
„Obmanuli su potrošače“: Popularni Shein kažnjen jer je davao lažne popuste
Francuske vlasti za zaštitu konkurencije saopštile su u četvrtak da je kineski brend brze mode Shein kažnjen sa 40 miliona evra (46,1 milion dolara) zbog navodnog obmanjivanja kupaca u vezi sa popustima, uključujući lažno prikazivanje popusta, nakon skoro jednogodišnje istrage, izvestio je Rojters.
Agencija, koja je nadležna za zaštitu potrošača i konkurenciju, saopštila je da je kompanija Infinite Style E-Commerce Co Ltd, koja vodi onlajn prodaju za brend Shein, obmanjivala kupce u vezi sa popustima i da je prihvatila kaznu.
Prema francuskom zakonu, referentna cena (najniža cena proizvoda u poslednjih 30 dana pre popusta) mora biti osnova za svaku promotivnu ponudu. Shein je prekršio to pravilo tako što nije uzeo u obzir prethodne ponude i ponekad je povećavao cenu pre primene popusta, saopštila je agencija.
„Kompanija je obmanula potrošače“
U saopštenju se navodi da je istraga utvrdila da je kompanija „obmanula potrošače u pogledu autentičnosti popusta na koje su imali pravo“. Istraga, koja je obuhvatila hiljade proizvoda na Sheinovom francuskom sajtu između 1. oktobra 2022. i 31. avgusta 2023. godine, utvrdila je da 57% oglašenih ponuda zapravo nisu bile niže cene; 19% je imalo niži popust nego što je oglašen; a 11% su bila povećanja cena.
U svom saopštenju, Shein je naveo da je francuski organ za zaštitu konkurencije obavestio Infinite Style Ecommerce Co Ltd (ISEL) u martu prošle godine o nepravilnostima u vezi sa referentnim cenama i propisima o zaštiti životne sredine, i da je ISEL preduzeo korektivne mere u roku od dva meseca.
„To znači da su svi identifikovani problemi rešeni pre više od godinu dana“, rečeno je iz Shein-a, dodajući da je ISEL posvećen poštovanju francuskih propisa.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZlife/Index.hr
Foto: Freepik