
Labubu ludilo: Kako je malo čudovište postalo globalna zvezda i proizvođaču donelo milijarde
Ako ovo čitate, verovatno ste negde već naišli na Labubu – na TikToku, u nekom grupnom četu, na Instagramu – i pitate se: „U čemu je fora?“. Kineski proizvođač igračaka PopMart, poznat po prodaji kolekcionarskih „blind box“ kutija sa misterioznim igračkama i figuricama, postigao je veliki uspeh sa igračkom Labubu, koja mu je donela rast godišnje prodaje od 107 odsto.
A ko je, zapravo, Labubu?
Pre svega: Labubu je devojčica. Ljudi često pretpostave da je dečak, ali fanovi znaju bolje – u pitanju je devojčica. Labubu takođe nije samostalni lik, ona je deo veće grupe pod nazivom „The Monsters” (Čudovišta), koju je stvorio hongkonški umetnik i autor Kasing Lung. Čudovišta su se prvi put pojavila 2015. godine u trilogiji slikovnica inspirisanih nordijskom mitologijom, a 2019. ih je kompanija Pop Mart pretvorila u viralne vinil kolekcionarske igračke koje danas poznajemo.
Labubu se opisuje kao „vilinsko stvorenje”, i prema Pop Martu, „uprkos nestašnom izgledu, ona je dobronamerna i uvek želi da pomogne, ali često slučajno postigne suprotan efekat.” Možda izgleda malo i strašno, ali ima dobre namere.
Ako naiđete na stvorenje koje liči na Labubu, ali ima rep sa bodljama – to nije ona. To je Zimomo, vođa Čudovišta. I ne, Zimomo i Labubu nisu par. Labubu već ima dečka, Tykoka, čudovište koje liči na kostura i vegetarijanac je.

Unsplash/david-kristianto
Zašto je Labubu toliko popularna?
Labubu je stekla ogromnu popularnost zahvaljujući Lisi iz grupe BLACKPINK, koja je u intervjuima i na društvenim mrežama izjavila koliko je voli. Od tada je potražnja eksplodirala. Fanovi čekaju u redovima preko noći i plaćaju znatno više od maloprodajne cene da bi je posedovali.
Danas je serijal The Monsters najprodavanija franšiza kompanije Pop Mart i prošle godine je ostvario prodaju od 419 miliona dolara, prema podacima NBC Newsa. Iako su najtraženiji privesci za torbe, Labubu figure, dodaci i brendirane saradnje su i dalje dostupni.
Šta je Lafufu?
Uz Labubuin porast popularnosti došla je i jedna loša posledica: falsifikati. Lažne Labubu figure, koje su u šali prozvane „Lafufu”, preplavile su tržište, i izdaleka deluju prilično uverljivo. Ali izbliza? Počinju da se primećuju razlike.
Evo kako da prepoznate falsifikat:
-
Broj zuba: Prava Labubu ima tačno devet zuba. Ni više ni manje.
-
Detalji na licu: Pogledajte pažljivo oči i rumenilo – falsifikati često imaju neprecizno ofarbane ili loše završene detalje.
-
Šavovi: Šav na čelu Lafufu figure obično je neravan ili izvučen.
-
Pečat na stopalima: Prava Labubu ima ugraviran Pop Mart logo i natpis „O Kasing” na đonovima.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik