Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Majkl Džordan, patike, SCRN

    Nike platio Majka Džordana 1,3 milijarde USD, a traži od nastavnika da rade BESPLATNO?

    Najveći ugovor o sponzorstvu sportista bio je Nike-ovo sponzorstvo Majkla Džordana od 1,3 milijarde dolara. Drugi takav najveći ugovor je Nike-ovo sponzorstvo Kristijana Ronalda. Treće po veličini bilo je Nike-ovo sponzorstvo Lebrona Džejmsa od milijardu dolara. Vidite li obrazac?

    Kada gigant želi nešto da uradi, može da pronađe novac.

    Pa ipak, prema brojnim objavama na Redditu, kada Nike želi da daje zajednici, a ne izuzetno bogatim sportistima, kompanija traži od nastavnika da obavljaju težak posao – neplaćeno.

    Kao sertifikovani čitalac eseja, imaćete priliku da promenite živote budućih naučnika tako što ćete proceniti 25 eseja iz udobnosti svog doma ili na radnom mestu od sada do 31. decembra 2023. Neće biti potrebno putovanje, jer eseji se mogu čitati gde god imate pristup internetu.

    Nike

    Prodavnica (Pixabay)

    Besplatan rad

    Nike svakako nije jedina profitna kompanija koja traži od ljudi da rade besplatno. Ali trebalo bi da izbegavate besplatan rad po svaku cenu, piše Inc. Evo zašto.

    ,,Verovatno je protivzakonito. Registrovane dobrotvorne organizacije mogu da traže volonterski rad, ali profitne kompanije moraju da plate. Ovo se može zaobići osnivanjem zasebne dobrotvorne organizacije, što pretpostavljam da Nike radi sa svojim Nike HSI Scholarship programom, mada to nisam mogla da potvrdim. Međutim, ako nemate dobrotvornu organizaciju, zaista ne možete da tražite besplatni rad“, objasnila je Suzan Lukas, konsultant za ljudske resurse i kolumnistkinja Inc-a.

    Prema njenom mišljenju, ovo izgleda loše. Nike ima prihod od 51,46 milijardi dolara i traži donacije. Uz to, 69 procenata ljudi smatra da su nastavnici nedovoljno plaćeni.

    ,,Iako vaša firma verovatno ne zarađuje milijarde dolara, traženje besplatnog rada uvek izgleda loše. To je nepoštovanje. Ništa ne govori da ne cenimo vreme i stručnost kao traženje besplatne radne snage. Nisam sigurna koliko je vremena potrebno za procenu ovih eseja, ali ne bi bilo zanemarljivo uraditi 25 njih“, dodala je ona.

    Profitne kompanije ne bi trebalo da traže besplatnu radnu snagu, čak ni dobrotvorno, smatra Lukas. Samo zato što Nike to radi, ne znači da treba.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Screenshot YT, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE