Juvelir kraljeva i kralj juvelira: Odakle grb Karađorđevića na čuvenim Cartier zlatarama?
Sve Cartier zgrade, uključujući i glavnu u Parizu, imaju na fasadi grb svake kraljevske porodice čiji su liferanti bili u nekom periodu tokom duge istorije postojanja ove zlatare. Jedan od grbova koji ih krase je i grb Karađorđevića.
Na rivijeri u Kanu, u blizini podjednako zanimljive Ulice Srba, čuveni Cartier je ukrašen grbom naše kraljevske porodice koji je korišćen za vreme kralja Petra I Karađorđevića.
Nakon Rusije, srpska kraljevska porodica Karađorđević je druga koja je podržala Cartier, a u znak zahvalnosti porodica Cartier je odlučila da postavi grbove ove dve države ispred ulaznih vrata svojih lokala. Cartier je danas liferanct Britanskog kraljevskog doma i Princa od Velsa.
„Nikad ne imitiraj, uvek inoviraj“
Cartier je 1847. godine u Parizu osnovao časovničar i juvelir Louis-Francois Cartier, kada je preuzeo radionicu svog poslodavca, Adolfa Pikara, ono što je počelo kao mali koncern preraslo je u međunarodni biznis sa luksuznom robom.
Cartier
Ubrzo je postao omiljeni juvelir među evropskim kraljevskim porodicama i aristokratijom, i pozicionirao se na čelo luksuznog dizajna satova, sa inovacijama kao što je Santos, jedan od prvih ručnih satova. Porodica Cartier je zadržala firmu do 1964. Cartier nakit sada proizvodi Richemont Group, ali je ostao veran ideji koju je skovao Louis Cartier, „Nikad ne imitiraj, uvek inoviraj“.
Kada je princeza Matilda, rođaka cara Napoleona III, kupila jednu njihovu kreaciju 1855. godine, lansirala je kuću u parisko visoko društvo i šire. Na prelazu vekova, Louis-Francois Cartier predao je posao svojoj trojici sinova, koji su nastavili da razvijaju kompaniju na međunarodnom nivou: Louis Cartier u Parizu, Pierre Cartier u Njujorku i Jackues Cartier u Londonu.
Juvelir kraljeva i kralj juvelira
Cartier je dobio kraljevske naloge od strane mnogih kruna Evrope – zapravo toliko da ga je engleski kralj Edvard VII nazvao „juvelirom kraljeva i kraljem među juvelirima“. Krunisane glave i aristokrate posebno je privukao neoklasični dijamantski nakit ugrađen u novi metal – platinu – koji je bio omiljen zbog svoje fleksibilnosti i lakoće.
Kompanija se takođe istakla svojim luksuznim linijama prtljaga, prefinjenim parfemima i elegantnim dodacima. Godine 2005. Cartier je postao jedan od 14 članova osnivača Saveta za odgovorni nakit, koji je uspostavio etički, društveni i ekološki kodeks ponašanja za učesnike u trgovini nakitom – uključujući dragocene satove – od rudnika do maloprodaje.