Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mogul za osiguranja otkriva: „Kako je BELA PATKA spasila moju kompaniju“

    Izvršni direktor Aflac-a, američke osiguravajuće kuće, Dan Amos otkriva svoju strategiju liderstva u polarizovanijem i personalizovanijem svetu.

    Ako razumete pristup Dana Amosa liderstvu, razmislite o prvoj ulozi koju je preuzeo u Aflac-u nakon što je diplomirao na Univerzitetu Džordžije 1973. Kao sin suosnivača Pola Amosa, jednog od trojice braće koji su osnovali osiguravajuću kompaniju 1955. godine, mogao je da sedi u glavnoj kancelariji. Umesto toga, počeo je u prodaji.

    „Želeo sam objektivan posao, a ne subjektivan“, kaže Amos, koji sada ima 72 godine i koji je kasnije postao glavni prodavac kompanije za dodatno zdravstveno i životno osiguranje—i njen izvršni direktor 1990. „Postavljanje ciljeva me je uvek intrigiralo i bilo je nešto što mi se dopalo.”

    Taj fokus na rezultate pomogao je Amosu da poveća Aflac (AFL) sa tržišne kapitalizacije od 2 milijarde dolara na 48,5 milijardi dolara, sa akcijama koje su ove godine porasle za 18%, a 27. novembra na zatvaranju na 82,97 dolara. Prihod je porastao sa oko 2 milijarde dolara 1990. na 19,44 milijarde dolara prošle godine.

    Ali održavanje tog rasta nije lak zadatak. Promenljive kamatne stope i inflacija mogu da izazovu pustoš u pažljivo kalibrisanom bilansu isplata, cena premija i prihoda od ulaganja. Stareće stanovništvo stvara veću potražnju za proizvodima i isplatama, a da ne spominjemo veću konkurenciju i pažnju kreatora politike. To stvara pritisak da se uvedu novi proizvodi i procesi uz održavanje stabilne evidencije i priznatog brenda.

    Humor u industriji i „bela patka“

    Amos kaže da su ga nedostatak prepoznavanja imena njegove kompanije i nedostatak humora u industriji inspirisali da podrži marketinšku kampanju 2000. u kojoj je glumila bela patka koja je kvocala reč „Aflac“ — akronim koji je Američka kompanija za osiguranje iz Kolumbusa koristila od 1969.

    „Bilo je strašno jer se nikada nismo ismevali“, kaže Amos. Ali sa manje od 6 odsto prepoznavanja imena u to vreme, on dodaje: „Bio sam spreman da uradim sve što je trebalo“.

    Što je još važnije, entuzijastične povratne informacije od fokus grupa pomogle su patki da počisti granicu u pogledu onoga što Amos kaže da su tri osnovna principa upravljanja rizikom u njegovoj industriji: „Ne rizikuj mnogo za malo, ne rizikuj više nego što možeš da priuštiš izgubiti i razmotriti šanse.” U roku od tri godine, Aflac-ovo ime je poraslo na 90 odsto, a prodaja se više nego udvostručila. A tržište dopunskog osiguranja nastavilo je da raste.

    Rastuća stopa raka ispod 50

    „Videli smo skok obolevanja od raka koji pogađa mlađe ljude“, kaže Amos, citirajući statistiku koja pokazuje da je „postojao porast raka od 79 odsto između 1990. i 2019. kod ljudi mlađih od 50 godina“.

    Duži životni vek je takođe povećao popularnost proizvoda kao što je osiguranje od raka, koje je Aflac-ovo najprodavanije osiguranje u Japanu—gde je jedno od četiri domaćinstva osigurano od strane Aflac-a. Njegova snaga na tom tržištu postala je izazov kada je slabiji jen uticao na krajnji rezultat.

    Amos je sa Forbsom razgovarao o svojoj filozofiji liderstva, uticaju novih tehnologija i snalaženju u polarizovanoj političkoj klimi. Kada je poverenje nisko, tvrdi on, odnosi su važni. „Na kraju krajeva, potrošači žele da razgovaraju sa pojedincima o njihovim zdravstvenim potrebama“, kaže Amos. „Ljudi ne žele da daju sve svoje informacije računaru“.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: YT Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE