Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    vozila, automobili

    Od ponedeljka se smanjuje carina na vozila iz Kine: Za pojedine motocikle se potpuno ukida

    Od ponedeljka 1. jula ukida se ili smanjuje carina na vozila koja će se iz Kine uvoziti u Srbiju. To snižavanje tarifa je predviđeno Sporazumom o slobodnoj trgovini (SST) između Srbije i Kine koji stupa na snagu 1. jula, prenose Večernje novosti.

    Taj sporazum je potpisan u Pekingu 17. oktobra 2023. godine.

    Nivo smanjivanja carinskih stopa zavisi od kategorije i vrste vozila, a bez carina će u Srbiju odmah moći da stižu motocikli od 50 do preko 800 kubika.

    Većina polovnih automobila iz Kine će za pet godina biti na režimu slobodnog uvoza, a kada su u pitanju četvorotočkaši iz salona za to će biti potrebno 10 ili 15 godina.

    Ova promene se odnose i na nova i na polovna vozila.

    Trenutne carinske stope su za putnička vozila, nova i polovna, sa klasičnim, hibridnim i plug- in hibridnim pogonom 12,5 odsto. Za električna vozila, motocikle, tricikle i kvadricikle je 5,0 odsto.

    Automobili,

    Saobraćaj, automobili, vozila (Freepik)

    Ključna zapremina motora

    Carina na putničke automobile će se smanjivati po stopama koje zavise od zapremine motora. Tako će automobili koji se uvoze iz Kine sa pogonom na benzin a imaju radnu zapreminu manju od 1.000 ccm od 1. jula biti carinjeni po stopi od 11,3 odsto za nova i od 10 odsto za polovna. Novi automobili ove radne zapremine će se uvoziti bez carine za deset godina (godišnje će se stopa smanjivati za 1,2-1,3 odsto). Polovna već za pet godina, piše Autoblog.

    I novi i polovni automobili sa zapreminom benzinskog motora od 1.000 do 1.500 kubika od 1. jula cariniće se pri uvozu iz Kine u našu zemlju po stopi od 11,7 odsto. Uz postepena umanjenja carina na ove automobile će biti na nuli za 15 godina.

    Automobili sa benzinskim motorom zapremine od 1.500 do 3.000 ccm će takođe imati manju carinu od 1. jula. Za nova će carinska stopa biti 11,3 a za polovna 10 odsto. Bez carine će se ova vrsta automobila uvoziti za deset godina (nova), odnosno za pet (polovna) uz postepena godišnja umanjenja.

    Potpuno isti princip smanjenja carine važi i za vozila sa benzinskim motorom sa više od 3.000 ccm.

    Novi ili polovni automobili sa dizel motorima, čija radna zapremina ne prelazi 1.500 ccm od 1. jula će se cariniti po stopi od 11,7 odsto. Uz godišnja umanjenja do bescarinskog uvoza predviđeno je vreme u trajanju od 15 godina.

    Carina za dizel vozila

    Za dizelaše zapremine motora od 1.500 do 2.500 i preko 2.500 kubika, Sporazumom o slobodnoj trgovini je predviđeno da od 1. jula carina bude 11,3 za nove i 10 odsto za polovne.

    Ovi automobili će se uz ravnomerno godišnje umanjenje carinske stope, bez ikakvih carinskih dažbina uvoziti za 10 (nova) i pet (polovna) godina.

    Zanimljivo je da i za nova i polovna hibridna i plag-in hibridna vozila važe potpuno iste odredbe kao i za dizel automobile iz poslednje dve zapreminke kategorije.

    Električni automobil, meseci pravila

    Električni automobil, pravila (Pixabay)

    Stope za električna vozila

    Kad je reč o elektro-automobilima iz Kine i nova i polovna vozila su se uvozila po stopi od 5,0 odsto. Od 1. jula carina na nove električne automobile biće 4,5 a na polovne 4,0 odsto. U drugoj godini će stopa na nove električne automobile biti 4,0 odsto i postepeno će biti ukinuta 2034. Za polovne je taj proces smanjen na pet godina.

    Postojeća stopa za carinjenje motocikala je bila 8,0 odsto za oone sa radnom zapreminom motora do 50 ccm i preko 800 ccm, kao i one sa električnim pogonom do 250 W.

    Od 1. jula će carina za motocikle do 50 ccm biti 6,4 odsto da bi za pet godina, postepeno bila ukinuta.

    Za sve ostale motocikle od 1. jula carina će biti ukinuta. Izuzetak su motocikli, kvadricikli i tricikli sa električnim motorom do 250 W. Njima ostaje carina od 8,0 odsto do daljeg.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife/Beta/Autoblog

    Foto: Freepik/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE