Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Milica i Milena, Online umetnička škola

    Kako je Online umetnička škola napravila BIZNIS od starih zanata?

    Stari zanati spadaju u veštine kojima retko ko može danas da nas nauči. Na internetu postoje brojni YouTube tutorijali, ali oni nisu pravo mesto za one koji žele da nauče da pletu ili heklaju jer nisu dovoljno detaljni. Sam proces stvaranja zanimljivih remek-dela rukama, korak po korak, uspela je da objasni Online umetnička škola, prva platforma u regionu sa snimljenim kursevima, koja je stare zanate stavila u novi digitalni kontekst.

    Na njihovoj platformi se nalaze snimljeni kursevi modernog pletenja i heklanja, od prvih petlji i bodova do izrade modernih džempera, kapa, rukavica, majica, haljinica, torbi, igrački i drugih atraktivnih i upotrebnih predmeta, ali i kompletni kursevi suvog i mokrog pustovanja, gde se uči kako se prave ešarpe, torbice za laptop i mobilni, igračke i patofne. Tu su i kursevi dekupaža, izrade nakita i obuka za preuređenje nameštaja.

    Sve je počelo pre tri godine kada su Milena Jovanović Deljanin, jedna od osnivačica Online umetničke škole, i njena koleginica Milica Prodanović Milivojević okupile umetnice i zanatlije kako bi drugim ženama pokazale koliko je danas ,,In“ stvarati svojim rukama.

    ,,Kada je s koronom prestao da postoji naš prethodni posao, bukvalno smo “na sto” stavile sve elemente koje imamo: znanje, ljude, iskustva, foto i video opremu i to spojile u jednu novu celinu, koja je u tom trenutku i te kako imala smisla. Raditi od kuće nešto što te ispunjava, nešto što čini da se osećaš korisnim i imaš benefite antistres terapije to je ono što je ponudila Online umetnička škola“, ističu za BIZLife Milena i Milica iz Online umetničke škole.

    Milica i Milena, Online umetnička škola

    Milica i Milena, Online umetnička škola

    Prvi izazovi

    Nakon što su okupile stručne ljude, suočile su se sa izazovima. Njihove profesorke nisu imale iskustva sa snimanjima i osećale su tremu, ali im je posao olakšalo prethodno radioničarsko iskustvo. Još jedna poteškoća sa kojom su se susrele je bio i odabir pravih ljudi za snimanje kurseva, sama struktura zajedničkih odnosa, kao i činjenica da ništa nisu znale da prave, već su samo radile na razvoju posla.

    Kada je reč o ulaganjima u biznis, u njima su sudelovale još neke autorke programa, pa im je bilo malo lakše.

    ,,Nakon godinu dana snimanja u improvizovanom studiju dnevne sobe, iznajmile smo prostor u kom radimo, snimamo, ali imamo i atelje za uživo radionice. Napravile smo hibridni sistem, koji pomaže da u svakom trenutku cela priča bude održiva“, objašnjava Milena.

    Najtraženiji kursevi na platformi

    Od samog početka najveća zainteresovanost je vladala za kurs pletenja. Pletene stvari su danas moderne, a čak su i mnoge poznate ličnosti snimale i slikale sebe kako pletu, tako da je pletenje kul i mlađim generacijama, kao i heklanje. Trenutno je veoma aktuelan i kurs preuređenja nameštaja, pa su ga sprovele i uživo, iako su sve snimile i postavile na platformu.

    ,,Krenule smo od nešto nižih cena svih kurseva i došle do toga da ono za šta vlada najveće interesovanje ipak najviše i košta. Za našu ciljnu grupu, cene su optimalne i sasvim prihvatljive“, navode Milena i Milica.

    Milica i Milena

    Milica i Milena, Online umetnička škola

    Ciljna grupa Online umetničke škole

    Kada su pokrenule umetničku školu i počele da snimaju prve progame, Milena i Milica su imale u vidu sasvim drugu ciljnu grupu – žene koje žele da imaju ,,zanat u svojim rukama“ i da od njega zarađuju. Na kraju, kako kažu, ispostavilo da ih je samo 10 odsto među njihovim polaznicama.

