
Posle 56 godina, ona je i dalje simbol ljubavi: Kako je nastala Cartier LOVE narukvica
U svetu luksuza, malo je predmeta koji su postali toliko prepoznatljivi kao Cartier Love narukvica. Tanki oval zlata, nekoliko vidljivih šrafova i specijalni mali šrafciger – jednostavni detalji koji već više od pola veka pričaju priču o ljubavi, posvećenosti i statusu. Nakon 56 godina, Cartier je 2025. odlučio da legendarnom dizajnu udahne novi život – predstavljanjem Love Unlimited narukvice.
Danas je nose poznate ličnosti, naslednici bogatih dinastija i svi oni koji žele da pokažu da im je važnije da ljubav traje, nego da se lako skida. Ali priča o ovoj narukvici nije nastala u nekoj pariškoj radionici, već u Njujorku 1969. godine, u vremenu kada su pravila mode i ljubavi počela da se menjaju.
Kada je ljubav dobila šrafove
Autor ovog komada bio je Aldo Čipulo (Aldo Cipullo), italijanski dizajner koji je za Cartier stvorio nešto potpuno drugačije od onoga što se tada smatralo luksuzom. Umesto dragulja i raskoši, Čipulo je nacrtao jednostavnu, čvrstu narukvicu sa vidljivim šrafovima – inspirisanu industrijskim dizajnom i idejom „ljubavi koja se ne skida“.
Za razliku od tradicionalnih narukvica koje se lako otvaraju, Love narukvica se zatvara pomoću šrafcigera, koji dolazi u paru – jedan za onog koji je poklanja i jedan za onog koji je nosi. Dvoje ljudi moraju da sarađuju da bi je stavili, a simbolika je bila jasna: ljubav zahteva trud, poverenje i zajednički ključ.
Juvelir kraljeva i kralj juvelira: Odakle grb Karađorđevića na čuvenim Cartier zlatarama?
„Lisice“ za zaljubljene
Zbog načina na koji se zatvara, narukvica je ubrzo dobila nadimak – „dragocene lisice“. Ubrzo je postala omiljeni poklon slavnih parova: Elizabet Tejlor i Ričard Barton su je nosili, kao i Sofija Loren i Frank Sinatra.
Cartier je čak imao pravilo da se Love narukvice ne prodaju samcima, već isključivo parovima. Bilo je to vreme kada je luksuz postajao ličan, a nakit – intimna poruka. Tokom decenija, Love narukvica je menjala materijale i oblike, ali nikada suštinu. Dolazila je u žutom, belom i roze zlatu, ukrašavana dijamantima, pretvarana u prstenove i ogrlice – ali šrafovi su ostajali. Oni su postali sinonim za trajnost i autentičnost. U eri u kojoj se sve lako menja, Cartier je ponudio predmet koji se nosi „za stalno“ i koji, paradoksalno, time postaje još poželjniji.
View this post on Instagram
Novo poglavlje: Love Unlimited
Nakon 56 godina, Cartier je 2025. odlučio da legendarnom dizajnu udahne novi život predstavljanjem Love Unlimited narukvice.
Po prvi put, čvrsti oval postao je savitljiv: narukvica se može nositi sama, u paru ili povezivati u nizove, obavijajući zglob poput druge kože. Dizajneri su zadržali karakteristične šrafove, ali su stvorili novu verziju udobnosti i pokreta.
Iako je modernija, njena simbolika ostaje ista – ljubav, posvećenost i veza koja traje, ali sada u obliku koji se prilagođava vremenu. Umesto da nameće značenje, Cartier je odlučio da Love Unlimited prepusti tumačenju onih koji je nose.
Ali, da li nova kopča, koja omogućava da se narukvica stavi bez pomoći druge osobe, menja prvobitno značenje „Love“ simbola?
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife