
Moć sadržaja za pojedinca: Kako koristiti LinkedIn za izgradnju stručnog autoriteta
Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovaj put tema je efikasno korišćenje LinkedIna za C-level u Srbiji.
Piše: Dejan Pataki
Ako posedujete domensko znanje, rezultate koji sami za sebe mogu da govore o vašoj stručnosti, iskustvo koje ste sticali tokom rada na pomenutim rezultatima i sve to zna manji deo poslovne zajednice, tek nešto širi od vašeg okruženja, jer niste imali volje, vremena ili znanja da artikulišete uticaj u digitalnom prostoru i želite da tako ostane – preskočite ovaj tekst.
Ako je ipak vaš imperativ da imate vidljivost, prepoznatljivost unutar šire poslovne zajednice u kontekstu vašeg domenskog znanja, imam par predloga kako da to uradite na linkedinu – najvećoj poslovnoj mreži na svetu.
Odmah da bude jasno u nastavku nema saveta kako da to uradite u tri koraka ili za par nedelja. Ako ste se prepoznali sa početka teksta, da posedujete znanje, imate rezultate, iskustvo… za to je vam bila potrebna ozbiljna posvećenost i vreme. Slična pravila važe i na Linkedinu.
Konzistetnost. Ta osobina je važna i kada želite da digitalizujete svoju reputaciju. Redovno objavljivanje sadržaja i angažovanje na platformi su pod obavezno. Hajde da slogan “Redovno objavljivanje sadržaja” obrazložim. Ovo nije savet tjs obaveza da svaki dan postujete. Teško je na taj način zadržati kvalitet komunikacije ili što sam skoro pročitao na profilu čoveka o kojem imam izrazito pozitivno mišljanje “…i da gotovo niko nema dovoljno zanimljiv život i posao da o nečemu piše svaki dan.” O tome skoro redovno piše i kolega Nemanja Živković upravo na ovim stranicama. Ako pak imate volje, inspiracije i dovoljno zanimlljiv život i posao da pišete svaki dan – samo napred.
Redovno, što redovnije, potrebno je prisustvo na platformi za komentare ali i uvide sadržaja onih koji su iz vaše branše. Siguran sam da se na taj način dolazi i do inspiracije za kreiranje sopstvenog sadržaja.
Par saveta oko izbora tema
Aktuelni trendovi i promene – intezivan napredak tehnologije u vremenu u kojem živimo ostavlja nam mogućnost da pričamo o novim alatima, platformama, uticajima koji tehnologija ostavlja na svakodnevni rad. Usklađivanje ili nova zakonska rešenja sa primerima iz naše zemlje, regiona ili na globalu.
Iskustva iz realnih situacija, studije slučaja – savršen način da pokažete i dokažete domensko znanje. Redovno podstičem i da se dele iskustva koja nisu uvek pozitivna, odnosno upravo savetovanjem kako da neko drugi izbegne vaše greške ili jasnim komuniciranjem šta ste vi iz takvih situacija naučili – takvi primeri postaju lekcije.
Objašnjavanje kompleksnih i složenih koncepata na jednostavan način – onaj koji će pomoći da temu, problematiku dovoljno razume i neko ko nije iz vaše struke, ko nema vaš vokabular. Ovo jeste posebna veština, vredna je oko nje se potruditi, jer može imati značajnu ulogu u procesu kreiranja vas kao stručnog autoriteta.
Koju vrsta sadržaja izabrati?
Duža forma sadržaja – Linkedin članci (article) ostavljaju prostor za detaljnu analizu, pozivanje na izvore, postavljenje multimedijalnog sadržaja. Ova vrsta sadržaja generalno ima manje doseg od klasičnih objava ali je prostor za kreiranje sadržaja neuporedivo veći kao i mogućnosti njegovog formatiranja. Tu je još i SEO momenat (da se do vašeg sadržaja dođe kroz pretraživanje ključnih reči) – važan segment kada govorimo o pozicioniranju vas kao stručnjaka.
Navešću primer: PSD2 je novina iz domena bankarskog i sektora platnih institucija, definiše pojam otvorenog bankarstva. Onaj ko se potrudi da kreira veći broj kvalitetnog sadržaja a koji uključuje pojmove iz prethodne rečenice, objašnjava ih, može biti u situaciji da na spomenute pojmove pretrage bude izlistan od strane pretraživača među prvim izvorima informacija. Nije li to, doslovno – odgovor na pitanje: Kako iskoristiti Linkedin za izgradnju stručnog autoriteta?
Praktični vodiči – Linkedin doc je vrlo zahvalna forma za nabrajanja bez obzira da li opisujete korake u rešavanju nekog izazova ili navodite npr 10 razloga – zašto da ili zašto ne.
Video sadržaj – format koji dominira – na njemu ispričajte svoje iskustvo, zaključak, podelite savet. Na ovaj način vaša ekspertiza dobija u izvesnoj meri “social proof” jer ste ličnim nastupom spremni da podržite ono što je tema (drugačija percepcija publike u odnosu na kada nešto napišete).
Bonus savet
Više puta sam pisao da je vaš lični profil prostor za koji vam savetujem da ga posmatrate kao kanal na kojem treba da komunicirate na isti onaj način na koji komuniciraju stručnjaci kada ih pozovu u TV studio, jer su relevantni. Vi izaberite teme o kojima ste vi relevantni.
Jedan predlog za još veći utcaj: neka vaš profil bude taj TV studio – live ili audio event – pozovite relevante ljude iz branše i pričajte. Ovaj pristup zahteva minimum tehničkih preduslova (ako je video stream, za audio event nema tehničkih izazova) ali pruža maksimum za ostvarivanje cilja – vi kao stručni autoritet.
Ton komunikacije
Zadržite autentičnost i neka vam AI alati služe kao inspiracija ili podrška, unapređenje sadržaja koji ste vi kreirali. Nemojte banalni Copy – Paste!
Ako imate talenta da sve ubacite u “mode” pripovedanja (storytelling-a, da bude relavantnije) drastično povećavate šansu da će javnost sa zadovoljstvom konzumirati sadržaj.
Kako savete primeniti ako ste deo kompanije?
Vrlo slično, gotovo identično i još je moguće imati podršku kolega iz kompanije, kampanijske stranice. Eskponiranje na ovaj način, ispred kompanije, pored kreiranja stručnog autorieta može vas kandidovati i za lidera.
Kao što je logično da očekujete podršku kolega – vama ostavlja prostor da se na sadržajima koji kreiraju kolege kvalitetno angažujete kako bi cela komunikacije dobila na vrednosti.
Zaključak
Principi koji su vam pomogli da vas kolege i poslovni saradnici iz vašeg neposrednog okruženja prepoznaju kao stručnjaka — posvećen rad, učenje iz grešaka i deljenje znanja — mogu se primeniti i na LinkedInu. Na taj način postajete izloženi značajno većem broju poslovnih ljudi, povećavate svoj uticaj, što vas u perspektivi kandiduje za stručnog autoriteta u oblasti.
O Autoru!
Dejan Pataki je u marketingu preko 20 godina, poslednje vreme sa potpunim fokusom na platformu Linkedin. Radi sa pojedincima na razvijanju ličnog brenda i razume izazov motivacije i inspiracije potreban za nastup na Linkedinu. Magistar mašinstva sa mindsetom kreativca – dovoljno da zainteresuje. Autor knjige o roditeljstvu iz ugla jednog tate i ko-autor podkasta Rare and Share.
Linkedin:
linkedin.com/in/dejanpataki/
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.