    Platformu za učenje starih zanata vrlo brzo su prepoznale zaposlene žene, koje se bave zahtevnim i stresnim poslovima, poput ekonomistkinja, pravnica, žena koje rade u zdravstvu, menadžerka i pravnica.

    ,,Njihovi motivi su manje više isti ili slični. Na poslu ne mogu da iskažu ovu vrstu kreativnosti, koju imaju. Talentovane su da naprave nešto sopstvenim rukama i te njihove želje nisu od juče. Zato kada smo lansirale prvi kurs, imale smo utisak da su samo nas čekale. One su imale utisak da smo im promenile život na bolje. Taj ,,susret” je baš lep i nama najsnažniji vetar u leđa da nastavimo dalje“, zaključuju one.

    Dalji razvoj biznisa

    S obzirom na to da su kompanije, sa kojima sarađuju, shvatile da je ulaganje u ljude investicija, a ne trošak, škola im je ponudila novi well being benefit za zaposlene. On obuhvata hobi kurs i paket sa svim alatima i materijalima.

    ,,Kompanije su svesne i količine stresa na svakodnevnom nivou, ali i značaja rada rukama za oslobađanje od stresa. Dodatni plus je što je u pitanju digitalni proizvod, dostupan svim zaposlenima u Srbiji, a ne samo u Beogradu“, navodi Milena.

    Online umetnička škola

    Milena, Online umetnička škola

    Prema njenim rečima, paketi su ,,ključ u ruke”, da neko može odmah da krene sa učenjem i stvaranjem, jer dobija sve od alata i materijala da bi pratio radionice. Osim toga, dodaje i da je lepši i sam čin poklanjanja.

    Online umetnička škola planira da pravi i premium programe, sa dodatnim lekcijama i još nekim korisnim stvarima uz sam program. Kada se budu potpuno posvetile tome i postavile tako da bude opravdano, cene će biti veće, kažu one.

    Hobi kao važan deo života

    Kada su zajedno osmišljavale kurseve, vodile su se time da je važno da žene imaju neki hobi i da izdvoje vreme samo za sebe. Kranji cilj je rasterećenje od svakodnevnih obaveza i stresa, budući da je za pojedine ljude rad rukama jednak psihoterapiji.

    ,,Stalno nam pišu o tome koliko su srećne što konačno rade ono što vole, a to što volimo ponekad, da ne kažemo vrlo često, nema veze sa onim što radimo na poslu. Međutim, kada se negde pronađe izvor strasti i probudi radoznalost to povratno utiče na sve sfere života“, objašnjava Milica.

    Milica, Online umetnička škola

    Milica, Online umetnička škola

    Zarada od hobija

    Osim zadovoljstva, hobi ponekad može da donese i zaradu. Primanja ljudi koji se bave starim zanatima su veoma raznolika, jer pre svega zavise od toga da li je neko uspeo da svoj proizvod napravi tako da bude moderan, zanimjiv, da ima upotrebnu vrednost, ali i da je predstavljen na pravi način.

    ,,Brendirani, ručno pravljeni predmeti znaju da budu baš skupi. Čak i kada neko prodaje ručni rad, unikat, a nije sve to dobro upakovao, može da ga proda po pristojnoj ceni, jer kako nam se čini ljudi su sve spremniji da daju više novca, da iskoče iz serijske kupovine i serijskog načina života“, primećuju Milena i Milica.

    To čak nije ni povratak starim vrednostima, već zasićenje uniformnim i ne tako kvalitetnim predmetima kojima smo vrlo često okruženi. Vrednost unikatnih predmeta je mnogo veća, jer su tu utkani pažnja i ljubav onoga ko ih je pravio, dodaju one.

     

     

    Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE