Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Grčka

    Planuli svi aranžmani za Grčku i Tursku, letovališta puna skoro do kraja avgusta

    Grčka i Turska po svemu sudeći ovog leta su  najpopularnije destinacije za građane Srbije, a do 20. avgusta popunjeni su skoro svi kapaciteti i rezervisani aranžmani u poznatim letovalištima u tim zemljama.

    Kako je za BIZLife rekao direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić, procene na osnovu dosadašnjih pokazatelja i bukinga pokazuju da će ovog leta u Grčkoj boraviti između 800.000 i 850.000 gostiju, a Turskoj oko 200.000 računajući sve, i one koji dolaze avionskim, ali i autobuskim prevozom.

    „Kada je reč o Grčkoj, Turskoj i Egiptu do 20. avgusta rasprodati su svi aranžmani,  ima još poneko mesto zbog otkazanih aranžmana, ali uglavnom sve je rasprodato“, kaže sagovornik.

    Aleksandar Seničić

    Najviše naših turista letuje na severu Grčke, pre svega na Halkidikiju i u regiji Pijerija,  a kako je u ponudi veliki broj čarter letova intresovanje je veliko i za ostrvo Krf, Kefaloniju, Lefkadu,  ali i mesta Parga, Sivota …

    Građani Srbije u najvećem broju odsedaju u privatnom smeštaju, dok onih koji letuju u hotelima i nema mnogo.

    I aranžmani za Tursku rasprodati

    Antalijska regija je najposećenija već godinama, a u letnjoj sezoni iz godine u godinu beleži se porast interesovanja za severnom delu obalu Turske kao što su Sarimsakli i Kušadasi, gde uglavnom turisti iz Srbije dolaze autobusima.

    Naših turista u velikom broju ima  u Bodrumu i Marmarisu, kao i južnije u Antaliji, Alanji, Kemeru.

    stan u Turskoj

    Što se tiče Egipta, do kraja sezone računa se da će naših turista biti oko  45.000. Tamo letnja sezona traje od aprila do oktobra.

    Za razliku od Grčke i Turske, Crna Gora ove sezone beleži manji broj gostiju iz Srbije u odnosu na prošlo leto.

    Seničić kaže da je ipak to približno kao I prethodnih godina ali da se precizni podaci ne mogu znati jer uglavnom ljudi ne idu preko agencija već individualno jer u Crnoj Gori imaju rođake ili svoje nekretnine. Računa se da ih je i ove godine na crnogorskom primorju oko 200.000.

    Crna Gora, letovanje

    Crna Gora, letovanje (Pixabay)

    Bugarska je i dalje u vrhu liste najpopularnijih destinacija, i tamo se  očekuje oko 150.000 Srba ove sezone.

    Prema rečima Seničića, prvenstveno odsedaju u hotelima, a jedan manji deo i u privatnom smeštaju. Tamo su cene maltene identične kao 2019. godine, nisu se puno menjale, kaže Seničić.

    U Hrvatskoj znatno manje naših turista

    Hrvatska beleži najmanji broj naših lturista tokom leta, a tu takođe dosta Srba odlazi individualno pa se procenjuje da ih je oko 30.000.

    Govoreći o hrvatskom primorju, Seničić napominje da je u pitanju destinacija koja je za građane Srbije konstantno na niskom nivou u organizovanom turističkom prometu.

    „Ne postoji precizan podatak ni iz Hrvatske, jer se beleže samo podaci o prelasku granice. Kako je reč o veoma značajnoj tranzitnoj državi ne može se sa sigurnošću odrediti šta su zaista turistička putovanja, a šta tranzit. Zato je veoma teško locirati individualne turiste u Hrvatskoj“, ističe Seničić.

    Španija I Italija beleže nešto manje postetilaca iz naše zemlje ove godine u proseku između po 50.000 do 70.000, obe zemlje.

    Te zemlje su poslednje ukinule kovid mere dok su u Španiji neke još uvek na snazi i potreban je PCR test ili potvrda o vakcinaciji.

    Za Španiju i Italiju imamo čarter letove, a kad su pitanju letnje destinacije najčešće su to Palma de Majorka i Barselona u Španiji, a u Italiji Sicilija i Sardinija.

    Cene skočile u proseku za oko 15 odsto

    Što se tiče cena aranžmana pa i na samim destinacijama i toga koliko su skočile u odnosu na prethodnu godinu, Seničić kaže da zavisi od kategorije hotela i termina jer ima termina gde nema promene cena, a negde i poskupljenja do 30 odsto.

    U proseku privatan smeštaj je poskupeo za oko pet odsto, a hotelski oko 15 odsto.

    Što se tiče cena prevoza imajući u vidu cenu goriva i poskupjenje avioprevoza, i cene su veće za oko 10 odsto.

    Kada je reč o samim destinacijama i cenovnicima i računima u restoranima, prodavnicama i marketima, Seničić podseća da je prosečna inflacija u zemljama u kojima letuju naši turisti između 10 i 15 odsto pa su shodno tome i cene za toliko veće.

     

    Turističke agencije: Letovanje SKUPLJE do 10%, avionska karta 30%

     

     

    Izvor: BIZLife/Jelena Andrić

    Foto: Beta/Milan Obradović, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE