Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Odnos prema zaposlenima kao stub stabilnosti kompanije

    Osim što je prepoznat kao jedan od najvoljenijih brendova na tržištu, lanac dm drogerie markt često se nalazi na listi želja mladih ljudi koji tragaju za karijerom.

    Filozofija employer brandinga koju praktikuje ova kompanija u potpunosti je u skladu sa vrednostima i ugledom samog brenda. Više o tome za BIZLife govori Maja Petrović Kolaković, resorna menadžerka ljudskih resursa za dm Srbiju i Severnu Makedoniju.

    • Moto kompanije dm je „Čovek u centru poslovanja”. Kada to kažete, na šta konkretno mislite?

    Pre svega, mislimo na to da u središte pažnje uvek stavljamo naše kupce, zaposlene i poslovne partnere, koji to i prepoznaju. Da jedna kompanija ima stabilnost i kredibilitet može se proceniti, međutim, kroz samo jedan kriterijum – odnos prema zaposlenima. Bilo da je reč o našim drogerijama, distributivnom centru ili centralnim resorima, iz svakog segmenta poslovanja ogleda se naša težnja da iznutra radimo na izgradnji zdravog sistema rada, stvaranju različitih beneficija i harmoničnog radnog okruženja za sve zaposlene.

    • Koji su prvi, osnovni koraci u stvaranju zdravog radnog okruženja, odnosno brendiranja kompanije kao dobrog poslodavca?

    Dobar glas se daleko čuje, ali samo ako je autentičan i živi. Proces brendiranja počinje privlačenjem i zapošljavanjem novih talenata, ali uspeh i rast gradimo na dugoročnom zadržavanju i razvoju naših zaposlenih. Važno je da zaposlenima kroz sve faze njihove kompanijske biografije ponudimo iskustvo bazirano na poštovanju i poverenju, uz otvorene razgovore o njihovim potrebama. Upravo oni nas vode u oblikovanju našeg paketa vrednosti, koji je baziran na prilikama za individualni napredak svakog pojedinca, zdravoj radnoj atmosferi, tržišno atraktivnim zaradama i brojnim beneficijama, od kojih su samo neke besplatni sistematski pregledi, poklon-vaučeri, inicijative za decu i roditelje, aktivnosti za jačanje fizičkog, mentalnog i socijalnog zdravlja.

    • Koliko je važno da kompanija ima stabilnu i izgrađenu korporativnu kulturu i kakvo je iskustvo kompanije dm u tom pogledu?

    U kompaniji dm verujemo da je veoma važno da se naši zaposleni identifikuju sa ciljevima kompanije, kako bismo zajedno radili na razvijanju dobrih praksi u celokupnom radu i odnosu prema zajednici. Na korporativnu kulturu gledamo kao na refleksiju čvrstih, utemeljenih internih odnosa, koji se poklapaju i sa ugledom odgovornog poslodavca, koji dm godinama uživa u javnosti.

    • Strategija employer brandinga zvuči kao neki dokument koji je napisan tek radi ispunjenja forme, ali zapravo je reč o nečemu veoma ozbiljnom, moglo bi se reći – i najvažnijem. Kako je dm tome pristupio?

    Poruka našeg brenda je iskrena i bez lažnih obećanja. Uz autentičnost i jasnoću vrednosti koje predstavljamo, trudimo se da omogućimo ljudima da se povežu sa njima. Uz fokus na brigu o mentalnom zdravlju, istinsko bavljenje ljudskim resursima i redovno evaluiranje strategije employer brandinga – svako podizanje poslovnih performansi i jačanje internih odnosa dolazi kao prirodan sled.

    Važno je da kompanija dobro poznaje svoj identitet u ovim, dinamičnim vremenima, te da na tim temeljima razvija svoje strateške ciljeve i neguje autentičnost

    • Ko sve unutar kompanije mora da dâ svoj doprinos kako bi strategija employer brandinga dala valjan rezultat?

    Strategiju brendiranja prvenstveno definiše i sprovodi Sektor ljudskih resursa uz usku saradnju sa marketingom, ali ona živi kroz kompanijsku kulturu, koju iz dana u dan stvaraju svi zaposleni kompanije. Od samih početaka nastajanja kompanije dm postojala je jasna vizija njenih osnivača da je dobrobit čoveka ono što nas vodi u našim poslovnim odlukama. Nadalje, doprinos ovoj viziji davali su svi rukovodioci u okviru koncerna dm, a ona se, potom, razvijala i danas se razvija na svim nivoima kompanije. Odatle dolazi i timski duh, po kome smo prepoznatljivi i zahvaljujući kom uspevamo da održimo našu lidersku poziciju i postavljamo nove standarde na tržištu.

    • Koje su najveće prepreke na putu izgradnje kompanije kao snažnog brenda poslodavca? Kako ih savladati?

    Svedočili smo nezapamćenoj transformaciji poslovne zajednice poslednjih godina, koja je sa sobom donela neke izazovne momente, ali i prilike. Balansiranje između starih i novonastalih obrazaca postalo je jedan od vodećih izazova, zato je veoma važno da kompanija dobro poznaje svoj identitet u ovim, dinamičnim vremenima, te da na tim temeljima razvija svoje strateške ciljeve i neguje autentičnost. Kompanije moraju da koriste sopstveni brend kako bi se izdvojile od svojih konkurenata kao atraktivan i prijatan poslodavac, a u tome je ključno da taj brend bude jedinstven. 

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE