Evo kako da izaberete prigodan korporativni poklon za klijenta
Bliže se novogodišnji praznici i vreme kupovine poklona, koji su postali uobičajeni i u korporativnoj kulturi. Mnoge kompanije ih uveliko pripremaju za svoje poslovne partnere i klijente budući da su pokloni način komunikacije i promocije, ali i izraz zahvalnosti i poštovanja prema saradnicima.
Zbog toga je potrebno pažljivo birati poklone u skladu sa povodom, namerom, senzibilitetom i željama, kažu za BIZLife iz prodavnice Concept, koja u svojoj ponudi ima korporativne poklone.
Njhovo dugogodišnje iskustvo govori da je trend generičkih poklona za nama. Kako ističu, pokloni su značajan medij komunikacije i stoga se neguje princip autentičnosti.
„Kada je reč o poklonima za dame, sudeći po povratnim informacijama koje dobijamo, poklon setovi sa cvetnim aranžmanima najčešće izazivaju oduševljenje i o njima se dugo priča. Ali, zapravo, iščezava ta nekad uobičajena distinkcija u odabiru poklona među polovima i danas svedočimo pojavi da je načelo originalnosti ideja vodilja u poslovnom darivanju“, kažu za BIZLife iz Concepta.
Prema njihovim rečima, lični pečat u darivanju je od neprocenjivog značaja. Takvi pokloni ostavljaju snažan utisak. Delove ambalaže često dugo čuvaju i posle mnogo godina izmamljuju osmeh i vraćaju tanani osećaj zadovoljstva i povezanosti, dodaju oni.
„Želja za autentičnim i otmenim poklonom najčešće nadilazi temu novca. A, sam cenovni opseg je prilično fleksibilan. Lep poklon nije nužno i skup“, zaključili su.
Cene korporativnih pokona u Conceptu se kreću od 2.300 do 16.200 dinara.
Tradicionalni korporativni poklon
U slučaju da poslovni saradnik ima afinitete prema tradicionalnim stvarima, idealan korporativni poklon bi mogle da budu autentične rukotvorine, koje izrađuju članice Etno mreže primenom tradicionalnih tehnika, s obeležjima nasleđa i kulturnog identiteta Srbije.
Njihovi proizvodi predstavljaju jedinstvene poslovne i protokolarne poklone koje kompanije i državne institucije rado poklanjaju odabranim gostima i stranim zvaničnicima.
„Kompanije za poslovne partnere često biraju pustovane kugle, ili pletene i heklane ukrase kao unikatan novogodišnji detalj i simboličan znak zahvalnosti. Ovi komadi uz prepoznatljive tradicionalne motive, nekad ponesu i korporativni znak (primena logotipa na proizvodu) ili lični pečat (inicijal ili simbol po želji kupca)“, kaže za BIZLife koordinatorka Etno mreže Iva Radić.
Firme rado uzimaju i novogodišnje poklon čestitke sa pahuljama od čipke, obeleživačima za knjige i podmetačima za šolje, tkane podmetače, prostirke inspirisane motivima s ćilima, ali i druge proizvode iz njihovog asortimana u zavisnosti od utiska i poruke koju žele da pošalju.
Poslovni pokloni koji su univerzalno primenjivi i za žene i muškarce su rukotvorine poput minijatura, azbuka, ćilima ili srpskih peškira.
U Etno mreži se osim toga izrađuju i replike ili dizajnirani elementi naše narodne nošnje za muškarce i žene – tkanice, jeleci, košulje, pletene čarape s vezom ili kecelje.
„Čest izbor poslovnih kupaca su i muški šalovi, odnosno tkane ešarpe i ogrtači za žene, kape, rukavice, kravate i osavremenjeni aksesoari za poslovni svet, kao što su futrole za laptop i mobilni, fascikle za dokumenta, detalji i ukrasi za poslovni enterijer“, navodi Iva Radić.
Zelena i socijalna kupovina
Nasuprot uobičajene poslovne galanterije (rokovnici, industrijski proizvodi i alkoholni program), kupovinom proizvoda Etno mreže kompanije i marketinške agencije dostižu ESG standarde jer daju podršku konceptu socijalne i zelene kupovine od osetljivih grupa, ekonomskom osnaživanju žena, očuvanju kulturnog nasleđa i životne sredine.
„U proseku, rukotvorine Etno mreže se kreću u rasponu od hiljadu dinara, za sitniji i suvenirski program, do pedeset hiljada dinara, za unikatne komade koji se rade po porudžbini i imaju lični pečat. Cena za zahtevnije komade poput ćilima i jeleka u zlatovezu su i iznad toga i zavise od dimenzija i količine rada“, kaže koordinatorka Etno mreže Iva Radić.
Svi proizvodi Etno mreže se izrađuju rukom od prirodnih materijala, primenom starih tehnika koje zahtevaju vreme i posvećenost proizvođača.
„Pored kulturološke vrednosti, rukotvorine Etno mreže su opremljene pakovanjem i sertifikatima sa pričom o motivu i poreklu proizvoda, koji uz detalje o tehnici izrade, sadrži i podatak o broju sati rada rukom koji su potrebni za izradu svakog komada. Ovi detalji služe za komunikaciju vrednosti proizvoda koja se ogleda i u ceni“, zaključuje Radićeva.
Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski
Foto: Pexels, privatna arhiva Etno mreža