Zaposleni, posao, dominacija

Najproduktivniji zaposleni najviše dobijaju kritike što ih navodi na otkaz

Najproduktivniji zaposleni i žene ne dobijaju dobre povratne informacije o svom radu i to bi moglo da ih navede da daju otkaz. To je zaključak novog istraživanja tokom kog je sprovedeno više od 23.000 evaluacija na 250 radnih mesta u SAD, koju je uradila Textio, platforma za pisanje sa AI podrškom za HR timove.

Kvalitet povratnih informacija se razlikuje od toga da li je pozitivan ili negativan. Dobre povratne informacije (pohvale) dolaze sa jasnim primerima doprinosa zaposlenih i jasnim predlozima za poboljšanje i kako da napreduju u profesionalnim ciljevima.

Sa druge strane, negativne povratne informacije (kritike) nisu relevantne ili delotvorne.

„Može da se desi da se povratne informacije odnose na nečiju ličnost, a ne na njihov rad, ili bi mogle da budu preuveličane i nerealne“, kazala je Kieran Snider, suosnivač i glavni naučnik u Textio-u.

Kada ljudi dobiju kritike, čak i kada su pozitivne, postoji 63 odsto veća šansa da će dati otkaz u narednih 12 meseci, prema zasebnom Textio istraživanju iz 2023, piše CNBC Make It.

To bi moglo da predstavlja problem za timove sa produktivnim zaposlenima.

„Kada im daju povratne informacije, visokoproduktivni ljudi osećaju potrebu da pruže više, ali to je sve češće površno“, navela je Snajder za CNBC Make It.

U međuvremenu, prema podacima Textio-a, 30 odsto visokoproduktivnih napusti svoju organizaciju u prvoj godini.

Zaposleni, posao

Zaposleni, posao (Pexels)

Žene dobijaju više povratnih informacija zasnovanih na ličnosti

Textio analiza takođe otkriva da postoje rodne predrasude u pogledu vrste povratnih informacija koje se dostavljaju muškarcima, ženama i nebinarnim zaposlenima.

Veća je verovatnoća da će žene od muškaraca dobiti povratne informacije na osnovu njenih osobina ličnosti, dok ocene produktivnosti kod muškaraca su najčešće pohvalne, kao su oni ambiciozni i samouvereni. Čak i žene sa najboljim učinkom podležu ovom „porezu ličnosti“, navodi se u izveštaju.

Ovi komentari mogu da budu pozitivni na površnom nivou, istakla je Snajder, ali ne uspevaju da izmere učinak žena na poslu koji zaista ostvaruju:

„Ove povratne informacije su fokusirane na ličnost, a ne na nečije stvarne rezultate rada.“

Zaposleni, posao

Zaposleni, posao (Pexels)

Rodne razlike

Postoje i rodne razlike u povratnim informacijama, što može da ojača društvene stereotipe u radnom okruženju i može da utiče na učinak i napredovanje u karijeri.

Na primer, kada su upitani o tome kako su opisani u nedavnom pregledu učinka, 71 odsto muškaraca se setilo da su ih videli kao simpatične, u poređenju sa samo 19 odsto žena i 11 odsto nebinarnih ljudi.

„Mnogo je verovatnije da će žene da budu opisane svojim osobinama ličnosti“, navela je Snajder, „i u okviru toga, osobine ličnosti koje se koriste za opisivanje žena imaju tendenciju da budu mnogo negativnije, pa čak i unutar toga, žene se češće sećaju negativne povratne informacije od muškaraca”.

„Veza između uma i učinka je stvarna“, dodala je ona, „i to možete videti tokom vremena u stvarima kao što su različite stope unapređenja, stope povećanja plata i tako dalje“.

Trikovi, posao

Posao (Pexels)

Šta mogu da urade šefovi i zaposleni?

Ključno je prepoznati da su ove pristrasnosti duboke ukorenjene, pa čak i najdobronamerniji menadžeri bi mogli da se potrude da daju pozitivne povratne informacije o učinku bez upadanja u rodne ili rasne stereotipe, savetuje Snajder.

Na primer, preduzeća bi mogla da koriste softver koji bi menadžerima pružao povratne informacije u realnom vremenu o zaposlenima. Ovi sistemi mogu da označe kada je jezik u evaluacijama previše fokusiran na osobine ličnosti.

Međufunkcionalne recenzije, gde lideri iz celog tima pomažu da doprinesu proceni učinka zaposlenog, takođe mogu da pomognu.

Odgovornost za pružanje pozitivnih povratnih informacija trebalo bi da bude na šefovima i timovima za ljudske resurse, dodala je ona, ali zaposleni takođe mogu da se zalažu za sebe ako ih ne dobiju.

„Uvek je dobar savet da tražite povratne informacije ako ih ne dobijate“, zaključila je Snajder.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Pexels

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE