Poslovni model Amazona pod lupom EK

Evropska komisija istražuje aktivnosti online trgovine, ali i tržišta Amazona, izražavajući zabrinutost da bi kompanija zbog svoje dvostruke uloge mogla nepravedno konkurisati, objavio je visoki evropski komesar.

Amazon svoje proizvode prodaje neposredno, ali pruža svoju platformu i sitnim trgovcima da prodaju svoje produkte. Komisiju zabrinjava način na koji Amazon, koristeći podatke malih kompanija, određuje poslednje trendove i kupovne obrasce.

„Nismo još došli do zaključaka, ali radimo na tome da zvanično otvorimo slučaj kako bi dobili uvid u širu sliku“, rekla je Margret Vestager, komesarka za konkurenciju.

Kao deo preliminarne istrage, Komisija je poslala upite tržišnim učesnicima, dodala je Vestager.

Amazon je već došao u centar pažnje zbog sporazuma o povlašćenom oporezivanju s Luksemburgom.

Komisija je naredila da ovaj online maloprodajni gigant mora da plati oko 250 miliona evra. Amazon se žalio na odluku. Ako dobije tužbu, novac će mu biti vraćen.

Izvor: SEEbiz

Foto: Beta/AP

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE