Mona

MONA: Snaga dugogodišnjeg brenda u eri brze mode

Kultura konzumerizma današnjice sa sobom donosi mnoštvo tema za razmatranje, među kojima se naročito izdvajaju etički problemi ekološke održivosti i eksploatacije radne snage. Pojedine kompanije koje su doživele masovni rast poslednjih godina sada se suočavaju sa bojkotima koji iz javnog diskursa prelaze u zakon. Tako je francuski parlament u martu 2024. doneo odluku da suzbije hiperprodukciju odeće i modnih artikala, zahtevajući od maloprodajnih giganata da obustave oglašavanje, i uvodeći im takse na niske cene.

Mona

Uzimajući u obzir da je dnevni priliv novih artikala za jednu ovakvu kompaniju procenjen na minimalno 50.000 komada, sirovine i radna snaga potrebne za ovakvu politiku poslovanja imaju izuzetno negativne posledice po životnu sredinu i ljudska prava. Problem nastaje jer je fantastično niska cena ovakve odeće, obuće i galanterije dostižna isključivo potplaćivanjem radnika, koji su, pritom, tokom procesa proizvodnje često izloženi nebezbednim uslovima.

Supstance i materijali koji se koriste u ovakvim fabrikama za nusprodukt imaju enormne količine toksičnog i dugorazgrađujućeg otpada, a budući da brza smena trendova stvara veštačku potrebu za novim i obilatim, većina ovih artikala se ne nosi ni više od 14 puta, stvarajući još otpada. Naime, ovako kratak rok nije samo posledica nebrige i neprestanog priliva „novog“i „boljeg“, već i izuzetno lošeg kvaliteta robe koja postaje oštećena i neupotrebljiva nakon nekoliko pranja.

Tradicija i kvalitet naspram brze mode

Uprkos vrtoglavom rastu industrije brze mode, iza kompanije MONA stoji porodična priča i brend koji svoj kredibilitet i uspeh gradi više od 30 godina, dajući prednost prirodnim materijalima i tradicionalnim metodama njihove obrade uprkos modernim tendencijama uštede. Bračni par, Nada i Đorđe Momirović osnovali su ovaj modni brend 1989. sa željom da na tržište plasiraju proizvode koji traju i čiji je stil bezvremen. Tako je danas ovo jedna od retkih kompanija koja svaki komad obuće proizvodi u saradnji sa italijanskim artizanima, čiji je zanat viševekovna porodična tradicija.

Mona

Naizgled skupocen izbor odlikovan dugim procesom proizvodnje nije slučajnost, jer snaga ovog porodičnog brenda leži upravo u poverenju kupaca koje je kompaniji omogućilo da svoje radnje sa srpskog proširi i na druga tržišta u regionu. Ova višedecenijska lojalnost je izgrađena na kvalitetu robe koja se osmišljava i kreira prioritizujući dugotrajnost u svakom njenom smislu.

Kako se postiže dugotrajnost?

U kreaciju artikala poput kožnih cipela, modna kuća Mona investira visok nivo osvešćenosti i nameru da kupcima ne zadovolji samo estetske potrebe, već i da im pruži komfor i minimizuje potrebu za hiperkonzumacijom.

Rešenje za to leži u odabiru najkvalitetnijih materijala. Svaki par cipela izrađen je od premium kože i drugih materijala renomiranih italijanskih proizvođača koji su garant trajnosti i kvaliteta, a sve sa ciljem da cipele ostanu jednako kvalitetne kao i kada su kupljene.

Zato kratkoročna ušteda nauštrb kvaliteta i opšteg blagostanja nije recept za uspeh, što dokazuje rastuća snaga brenda kao što je Mona, oslanjajući se već četiri decenije na vrednosti koje prioritizuju iskren i organski pristup modi, proizvodnji i prodaji.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Mona

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE