Kupujemo češće, ali manje

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kupujemo češće, ali manje

    Prosečan stanovnik Srbije godišnje raspolaže sa 2.964 evra za kompletnu potrošnju, a kupovna moć u Evropskoj uniji je gotovo pet i po puta veća.

    Povoljne cene proizvoda, česte akcije i blizina prodajnog mesta odlučujući su faktori pri kupovini kod nas.

    U maloj kupovini troši se najviše do 500 dinara, dok velika kupovina podrazumeva maksimalnu potrošnju od 5.000 dinara. Hipermarketi beleže pad prometa, a kupci se sele u male i srednje radnje. Kupuje se manje, a češće.

    Građani Srbije daleko su oprezniji nego ranije i kada kupuju takozvana trajna potrošna dobra. Domaći proizvodi su sve atraktivniji, a četvrtinu korpe čine privatne robne marke.

    “Pokazatelji već sa početka ove godine govore o tome da se podiže potrošnja za pet do 10 odsto u odnosu na isti period prošle godine”, kaže direktor istraživanja Ipsos Dejan Radosavljević.

    Što se standarda tiče, stručnjaci su oprezni optimisti. “Sa jedne strane izlazimo iz recesije i može se očekivati da će zapravo biti zaustavljen dalji pad životnog standarda.”

    Sa druge strane neko značajnije poboljšanje se može očekivati tek u naredne dve godine, kaže Goran Tintor iz Agencije za istraživanje tržišta GFK.

    U više od 60 odsto slučajeva u Srbiji, žena starija od 40 godina odlučuje o kućnom budžetu, planira i obavlja kupovinu.

    https://www.bizlife.rs/vesti/stanovinistvo-pocelo-vise-da-trosi/

    Izvor: RTS

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE