Bubamara

Mladen je doveo originalni italijanski zanatski sladoled u Beograd: Koja je tajna recepture Bubamare?

U Beograd je pre nekoliko godina stigao originalni italijanski zanatski sladoled čije je ukuse i recepturu u Srbiji doneo Mladen Stojsavljević otvoriviši gelateriju pod imenom „Bubamara„. Mladen je svoje znanje o pravljenju gelato-a stekao u Italiji, gde je i završio master studije za međunarodni biznis, a nakon rada za kompaniju Bosch u toj zemlji, poželeo je da se vrati u Srbiju i započne svoj biznis.

Bubamara gelato je osnovana 2019. godine u Beogradu, a pre otvaranja sladoledžinice Mladen je otišao u Milano u Italiji, gde je završio master studije za international business. Nakon završenog mastera, ostao je u Italiji i zaposlio se u nemačkoj multinacionalnoj kompaniji „Bosch“ u kojoj je radio u product marketingu do 2018. godine kada se u njemu javila velika želja za karijernom promenom.

„Težio sam da se vratim u svoj rodni grad, Beograd, a da pritom sa sobom donesem nešto što će napraviti pozitivnu promenu u njemu. Moj bivši šef iz Bosch-a, Romolo, znao je za moju želju za povratkom i prepoznao preduzetnički duh u meni i predložio da zajedno otvorimo gelateriju u Beogradu. Tako je nastala prva ideja o Bubamari“, kaže za BIZLife Mladen Stojsavljević.

Bubamara sladoled

Bubamara sladoled

Početak poslovanja

Od prve ideje o Bubamari, preko učenja pravljenja gelato-a u mestu San Marko kod Salerna, dolaska u Beograd, pronalaska idealnog lokala, adaptacije lokala i njegovog otvaranja protekle su skoro dve godine. Mladen ističe da je celu jednu godinu 24/7 bio posvećen apsolutno samo Bubamari. Da nije bilo tako, verovatno bi lokal bio otvoren još kasnije, posle korone koja ih je zadesila samo nekoliko meseci nakon početka poslovanja.

„Sam početak poslovanja kao i svaki drugi je bio težak. Naš je propratila i korona koja se u Srbiji pojavila nekoliko meseci nakon otvaranja našeg lokala. Za to vreme ja sam vršio funkciju: direktora, šefa proizvodnje, prodavca, kada je to bilo dozvoljeno, dostavljača, u principu svega. U tom trenutku nam je pomoglo prisustvo na platformama za dostavu hrane kojima smo se priključili odmah po izbijanju epidemije u Italiji“, objasnio je Mladen.

Bubamara sladoled

Bubamara sladoled

Nakon pet godina od otvaranja i brojnih poslovnih izazova pojavila se mogućnost da se „Bubamara“ preseli u lokal u Kosovskoj 5, preko puta ulice u odnosu na stari lokal. Na taj objekat su veoma dugo čekali, jer ima visoke plafone i omogućava im da u njemu isprate ArtDeco enterijersku priču koju su zamislili.

„Interesantno je da se novi lokal nalazi u zgradi u kojoj je nekada živeo beogradski kralj čokolade Kosta Šonda, koji je napravio prvu domaću čokoladu ‘Olga'“, otkrio je Mladen za BIZLife.

Receptura za italijanski zanatski sladoled

Kada je reč o samoj recepturi za Bubamara sladoled, ona je originalna i potiče iz San Marka. Kako Mladen kaže, danas se svi u svojim opisima sladoleda pozivaju na „italijansku recepturu“ iako većina lokala ni ne proizvodi sladoled koji prodaje svojim kupcima. Njihova je industrijska italijanska receptura, a ne zanatska – gelato artigianale, objašnjava on.

„Cela filozofija zapravo leži u recepturi i pažljivom odabiru sirovina. Industrija je toliko uznapredovala da je potrebno mnogo probanih sladoleda, posebno ako imamo mogućnost da ih probamo u inostranstvu da bi čovek shvatio razliku između zanatskog i industrije“, dodaje vlasnik Bubamare za BIZLife.

Iako je Bubamarina receptura iz San Marka, region Kampanja, oni su je vremenom korigovali prema zahtevima mušterija i podneblja. Suština cele priče jeste u kvalitetnim sastojicima, njihovom pravilnom doziranju i obaveznoj maturaciji proizvoda od 24 sati kako ne bi bio naporan za stomak, kaže Mladen.

Bubamara sladoled

Bubamara sladoled

Imena sladoleda i ukusi

Bubamarini sladoledi imaju klasična imena kako bi svi kupci jasno znali šta kupuju. Jedini ukus koji nema „klasično ime“ jeste njihov prvi ukus: Bubamara miks, koji je miks šumskog voća sa komadićima crne čokolade. Ovaj ukus je ime dobio baš po tome što izgledom podseća na samu Bubamaru – crvena podloga sa crnim tufnicama.

Prema Mladenovim rečima, trenutno u ponudi imaju 16 ukusa od kojih uvek ima onih koji su: bez laktoze, bez šećera i bez glutena. Ukusi se sezonski menjaju jer voćne sorbee uvek prave sa sezonskim svežim voćem.

Bubamara sladoled

Bubamara sladoled

„Kod nas tokom zime nećete naći npr. jagodu. Tokom zime, kada se sezona sladoleda malo ‘smiri’ u ponudu pored sladoleda uvedemo i tiramisu kolač, koji pravimo po originalnoj italijanskoj recepturi, gelato torte i tiramisu torte koje su već nekoliko sezona sastavni delovi prazničnih i slavskih trpeza“, navodi Mladen Stojsavljević.

Bubamara

Bubamara

Bubamara sladoledi su deo proslava i raznih događaja

Bubamara je svoje poslovanje podigla na lestvicu više kada su odlučili da u ponudu svojih usluga uvrste i proslave i druge događaje. Kako Mladen kaže, već oko četiri godine nude služenje sladoleda na različitim ceremonijama: rođendanima, venčanjima i korporativnim proslavama.

Pojavljuju se i na različitim festivalima, gde u toku dana usluže više hiljada ljudi. Za potrebe proslava su izradili specijalan štand od samba drveta koji na oko podseća na hrastovo drvo, ali je lak poput pera.

„Velika prednost našeg štanda je što nam nije potrebna električna energija za njegov rad, što nam daje mogućnost da ispratimo skoro sve zamisli naših klijenata. Tokom prolećnih i letnjih meseci nam je raspored, što se tiče proslava, veoma užurban, pa je uvek bitno javiti nam se što ranije kako bismo rezervisali željeni datum. Tom prilikom klijenti imaju mogućnost da za posluživanje odaberu paket od dva ili od četiri ukusa iz trenutne ponude sladoleda“, naglašava Mladen.

Bubamara sladoled

Bubamara sladoled

Za budućnost Bubamara ima velike planove. Prvo će da sagleda poslovanje nakon ove sezone, a onda će otići na sajam u Rimini u januaru sledeće godine. Posle toga sledi odluka o daljim koracima poslovanja, kaže vlasnik Bubamare.

„Šta god da bude odluka, držaćemo se kao i do sada kvalitetnog proizvoda sa pravim biznis partnerima u B-B svetu i našim cenjenim mušterijama u B-C svetu“, zaključuje Mladen za BIZLife.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski

Foto: Bubamara/Privatna arhiva

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE