
Ostaje li Fijat u Srbiji?
Bliži se dan odluke: hoće li „Fijat“ ostati ili otići iz Srbije? Ako Vlada Srbije želi da „Fijat“ ostane u zemlji, do kraja godine će sa ovom kompanijom morati da potpiše novi ugovor. Prvobitni ugovor o zajedničkom investicionom ulaganju potpisan je 29. septembra 2008, a paraf su stavili direktor italijanske kompanije Serđo Markione i potpredsedniktadašnje vlade Mlađan Dinkić.
Ovaj ugovor je vremenski ograničen na 10 godina i ističe 31. decembra 2018. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je u maju prošle godine, na svečanosti u Kragujevcu povodom početka serijske proizvodnje restilizovane verzije modela „500-L“, izjavio kako se nada da će poslovna saradnja sa „Fijatom“ biti nastavljena i posle 2018.
Da bi aranžman sa „Fijatom“ mogao biti produžen govori i to što su sindikati u kragujevačkoj fabrici automobila pre nekoliko dana potpisali novi kolektivni ugovor sa rukovodstvom multinacionalne kompanije koji važi tri godine. Ipak, treba biti oprezan, jer ostanak „Fijata“ u Srbiji zavisi od mnogo faktora.
U pitanju je, pre svega, uvek turbulentno tržište automobila na kojem se sukobljavaju najveće kompanije iz oblasti auto-industrije. Da bi se, koliko-toliko, suprotstavila konkurenciji, grupacija „Fijat-Krajsler“ preorijentisala se na proizvodnju robusnijih četvorotočkaša „terenaca“, što ne ide u prilog kragujevačkoj fabrici u kojoj se još uvek montira vremešni „500-L“. Serijska proizvodnja „velikog fiće“, pbdsećanja radi, počela je 2012, a novi model, o kome se odavno priča, još nije na vidiku.
Izvor: Politika
Foto: YouTube screenshot