Od tranzitne tačke do destinacije: Kako WTC Ajndhoven preobražava aerodrom u međunarodno poslovno čvorište

U eri u kojoj je globalna povezanost važnija nego ikada, inovativni poslovni model u okviru globalne mreže Asocijacije svetskih trgovinskih centara (WTCA) transformiše tradicionalne aerodrome u dinamična čvorišta međunarodne trgovine. Simbol ove transformacije je Svetski trgovinski centar (WTC) Ajndhoven, koji pokazuje kako strateško pozicioniranje u WTCA ekosistemu može da stvori komercijalni potencijal bez presedana za aerodromsku infrastrukturu.

„WTC Ajndhoven personifikuje suštinsku promenu u načinu na koji razvijamo koncept nepokretne imovine aerodroma“, objašnjava Lianne van den Boogaard, direktorka WTC-a Ajndhoven. „Ne radi se samo o dodavanju još jednog poslovnog centra, već i o stvaranju integrisanog ekosistema u kom se globalna povezanost ukršta sa lokalnim inovacijama. WTC brend obezbeđuje ključnu kariku koja transformiše tranzitni prostor u prostor za poslovanje.“

WTCA mreža služi kao kamen temeljac ove transformacije, nudeći trenutnu globalnu prepoznatljivost i povezanost za čije stvaranje bi inače bile potrebne godine. Kroz saradnju sa više od 300 WTC lokacija u blizu 100 zemalja/teritorija, WTC Ajndhoven ima brz pristup pažljivo odabranoj mreži poslovnih lidera, trgovinskih organizacija i investicionih partnera. Ova globalna prisutnost se dodatno učvršćuje putem višestrukih kanala: visokog pozicioniranja na digitalnim platformama WTCA, uključivanja u međunarodne trgovinske misije i učešća u ekskluzivnim  forumima za članove kao što je Savetodavni odbor članica Poslovnih klubova WTCA.

WTC Eindhoven, photo credit to WTC Eindhoven

Ono što model WTC Ajndhoven čini posebno privlačnim je strateško korišćenje lokacije na kojoj se nalazi. Poslovna zona koja je smeštena pored putničkog terminala, tradicionalno ograničena na usluge podrške, postaje vrhunska komercijalna destinacija. „WTC brendiranje je suštinski promenilo način na koji međunarodne interesne grupe posmatraju našu zonu u okviru aerodroma“, ističe van den Boogaard. „Beležimo nikad veće interesovanje multinacionalnih korporacija, diplomatskih misija i tehnoloških firmi sa visokom stopom razvoja koje prepoznaju stratešku prednost uključenosti kako u ekosistem aerodroma, tako i u globalnu WTCA mrežu.“

Komercijalne prednosti daleko premašuju vrednost same nekretnine. Poslovni klub WTC Ajndhoven, koji broji 500 članova iz 300 kompanija, predstavlja samo jezgro ovog ekosistema. Kroz strukturisane programe, uključujući međunarodne skupove u cilju potencijalne saradnje, trgovinske misije i specijalizovanu podršku pri ulasku na tržište, ovaj centar aktivno podstiče međunarodne poslovne prilike. Posebno su vredni pažnje programi podrške koji međunarodnim kompanijama pomažu da lakše uspostave prisustvo u Evropi, koristeći povezanost aerodroma i inovativni kapacitet samog regiona.

Integrisani pristup poput ovog otvara mogućnost ostvarivanja vrednosti za ekonomski razvoj na regionalnom planu. U saradnji sa lokalnom vladom i stručnim institucijama, WTC Ajndhoven nudi ciljane programe podrške za mala i srednja preduzeća, koja žele da se prošire na međunarodnom nivou. Inicijative se kreću od procena spremnosti za izvoz do konkretnih podataka o tržištu, čime se regionalna ambicija uspešno pretvara u globalnu priliku.

Faktori uspeha ovog modela predstavljaju šablon koji mogu da primene i drugi aerodromi u težnji za sličnom transformacijom. Među ključne elemente spadaju strateška sinergija između povezanosti aviosaobraćajem i poslovnih usluga, automatska reputacija koju generiše WTC brend, razvoj integrisanih objekata koji ispunjavaju savremene poslovne potrebe i čvrsta pozicija u okviru prioriteta regionalnog ekonomskog razvoja.

Kako aerodromi širom sveta nastoje da diversifikuju izvore prihoda i ojačaju svoj ekonomski uticaj, koncept WTC Ajndhoven pruža obećavajuću viziju budućnosti, pokazujući na koji način aerodromi mogu da evaluiraju od menadžera infrastrukture do organizatora ekosistema, u kome kombinacija mobilnosti, poslovnih usluga i globalnih mreža stvara jedinstvenu vrednost za zakupce, putnike i regionalne ekonomije. Na osnovu ovog novog obrasca, uspeh se meri ne samo po broju putnika, već i po sklopljenim poslovnim dogovorima, uspostavljenim međunarodnim partnerstvima i generisanoj ekonomskoj vrednosti za ceo region.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: WTC Eindhoven

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE