Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Ljudske vrednosti se ne kupuju novcem“

    Nataša Mitrović, osnivač Centra za inovativnu nastavu „Ciceron”, za novo izdanje BIZLifea govori o putu izgradnje praktičnog, korisnog i osvešćenog znanja kod dece

    „Ciceron” je mesto za sticanje dodatnih kompetencija i oblikovanje novih veština kod dece i mladih. Posvećen je poboljšanju mentalnog zdravlja dece, kvalitetnom vaspitanju, pravilnom socijalnom razvoju i osposobljavanju za kasnije savremeno društvo.

    • Na koji način se „Ciceron” razlikuje od drugih škola koje se bave obrazovanjem dece?

    ‒ Razlika je u tome što se bavimo decom na drugačiji način. Dajemo im znanja koja ne stiču kroz obrazovni sistem, ali ni kroz drugi vid edukacije koja se nudi. Fokus nam je, pre svega, na osnaživanju dece kroz razvijanje veština emotivne inteligencije (EI) i veštinama kao što su medijska i finansijska pismenost, koje im u životu omogućavaju da lakše prebrode promene i izazove koje donosi period adolescencije i odrastanja. Važni alati koje stiču sigurno jačaju samopouzdanje kod tinejdžera, što je jedan od osnovnih ciljeva kojima se bavimo kroz sve naše programe. Deci je potrebna sigurnost, jačanje odnosa sa drugima, čak i sa porodicom, osnaživanje, prihvatanje individualnih prednosti i slabosti vršnjaka, ali i različitosti bez kritike i osuđivanja. Unapređivanje tih vrednosti dobar je temelj za njihovo ponašanje kroz odrastanje i lakše prihvatanje kasnijih promena, od upisa u školu, na fakultet, odnosa sa kolegama itd.

    • Koliko je važno da se deca edukuju o temama koje nisu uobičajene u školskom sistemu?

    ‒ Od izuzetne je važnosti da deca steknu osnove i, osim redovnog gradiva, nauče i nešto što će im doneti veće benefite u životu, a u vezi je sa snalaženjem, promišljanjem, zaključivanjem, donošenjem zdravih izbora i odluka, ali i upravljanjem emocijama.

    Mnoge studije pokazuju vezu između EI i uspeha u budućem školovanju i poslovnom životu. U stvari, neka od tih istraživanja sugerišu da je EI, možda, čak i važnija od kognitivne inteligencije u predviđanju uspeha u životu. Zasigurno su osobe sa visokim nivoom emotivne inteligencije uspešnije u socijalnim situacijama, imaju bolje mentalno zdravlje i ostvaruju bolje akademske rezultate. Upravo je to ono što svi želimo svojoj deci.

    • Kako škola „Ciceron” pomaže deci da jačaju mentalno zdravlje i razviju kritičko mišljenje uz sposobnost donošenja odluka, što je ključno za njihovu budućnost?

    ‒ To su posebni načini kako da deca spoznaju sebe, prihvate svoja osećanja i kroz analizu ponašanja sama sebe ohrabre i potpomognu lakšem prilagođavanju socijalnoj sredini. Deci je prirodno stanje da nove stvari saznaju kroz igru. Sastavni deo svih nas su i emocije. Mašta je nešto što se razvija i koristi za jačanje psihološkog imuniteta i kako bi se kroz igru istražile emocije i psihička stanja kroz koja deca prolaze. Kombinujući ove dve metode, došli smo do psihodramskih radionica čiji je cilj poboljšanje kvaliteta života ne samo deteta već i porodice.

    • Recite nam nešto više o pomoći deci u pubertetu da se nose sa tinejdžerskim stresom, anksioznošću i tehnološkom zavisnošću.

    ‒ „Ciceron” se razvija i raste zajedno sa decom. Razume njihove potrebe i menja se u skladu s njima. Programi su specifični i, uz stručan kadar, volju dece da se usavršavaju, ali i podršku roditelja koji razmišljaju o budućnosti svojih naslednika – „Ciceron” utiče na bolji uspeh dece jer ih osnažuje da preuzimaju odgovornost.

    Razvijajući kritičko razmišljanje kod dece, postižemo da ona i te kako mogu da prepoznaju šta je digitalno nasilje, šta je lažna vest, kako da pametno upravljaju svojim novcem, bez obzira na to koliki džeparac imaju, kako da prepoznaju potencijalno stresne situacije u kojima mogu da se nađu, prihvate ih, ali i kako da kroz njih prođu što bolje.

