
Osiguravajuće društvo dopušta polovne delove za popravku automobila
Osiguravajuće društvo Allianz dopustiće popravku automobila u Nemačkoj polovnim rezervnim delovima.
Vozila između tri i osam godina su kvalifikovana prema programu, koji bi popravke trebalo da učini ekološki prihvatljivijim i jeftinijim, saopštio je osiguravajući gigant sa sedištem u Minhenu.
Firma koja kotira na DAX-u i najveći nemački osiguravač pozvala se na Englesku, Holandiju i Francusku, gde već nekoliko godina postoje propisi koji promovišu korišćenje delova za višekratnu upotrebu u automehaničarskim radnjama.
„Svi se stručnjaci slažu: popravka je održivija od korišćenja novih delova“, rekao je Frank Sommerfeld iz Allianz Versicherungs-AG, koji upravlja poslovima osiguranja imovine u Nemačkoj.
Izvor rezervnih delova biće automobili koji su uništeni i često se prodaju u inostranstvo kako bi bili kanibalizovani. Allianz želi da ponovo upotrebi delove kao što su vrata, haube motora i vrata gepeka, kao i retrovizore, prednja i zadnja svetla.
Ogromna ušteda i ekološki „čisto“
„Sigurnosno važni delovi kao što su upravljački sistemi, delovi osovine ili točkovi se neće koristiti“, rekao je Sommerfeld.

Kao primer, Sommerfeld je naveo da bi zamena vetrobranskog stakla VW ID.3 koštala 1.200 evra manje s polovnim delom nego s novim.
Prema Allianz Centru za tehnologiju, emisije CO2 bile bi gotovo 100 odsto niže u ovom primeru. To je zbog činjenice da se tokom proizvodnje autodelova stvaraju gasovi staklene bašte, koji se prirodno više ne pojavljuju prilikom ugradnje polovnog dela.
Nemački osiguravači automobila već godinama pate od rastućih troškova, koji su uveliko uzrokovani visokim cenama novih delova. Nemačko udruženje osiguravača očekuje da će industrija ove godine zabeležiti još jednu milijardu evra deficita, budući da prihod ne pokriva ono što troši.
Izvor: Seebiz
Foto: Unsplash, Freepik