
Ovo je 50 najuticajnijih zvezda društvenih mreža: Prvo mesto suvereno drži – MR BEAST!
Forbes je objavio svoju Top Creators 2025, četvrtu po redu godišnju rang-listu 50 najplaćenijih i najuticajnijih zvezda društvenih mreža koje dominiraju na TikToku, YouTube-u, Instagramu, Twitteru i drugim platformama i menjaju način na koji konzumiramo zabavu i komuniciramo s brendovima.
Najveći svetski kreatori postavljaju nove standarde i ističu moć društvenih mreža kroz porast saradnji s brendovima i sve jaču povezanost s publikom. Ove godine, 50 kreatora sa liste zajedno je zaradilo skoro 853 miliona dolara, što je rast od 18,5% u odnosu na prošlogodišnjih 700 miliona. Pored zarade, porastao je i broj pratilaca – ukupno imaju više od 3,37 milijardi pratilaca, što je povećanje od 25% u odnosu na prethodnu godinu (2,7 milijardi). Ovi brojevi dodatno potvrđuju da je ekonomija kreatora ne samo prisutna, već u snažnoj ekspanziji.
Po četvrti put zaredom, Mr. Beast, jutjuber i preduzetnik, zauzima prvo mesto, koje još niko nije uspeo da mu oduzme od kada je lista pokrenuta. Na listi su se našle i zvezde u usponu poput TikTok kreatorki Alix Earle, Nara Smith i XANDRA, kreatora Jake Shane, komičara Druskija i Adam W-a, kao i Alex Cooper, voditeljke popularnog podkasta Call Her Daddy. Tu su i Ms. Rachel s YouTube-a, Addison Rae koja je nedavno izdala svoj prvi album „Addison“, te influenser i model Wisdom Kaye.
MrBeast je najmlađi milijarder koji svoje bogatstvo nije nasledio
Novi članovi liste uključuju i pravnicu i influenserku za lične finansije Eriku Kullberg, kao i brojne druge koji su proširili svoj uticaj na više platformi. Prilikom sastavljanja liste, Forbes uzima u obzir tri faktora: zaradu, preduzetništvo i uticaj (odnos broja pratilaca i angažovanja), kombinujući ih u jedinstvenu formulu za rangiranje.
„Forbes Top Creators lista za 2025. godinu svedoči o evoluciji i širenju ekonomije kreatora, jer globalni uticaj koji oni imaju postaje sve snažniji. Ovi kreatori više ne koriste samo jednu platformu – mnogi su izgradili ogromne baze pratilaca na više mreža i prelaze u mejnstrim medije, kroz filmove, TV emisije, muzičke albume i druge projekte. Nastavićemo da ih gledamo kako od ‘kreatora sa telefona’ postaju prepoznatljive javne ličnosti sa sopstvenim brendovima i biznisima“, rekao je Steven Bertoni, pomoćnik glavnog urednika Forbes-a.
Pored glavne liste, Forbes će prvi put objaviti i posebnu listu Top Creators Home Improvement 50, koja se fokusira na najuticajnije kreatore iz oblasti uređenja doma. Lista je nastala u saradnji sa firmom Influential koja se bavi analizom tržišta i influenser marketingom. Takođe, odabrani kreatori sa liste biće predstavljeni i na čuvenom OUTFRONT ekranu The Cube na Tajms skveru u Njujorku, kao dodatna potvrda njihove prepoznatljivosti i uticaja.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik