Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, motivacija

    Kako OpenAI menja digitalni marketing?

    OpenAI ChatGPT je zauzeo digitalni svet. Sa toliko mnogo slučajeva upotrebe i mogućnosti, on je za nekoliko meseci postao omiljena opcija za vlasnike kompanija i digitalne trgovce širom sveta.

    Od kreiranja sadržaja do racionalizacije SEO praksi do kreiranja materijala za obuku i SOP-a, on ne radi ništa manje od preokretanja ovog već dinamičnog sektora. Međutim, ipak ima svoja ograničenja, implikacije i ne malu količinu povezanih kontroverzi.

    OpenAI revolucija ukratko

    Kako je „gig ekonomija“ uzela maha nakon recesije 2008. godine, malo ljudi je, čak i tada, očekivalo ogroman uticaj na digitalno tržište. Kolokvijalno je definisano kao „slobodno plutajući projekat, konsultantske usluge i drugi poslovi sa skraćenim radnim vremenom“. Tu spadaju vožnje Uberom, pisanje tekstova, virtuelni asistent, marketing na društvenim mrežama i drugi.

    Ali sada, mnogi od ovih zadataka koji su se ranije zasnivali na uslugama mogu da se prenesu na AI alate kao što je ChatGPT, koji ima sposobnost, često za nekoliko sekundi, da napravi nacrt sadržaja, hashtagove i šablone, zajedno sa pisanjem e-poruka i kopija za društvene mreže, medijskim objavama i člancima na blogu. Svi koji nude ove usluge za više od dolara po satu sada se takmiče sa izuzetno efikasnim i jeftinim alatom.

    ChatGPT

    ChatGPT, OpenAI (Unsplash)

    To znači da je konkurencija u ovom prostoru veća nego ikada ranije – ne samo sa ljudima, već i sa tehnologijom. Nije iznenađujuće da su ove uštede u vremenu i troškovima privlačne vlasnicima preduzeća, ali ih ne prihvataju tako rado frilenseri. Iako je možda prerano reći hoće li tehnologija na kraju izbaciti većinu frilensera sa tržišta, ChatGPT je stvorio novi pejzaž.

    Prisutno i potencijalno poslovanje AI

    Rani korisnici će se verovatno složiti da takvi alati mogu da budu korisni kada je reč o pitanju pojednostavljenja administrativnih zadataka. Mnoge dnevne stvari koje su vlasnici moraju da obavljaju – pisanje e-pošte, slanje naknadnih poruka klijentima i izrada nacrta blog postova – mogu da rade efikasnije pomoću veštačke inteligencije, piše Entrepreneur.

    Na primer, ChatGPT može da kreira standardne operativne procedure za skoro svako poslovno odeljenje. Bilo da se radi o istraživanju ključnih reči, pisanju marketinškog plana ili korišćenju CRM softvera, on može da otkrije korake i procedure koje praktično svaka osoba u timu može da primeni da bi efikasnije izvršila zadatke. Takođe može da razvije potpuno nove načine rada, i to od nule. Na primer, s obzirom na upit poput „Molimo da obezbedite efikasan proces primanja novih klijenata od početka do kraja“, AI ima potencijal da generiše zapanjujuće korisne rezultate.

    veštačka inteligencija

    veštačka inteligencija, AI (Unsplash)

    Konačno, ChatGPT se obučava koristeći „generativnu veštačku inteligenciju“, tako da „uči“ kako napreduje: što ga više koristite, više razume vaše poslovanje i proizvodi prilagođenije i korisnije rezultate. I iako još uvek nije posebno vešt kada je reč o kreativnosti ili analizi, svakako se pokazao korisnim u artikulisanju sistema i procesa korak po korak za poboljšanje produktivnosti.

    Kako nas ovi alati navode da se zapitamo šta je „stvarno“ u marketingu?

    Bilo da smo bili svedoci digitalnog marketinga koji pravi lažnu sliku ili dizajnera brendova koji koriste veštačku inteligenciju za kreiranje lažnih proizvoda, uspon veštačke inteligencije nas je primorao da preispitamo šta je stvarno i skoro stvarno.

    Nema sumnje da je alat kao što je ChatGPT od pomoći za kreiranje sadržaja. Ali važno je imati na umu da je takođe značajno ograničen u svojoj sposobnosti da proverava informacije. Ovo može da ima velike posledice za kreatore sadržaja. Na primer, zamolite ga da napravi listu obližnjih restorana i rezultat će se drastično razlikovati od Google-ovih rezultata zasnovanih na blizini. Isto tako, zamolite ChatGPT da proizvede sadržaj za advokatsku kancelariju, uz uzimanje u obzir sudske prakse, i ozbiljno rizikujete da objavite netačne informacije.

    Veštačka inteligencija, advokat

    Veštačka inteligencija, OpenAI (Web Mind)

    Dakle, kao vlasnici preduzeća, moramo da uzmemo AI informacije sa rezervom i da im posvetimo pažnju, uključujući proveru informacija i procenu potencijalnih problema sa autorskim pravima. U suprotnom, i preduzeća i njihovi klijenti mogu da budu izloženi riziku.

    Ukratko, ova tehnologija je ono što od nje pravimo. To je svakako vredan alat, sa mnogo dalekosežnih prednosti, ali onaj koji zahteva ljudski nadzor kako bi se osiguralo da pružamo najbolje rezultate za preduzeća i najbolje iskustvo za klijente.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Unsplash, Web Mind

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE