Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Ne možete samo da sedite i očekujete kreativnost”

    U eri rastuće upotrebe veštačke inteligencije, ali i pričama o poslovima “budućnosti”, kreativnost se izdvaja kao veština koja će poslovnom čoveku biti najpotrebnija.

    Kako mnogi naučnici tvrde, kreativnost će biti nešto što će čoveka razlikovati od tih budućih robota -radnika. Mnogi se pitaju koliko to kreativnosti treba da imaju, a mi smo o tome razgovarali sa Džonatanom Pasmorom (Jonathan Passmore), međunarodno priznatim psihologom, autorom i iskusnim trenerom koji je podučavao i konsultovao mnoge lidere  u proteklih dvadeset godina.

    „Često se kaže da je kreativnost sada, u modernom svetu, najvažnija veština koju lideri i menadžeri treba da imaju, ali svako ko tako kaže greši. Greši zato što je to uvek bila veština koja je čoveku bila potrebna“, rekao je Pasmor za BIZLife.

    Kako je objasnio, najuspešniji ljudi su uvek bili oni koji su razmišljali o inovacijama. Prednost ljudi u odnosu na druge vrste na planeti je u tome što su kreativni, a to „seme“ kreativnosti leži u svakome od nas.

    Izazov za nas kao ljude je kako da kombinujemo kreativnost sa praktičnim koracima koje možemo da preduzmemo kako bismo nešto postilgli i to u saradnji sa našim porodicama, kolegama ili timovima“, rekao je Pasmor.

    Prema njegovim rečima, uspeh nije kada jedna osoba ima kreativnu ideju, već kada ta osoba kreativnu ideju razvije u plan i ubedi druge ljude da je prate u ostvarenju plana. On je ocenio da svi imaju potencijal da budu kreativniji nego što jesu, ali da bi trebalo sami sebi da kreiraju određeni način razmišljanja, koji će upravo da podstiče kreativnost. Mi vam prenosimo nekoliko njegovih saveta:

    Način razmišljanja za podsticanje kreativnosti

    „Mi iz nauke znamo da ako smo depresivni ili tužni da ćemo verovatno obraćati više pažnje na detalje, što je drugačije od kreativnog načina razmišljanja kome težimo. Trebalo bi koristiti stvari koje će nam popraviti raspoloženje, kao što je na primer, muzika, ljubav, smeh ili možda gledanje filma koji volimo.

    Okolina za podsticanje kreativnosti

    Pasmor savetuje da treba razmišljati o okolini u kojoj ćete odstupiti od „uobičajenog“ načina razmišljanja. To može biti odlazak u drugačiji prostor, čak i samo šetnja parkom.

    „Nemoguće je da samo sedite i očekujete da ćete biti kreativni, potrebni su vam okidači za to, a to može značiti da jednostavno počnete da radite stvari drugačije“, istakao je on.

    Na primer, kada odete zubaru možete u čekaonici da prelistate magazin koji inače ne čitate, a onda kada vidite neku zanimljivu ideju, da se zapitate kako možete tu ideju da primenite na svoj posao. Možda čak i razgovor sa prijateljima koji imaju decu, o tome kako im pomažu u učenju, a onda uvidite kako ćete vi svom timu da pomognete da se razvija.

    Potreba za sagledavanjem rizika

    „Veoma smo opsednuti idejom novog, inovativnog i kreativnog a ne bi trebalo da zaboravimo da je veoma važno fokusiranje na detalje“, istakao je Pasmor.

    On je objasnio da i kada dođemo do novih ideja, takođe moramo da razmišljamo o tome koliko su te ideje praktične. To podrazumeva fokusiranje na detalje i probleme, ali i potencijalne rizike.

    „Treba da imamo i dugoročna predviđanja. Potrebno je da imamo i praktične korake koje možemo da preduzmemo, da nam omoguće da ostvarimo te ciljeve. Za mene je to kombinacija  koju možemo da objasnimo kao plavo nebo – razmišljanje (vizija šta želimo da radimo), ali braon zemlja rada – praktičan način koji će nas ’terati’ napred kako bimo prevazišli prepreke i upravljali rizicima i ostvarili plan“, rekao je Pasmor.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE