Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    I NAUKA POTVRDILA: Šta proveravanje mejla čini našem zdravlju

    Zaposleni koji se osećaju u obavezi da proveravaju mejl nakon posla u riziku su od emotivnog iscrpljivanja, prema studiji koja je skoro prezentovana, a prenosi sajt RealSimple.com.

    Ono što je zanimljivo jeste da kompanije ne moraju formalno da traže od zaposlenih da proveravaju mejlove: ali očekivanje može da bude uključeno u radnu kulturu.

    Najčešći uzroci stresa, ko što su opterećenost i međuljudski konflikti, bili su već proučavani u prošlim istraživanjima. Ali autori nove studije – (Lehigh, Virginia Tech, Colorado State Universities) identifikovali su konkretno očekivanje proveravanja mejla kao uzročnika stresa na poslu.

    Druge studije pokazale su da zaposleni moraju da se odvoje od posla – i mentalno i fizički – da bi mogli da se istinski opuste i izbegnu burnout.

    Mejl je poznat kao prepreka procesu oporavka (od posla),“ napisali su autori studije. „To što možemo mejlu da pristupimo kad god i gde god (i kad nismo u kancelariji) doprinosi tome da se osećamo preopterećeno poslom.“

    Da bi testirali ovu hipotezu, ispitali su oko 400 zaposlenih u nekoliko različitih industrija, uključujući finansije, bankarstvo, tehnologije, zdravstvo… Učesnici su pitani koliko vremena provode proveravajući mejl van radnog vremena, koja su očekivanja njihovih zaposlenih, itd.

    Iznenađujuće, vreme koje su proveli na mejlu nije uticalo na njihovu emotivnu iscrpljenost ili na balans posao-porodica, koliko na njihova uverenja o tome šta se od njih očekivalo da urade. Za mnoge ljude, ova uverenja (da moraju da budu „prisutni“) stvaraju konstantno stanje anksioznosti i nesigurnosti – što se naziva i „anticipatorski stres“, bez obzira koliko često proveravaju mejl.

    Zaposleni bi trebalo da budu svesni rezultata ovog novog istraživanja. „Ako organizacija perpetuira „uvek online“ kulturu to može da dovede zaposlene do hroničnog stresa, rekla je jedna od profesorki i autorka studije u saopštenju za medije. Poslodavac to vidi kao povećanje produktivnosti, ali na duže staze to nije dobro.

    Ovaj problem ne tiče se samo toga da treba naći rešenje ili zabraniti „proveravanje“ mejla nakon posla, već treba kreirati sigurno radno okruženje u kom se zaposleni neće plašiti ako ne proveravaju mejlove, ili ako su se nakon vremena jednostavno isključili iz posla.

    [preporucene_vesti ids=“242646, 113358, 99529″]

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE