da naučite, nisu vam potrebne povratne informacije. Sledeći put kada se budete našli u istoj situaciji, uradićete istu stvar.

    Međutim, paradoks u vezi sa dobijanjem povratnih informacija je da često želimo da dobijemo „fidbek“ koji potvrđuje da radimo pravu stvar. Lep je osećaj kada nam kažu da smo na pravom putu. I Zaista, često se opiremo povratnim informacijama koje dobijamo od drugih, a koje ukazuju na stvari koje treba da promenimo. Ipak, ne možemo da unapredimo svoje znanje i veštone bez otkrivanja slabosti koje imamo osim ako neko ili nešto ne pruži dokad o tome šta treba da uradimo bolje.

    Ali pitanje je šta reći menadžeru kada on sam traži povratnu informaciju, da li biti iskren ili možda lagati kako biste ostali u dobrim odnosima. Ovo su tri stvari na koje morate da obratitet pažnju kada dajete „fidbek“.

    Da li su orjentisani na rast?

    Ljudi koji će najverovatnije prihvatiti negativne povratne informacije (nakon početnog perioda tuge…) su oni koji su usvojili način razmišljanja o kontinuiranom rastu znanja i veština. Način razmišljanja o rastu omogućava nekome da negativne povratne informacije tretira kao priliku, a ne kao znak dugoročnih ograničenja.

    Ako je vaš menadžer koristio prilike za rast u prošlosti i priznavao svoje greške iz prošlosti, ali i radio na njihovom ispravljanju, onda imate dobar dokaz da verujete u kontinuirano poboljšanje. Za te pojedince, davanje iskrene procene njihovih slabosti verovatno će biti plodonosno — i potencijalno čak cenjeno.

    Menadžeri koji poriču greške koje prave ili okrivljuju druge za neuspeh projekata nisu dobri kandidati za davanje iskrenih povratnih informacija. Ovi pojedinci će ili odbaciti povratne informacije ili odbaciti izvor tih povratnih informacija. Vaša iskrenost bi mogla da vas košta nečega, pa bi vam možda bilo bolje da preskočite negativne povratne informacije.

    Da li znate njihove ciljeve?

    Da biste nekome pružili povratne informacije, potrebno je da znate da će on nešto sa tim informacijama uraditi kako bi organizacija funkcionisala uspešnije. Na kraju krajeva, čak i ljudi koji imaju želju da rastu i napreduju uz pomoć povratnih informacija, imaju organičenu količinu vremena i energije da se posvete učenju novih stvari.

    Iz tog razloga, vredno je razumeti ciljeve vašeg menadžera. Šta se nadaju da će postići dobijanjem povratnih informacija? Da li žele da poboljšaju svoje liderske performanse kako bi tim bolje funkcionisao? Da li imaju aspiracije da pređu na pozicije višeg nivoa i da li treba da rade na svojim veštinama potrebnim za sledeći nivo?

    Što više razumete njihove ciljeve, to ćete bolje i iskrenije moći da pružite povratne informacije za koje bi oni mogli da budu zainteresovani da deluju. Možete dobiti informacije o ciljevima vašeg menadžera samo posmatranjem, ali možete i eksplicitno voditi ovaj razgovor. Možete opravdati taj razgovor tako što ćete im reći da ste zainteresovani da pružite najbolje povratne informacije koje možete, ali postoji i mentorska vrednost u postavljanju ovog pitanja.

    Da li im dajete i pozitivne povratne informacije?

    Opšti problem sa „uručivanjem“ negativnih povratnih informacija je to što je to bolno za primaoca. Zaista, većina ljudi treba da čuje znatno više pozitivnih nego negativnih povratnih informacija kako bi se i dalje osećali dobro u vezi svog posla.

    To je jedan od razloga zašto ljudi često predlažu korišćenje uvijenih formi prilikom davanja povratnih informacija, posebno onih negativnih.  Postoji mnogo razloga zašto je ova strategija loša. Ali, jedan od najvažnijih je da ako osećate potrebu da svoju kritiku stavite između nekoliko komplimenata, verovatno ne dajete dovoljno komplimente drugim ljudima redovno.

    Bez obzira da na kom ste nivou menadžer, važno je uhvatiti ljude oko sebe kako rade dobre stvari i ukazati na to. Zahvaljivanje ljudima na njihovim naporima i redovno isticanje njihovih dostignuća stvara okruženje u kojem ljudi znaju da ste svesni svih stvari koje dobro rade.

    Kada redovno dajete komplimente, lakše je biti i iskren kada kritikujete. Vaše kritike takođe imaju veći kredibilitet, jer ljudi znaju da ste svesni njihovog doprinosa organizaciji. Dakle, u mogućnosti ste da budete iskreniji u svojim negativnim povratnim informacijama kada se zna da ste inače pozitivni i podržavate svoje ljude.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE