
Poverenje je valuta moderne prodaje
Rezultati u prodaji ne dolaze sami – oni dolaze zahvaljujući jasnoj viziji, timskom duhu i sposobnosti da se korisnik zaista čuje i razume. Branka Pudrlja Durbaba, glavna direktorka za biznis korisnike u A1 Srbija, govori za BIZLife o tome kako izgleda moderna prodaja u kompaniji koja neguje kulturu otvorenog dijaloga, priznanja i stalnog učenja – i zašto su poverenje i međusobna podrška ključni faktori svakog uspeha.
- Kako danas izgleda uspešna saradnja između sektora prodaje i marketinga?
Saradnja sektora prodaje i marketinga najsnažnija je kada je utemeljena na zajedničkoj viziji i ciljevima. Prodajni tim donosi direktan uvid u potrebe i ponašanje korisnika, dok marketing zaokružuje strategiju podacima o tržišnim trendovima i kreira relevantan sadržaj. Kada ova dva sektora funkcionišu kao sinhronizovan tim, korisničko iskustvo postaje koherentno, a rezultati merljivo bolji. U kompaniji A1 Srbija negujemo upravo ovakav pristup: otvorenu komunikaciju, razmenu uvida i zajednički nastup prema tržištu.
- Kako merite uspeh prodajnog tima i šta dodatno motiviše zaposlene?
Uspeh tima meri se i rezultatima i atmosferom u kojoj se ti rezultati postižu. A1 Srbija je od 2017. prvi nosilac prestižnog sertifikata Family Friendly Enterprise (FFE) u Srbiji, zahvaljujući velikom broju benefita za zaposlene koji im omogućavaju balans između privatnog i poslovnog života. Zahvaljujući tome, jasna vizija, transparentni ciljevi i osećaj pripadnosti temelj su motivacije. Naša interna platforma Nagradi me omogućava kolegama da prepoznaju i nagrade izuzetne doprinose, a inicijative Zvezda meseca i Pohvali me grade timski duh i neguju kulturu međusobnog uvažavanja i zahvalnosti. U kompaniji A1 Srbija verujemo da je uspeh u prodaji više od same transakcije – to je rezultat poverenja, stalnog učenja i zajedničkog rasta. Rezultat jeste važan, ali je nekada još važnije kako smo do njega došli.
- Koje izazove najčešće prepoznajete u prodaji i kako ih prevazilazite?
‒ Tržište u Srbiji je veoma konkurentno i dinamično. Niko ne „spava”, svi pokušavaju nešto novo i drugačije; veoma je važno da nađete svoj put i prepoznatljivost. Naravno da tu ima i izazova. Koliko god godina iskustva imate, uvek ima iznenađenja. A1 Srbija iza sebe ima 18 godina poslovanja u našoj zemlji. Počeli smo od nule, došli do toga da smo četvrtu godinu zaredom najbrža mobilna mreža u Srbiji, prema kompaniji Ookla, tvorcu Speedtesta, i znamo da svaki izazov jeste prilika za učenje i unapređenje. Uz pomoć jasnih procedura, adekvatnih alata i kontinuiranih obuka – timovi lakše prepoznaju i prevazilaze prepreke. Kroz svakodnevnu refleksiju i razmenu iskustava, razvijamo strategije koje ne samo da otklanjaju prepreke već i unapređuju ceo prodajni proces.
- Kako unaprediti komunikaciju sa potencijalnim kupcima tokom celog prodajnog ciklusa?
Ključ uspešne komunikacije je u autentičnom slušanju i razumevanju potreba korisnika. Svaki kontakt sa potencijalnim kupcem prilika je da se izgradi odnos zasnovan na poverenju. U A1 korisnik je zaista u centru svega što radimo. Trudimo se da ponudimo personalizovano iskustvo koje ne samo da odgovara njihovim očekivanjima već ih često i prevazilazi. Kontinuitet u komunikaciji i doslednost u vrednostima koje zastupamo omogućavaju nam da postavimo temelje za dugoročno poverenje.
A1 Srbija je inovativna kompanija koja nudi sve usluge i rešenja iz oblasti konektivnosti, krojene prema potrebama pojedinaca i biznisa, zahvaljujući pouzdanoj mreži najsavremenijih tehnologija. Naši proizvodi, poput A1 Pametnog putnog osiguranja i A1 MultiSIM rešenja, osmišljeni su da korisnicima ponude stvarne vrednosti koje prate njihov način života. To nisu klasične telekomunikacione usluge, već odgovor na sve veću digitalizaciju svakodnevice – i dostupne su samo kod nas. Zato naša komunikacija ne staje nakon prodaje – ona se nastavlja kroz iskustvo koje gradimo svakim sledećim kontaktom.
Jedina iznenađenja u A1 jesu pozitivna, u vidu posebnih pogodnosti za sve korisnike
- Koje taktike donose najbolje rezultate u konverziji potencijalnih klijenata u kupce?
Efikasna konverzija počinje razumevanjem – šta korisniku zaista treba i kako mu to možemo olakšati. Nije dovoljno da proizvod ili usluga zvuče dobro na papiru – važno je da jasno pokažemo kako rešavaju konkretan problem, olakšavaju svakodnevicu ili donose neku realnu vrednost. Trudimo se da svaka interakcija sa korisnikom bude smislena – da ne pričamo „o sebi”, već da slušamo, pitamo i budemo korisni. Na taj način ne samo da povećavamo broj korisnika već i gradimo poverenje, lojalnost i dugoročnu povezanost sa brendom.
- Kako vrednosti koje negujete kao liderka oblikuju vaš pristup prodaji i timskom radu?
‒ Liderstvo, za mene, počiva na poverenju, transparentnosti i odgovornosti. Te vrednosti nisu apstraktne – one određuju kako komuniciramo sa timovima i korisnicima, kako postavljamo ciljeve i kako gradimo poverenje. Transparentnost znači otvoren dijalog i jasnoću, i unutar tima i u odnosu sa korisnicima. A odgovornost uključuje stalnu spremnost da rastemo, prilagođavamo se i budemo podrška – i kolegama i zajednici. Verujem da su ove vrednosti temelj uspeha u svakoj oblasti, pa tako i u prodaji. Upravo iz tog uverenja proističe i naša posvećenost ESG principima, kao i projektima koji ostavljaju konkretan i trajan trag u zajednici – od platforme #BoljiOnline, koja je do sada okupila više od 160.000 korisnika kroz edukaciju o digitalnoj pismenosti, odgovornom korišćenju tehnologije i bezbednosti na internetu, do stvaranja zelenih urbanih oaza kroz projekat Niklo kao ja, koji doprinosi zdravijem i održivijem okruženju.
- Kako A1 odgovara na potrebe korisnika u vremenu kada je poverenje u tržišne uslove sve manje?
Dok se cene usluga i proizvoda na tržištu sve češće menjaju i po nekoliko puta godišnje uprkos važećim ugovornim obavezama, A1 Srbija svojim korisnicima pruža stabilnost i sigurnost. Svi novi i postojeći korisnici koji zaključe postpejd ugovor ili obnove ugovornu obavezu mogu da budu bezbrižni da tokom trajanja ugovorne obaveze neće biti promene cena za tarifne pakete za koje su zaključili postpejd ugovor.
U kompaniji A1 Srbija dogovor važi tokom celog trajanja ugovorne obaveze, 24 meseca, bez skrivenih troškova, dodatnih naknada ili nepredviđenih poskupljenja, omogućavajući korisnicima da planiraju budžet bez neprijatnih iznenađenja. Jedina iznenađenja u A1 jesu pozitivna, u vidu posebnih pogodnosti za sve korisnike koji posete šopove širom Srbije, čime dodatno učvršćujemo svoju poziciju operatora koji korisnicima pruža kvalitetne usluge, uz fer i predvidive uslove poslovanja.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Foto: A1 Srbija