    Ova vrsta rada sa decom je zdrav osnov koji će im kasnije u životu omogućiti da promišljenije odaberu školu ili karijerni put i da izbegnu toksične situacije ili iz njih izađu sa što manje štete po sebe. Sve promene u pubertetu su normalne i javljaju se sa psihološkim promenama u mozgu adolescenata, ali nisu sva ponašanja prihvatljiva. Sva deca i svi roditelji prolaze kroz njih, pre ili kasnije, samo je pitanje da li želimo da pomognemo detetu, a i sebi, da kroz njih prođemo sa što više pozitivnih stvari po naš odnos ili ćemo tinejdžere prepustiti najgorem uverenju: „Pusti, to su hormoni, proći će!”

    • Da li se škola „Ciceron” fokusira na razvoj specifičnih veština koje su potrebne za budućnost, kao što su veštine upravljanja osećanjima, komunikacije, timskog rada i liderstva?

    ‒ Deca su danas prirodno inteligentnija i za neke stvari pametnija od roditelja. Ali su, ipak, deca. Svedoci smo i da je veštačka inteligencija toliko u ekspanziji da niko više ne može da predvidi granice. To su okolnosti u kojima naša deca rastu. Da bi se sa svim tim izazovima izborila, neophodni su im alati. Specifične veštine kao što su emotivna inteligencija i medijsko-finansijska pismenost stavljaju naše polaznike u početnu prednost u odnosu na ostalu decu koja danas rastu, uče i razvijaju se. Programi koje primenjujemo su vredni alati za unapređivanje komunikacije sa drugima, međuljudskih odnosa i rešavanje problema, jer ako razumeju sebe, razumeće bolje i druge. Razvijanjem samosvesti sutra će donositi bolje odluke, praviti za sebe bolje izbore i mi sa ponosom možemo da kažemo da na jedan zaista inovativan način oblikujemo buduće lidere, koji će, nadamo se, svet učiniti boljim.

    • To podrazumeva i obuku dece u domenu medijske pismenosti?

    ‒ Medijska pismenost je obrađena na takav način da deci predstavljamo konkretne primere, i dobre i loše, kreativnost, ali i manipulaciju. Podstičemo ih na razmišljanje o medijima i svim njihovim posledicama. Ona žive u eri i društvenih mreža i lažnih vesti i to je za njih donekle normalno. Ono što mi želimo jeste da deci ukažemo na to kako lažna vest može imati negativan efekat na nečiji život. Isto tako je i sa društvenim mrežama. To je, možda, i drastičniji primer, s obzirom na enormnu porast vršnjačkog nasilja na mrežama, sa svim posledicama koje ona nosi. Kada ih naučimo ko je relevantan izvor informacije i kako jedan post na društvenim mrežama, koliko god loš u tom trenutku po njih bio, ne znači puno, a koliko su istina i etičnost prave vrednosti, mi možemo da kažemo da smo im dali znanje i samopouzdanje da se bore sa problemima sveta u kome žive.

    • Kako škola „Ciceron” podstiče decu da razviju odgovoran odnos prema novcu, kako bi se odgovorno ponašala i sutra prema porodici, poslu, prijateljstvu?

    ‒ Deca su danas navikla da dobiju uglavnom sve što požele. To su normalne situacije, jer veliki uticaj dolazi iz njihovog okruženja, ali i iz medija, a mi, stariji, ne znamo kako da reagujemo i uglavnom ispunjavamo želje. Decu osvešćujemo tako da razumeju razliku između želja i potreba.

    Potrebe su najveći motivacioni podsticaj, ali i emocija koju želja izaziva. Važnost deljenja, razumevanja zašto nešto žele i da li se iza toga krije njihova potreba da, u stvari, budu prihvaćenа u školi, sportu, društvu jesu neki od naših ciljeva u razvijanju finansijske pismenosti i to nema nikakve veze sa kamatama i kreditima.

    Na veoma zabavan način podstičemo kreativnost preduzetništva, otkrivamo prave vrednosti i uticaj novca i određujemo granice između sebičluka i rasipništva. Učimo i to kako je deljenje izvor radosti i pozitivnih emocija i, što je najvažnije, učimo da osnovne ljudske vrednosti novac ne može zameniti, niti se njime one mogu kupiti.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE