Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, zaposleni (Unsplash)

    Marketar za BIZLife otkriva: Šta nas POKREĆE na društvenim mrežama?

    “Kada bismo egzaktno znali šta pokreće korisnike da organskim engagementom povećaju doseg nekog proizvoda ili usluge, onda bi nam život, a samim ti i poslovanje bili mnogo lakši”.

    Ipak, ovde ćemo se pozabaviti nekim „cakama“ koje bi mogle da pokrenu publiku da o vama govori. Dobro ili loše, zavisi od vas.

    Kreiranje marketing strategija na društvenim mrežama u doba kada se trendovi brzo menjaju, nije nimalo lak zadatak. Trendovi, algoritmi i alati unapređuju se na mesečnom, pa i nedeljnom nivou, pa je samim tim teško uhvatiti korak sa efikasnim oglašavanjem na mrežama.

    Marketing na društvenim mrežama uključuje objavljivanje unikatnog i relevantnog sadržaja na vašim profilima, slušanje i angažovanje vaših pratioca, analizu rezultata i prikazivanje ciljanih oglasa. Na dugoročnom planu, za vaš posao to znači garantovano povećanje profita.

    Društvene mreže su sazrele daleko više od toga da budu samo mesto za emitovanje sadržaja – danas su društvene mreže otvorile novo poglavlje digitalnog marketinga na kojem se mnoge kompanije takmiče za pažnju svoje ciljne publike.

    Video, društvene mreže, snimanje (Unplash)

    Društvene mreže (Unplash)

    Tema marketinga na društvenim mrežama je preširoka da bi se na nju dao konkretan odgovor, tačnije odgovor koji bi bio “how to” vodilja je teško pronaći. Sa ovim je saglasan i naš sagovornik, Digital Media Director marketinške agencije Fabrika, Zlatko Ganić.

    “Istina je da ne znamo tačno, ali možemo pretpostaviti koje komunikacijske forme ‘najbolje’ rade pa se na osnovu toga kreiraju strategije. ‘Consumer media consumption’ se oduvek analizira i trudimo se dobiti sto jasniju sliku toka konuzmacije sadržaja što je realno i moguće kada se radi o sadržaju kojim kreatori/agencije 100 odsto upravljaju (kreiranje, distribucija, praćenje i analiza) tj, kada imamo uvid u sve što se dešava, tek onda možemo jasno reći sta je bilo dobro/loše, šta radi/ne radi”, objašnjava Zlatko.

    Nagradne igre – mač sa dve oštrice

    Društvene mreže. Ponekad vam se čini da ne možete da živite sa njima, ali sigurno ne možete da živite bez njih. Kako se broj uređaja i kanala povećava, brendovima će biti sve teže i teže da pokriju svaki od ovih puteva, primoravajući marketinške timove da budu odlučniji i analitičniji u pogledu izbora koje donose u vezi sa svojim resursima i budžetima.

    Ukoliko govorimo o tržištima onda postoji više faktora koji utiču na korisničko ponašanje. Koji mediji, vreme, forma…

    “Na primer, video je sjajan odabir forme ukoliko za cilj imate Reach/Doseg publike, ali ukoliko želite korisnike podstaći na komentare, deljenje pa i lajk morate tražite forme koje to dozvoljavaju korisnicima, forme koje od korisnika traže interakciju na neki način”, objašnjava marketinški stručnjak.

    Društvene mreže (Unsplash)

    Prema njegovim rečima kada imate nagradne igre na društvenim mrežama (najbrži i najlakši način za engagement), korisnici bukvalno rade sve što se od njih traži, like, comment, share, follow samo kako bi “potencijalno” dobili neku nagradu ili bili dio neke.

    “Nagradne igre koliko su dobre, toliko mogu biti i loše, jer vrlo često se desi da vas korisnici po završetku nagrade igre otprate što dovodi do lošeg Rating-a profila, posebno na Instagramu”, napominje Zlatko.

    Šta pokreće korisnike na  engagement?

    “U dobrom delu zavisi od admin-a foruma koji prate šta se dešava i vrlo često ‘lažnim’ komentarima/odgovorima podstiču zajednicu na diskusiju”, počinje naš sagovornik i dodaje da je “takođe važno šta je tema, koliko je aktuelna itd”.

    Zlatko kaže da postoje i BoT-ovi koji imaju isti zadatak, ali da Google to pokušava, izgleda uspešno, da reši čestim promenama algoritma koje značajno utiču na Web život svih aktera. Social Media se isto tako promenama algoritma “jako” bori protiv istih.

    Društvene mreže (Pixabay)

    Istina je da možete kupiti lažni engagement (komentare, likes, video views, pratioce) online, što se nikako ne preporučuje, jer možda vam kratkoročno izgleda kao uspeh, ali sa prvim Update-om ćete se suočiti sa istinom.

    “Nedavno se desilo veliko čišćenje na Instagramu, mnogi su izgubili dosta pratilaca jer su se gasili ‘check-irali’ neaktivni nalozi – i koji su prva vodilja na lažne profile. Neki veliki profili su gašeni na neko vreme, brendovi su morali dokazivati ko su itd… Čak je i Kristiano Ronaldo imao problema sa svojim profilom”, napominje Zlatko.

    On za kraj ističe da se društvene mreže menjaju veoma brzo, da ono što danas važi u digitalnom svetu možda sutra već neće važiti, a vi se morate truditi da iz njih izvučete ono najbolje kako biste ostvarili određene rezultate. U tome samo delimično pomažu određeni alati i „cake“ kojima se svi mi ponekad služimo.

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE